Portlocks volvo's 855CreamYellow & V70NR BlackSapph '06

Gestart door portlock, 17-10-2014 21:08:12

Vorige topic - Volgende topic

portlock

Hallo mede forummers,

Ik ben Tiego, 21 22 23 jaartjes oud. Woon in Wapserveen, ligt vlakbij Steenwijk. Ben beroeps militair bij de Landmacht.
Al een tijdje lid van het forum, maar er nu toch maar eens aan moeten geloven.

22-11-2013 een saffron V70R AUT gekocht. Hier heb ik al enig werk aan verricht, maar verder geen fotos of watdan ook van gemaakt.

Maar sinds 3 weken in het bezit van een ja, echte zweedse 850 T5R cream yellow! Zweeds kenteken staat nog in de ramen, en voor zit een stekker, en bij de bijrijders zijde
een 220 aansluiting, voor de verwarming van het blok. Ook het zweedse instructie boekje zit er nog bij  ;D
Denk dat de menige liefhebber hier, het wel leuk vind om te zien hoe de auto weer wat liefde krijgt.

Deze auto stond een tijdje geleden op marktplaats, de regelmatige bezoeker heeft 'm vast wel voorbij zien komen!
Voor de mensen die hem hebben zien staan, de halfords tuning achterlichten zijn vervangen voor originele!

Wat historie van wat ik heb kunnen zien/achterhalen;
De wagen is 3 jaar in bezit geweest bij de vorige eigenaar, eigenaar van een harley davidson zaak. Betrokkene heeft de auto ingeruild gekregen voor een harley. Toen nog een jaar in rond gereden tot de APK verliep. Daarna heeft de auto 2 jaar stil gestaan, wel binnen als ik het verhaal moet geloven. En sinds een paar weken geleden op MP gekomen.

In de auto heeft een geluids installatie gezeten, want de 2 achterplanken in de kofferbak is 1 geheel met een gat erin, waarna er een stuk staal opgeschroefd om het gat te dichten, de speakers in het dashboard eruit, de 2 in de achterdeuren zijn eruit, en er is met de bedrading gekloot.
Verder is alles wat interieur aan stof is, zwart stof om heengekomen. Vind het er persoonlijk niet heel verkeerd uitzien.
In de motor zijn de std zwarte slangen/buizen vervangen voor blauwe siliconen slangen, een ander luchtfilter (simota ofzo), en een RVS uitlaat systeem.

De D5 is van vaders.

Hier een kiekje van de machines samen

Er zit zeker werk aan de auto, maar ik vind het leuk om te doen, en zo blijft er weer een CY gespaard.
Hier en daar begint het rotten en roest te vormen.

Wat ik al aan de auto gedaan heb:
-Distributie compleet vervangen incl. waterpomp.
-Carterventilatie vervangen
-Nieuwe olie en filter
-Nieuw expansie vat en koelvloeistof.
-Remmerij rondom nieuwe schijven, blokken, vloeistof en voor heb ik de klauwen gereviseerd.
-Achterlichten weer origineel.
-Koplamp wissertjes weer als nieuw en werkend
-Lelijke paarse blindeer folie achter verwijdert
-Bekerhouders gerepareert in de armsteun

Dit weekend de achterbumper achter eraf en de trekhaak demonteren want dat word op de APK meteen afkeur, tevens de metalen delen achter de bumper onderhanden nemen want dat ziet er ook niet heel bién uit.

Ook zal ik de thermostaat vervangen, want die opent te laat

Foto's volgen van de werkzaamheden!
Tevens foto's van de wagen zelf zal ik even maken, hebben jullie meer beeld bij van de huidige staat  :eusa_whistle:
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

EricL

Mooi combi!

En top dat je de CY weer in ere gaat herstellen. Die 'tjoenings' achterlichten deden zwaar afbreuk aan de auto idd.

Die elektrische motorverwarming is zeldzaam, heb je die al op werking getest?

Succes met het project, ik blijf het volgen.

portlock

Dankjewel!
Ja inderdaad, het ziet er nu meteen al heel anders (mooier uit). Die paarse blinderfolie is er ook uut.

Nee nog niet, de bijbehorende kabels zitten er niet meer bij. Maar heb spul ook nog niet doorgemeten.

spijky

Dus jij was me voor.  :(
Zondags gebeld.  Toen was je hem net aan het bekijken.

Succes ermee.

Als je er nog een tegenkomt.  ;)
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

rogerV701998

V70R^2

Toch wel de twee favoriete kleuren van mij voor desbetreffende modellen, mooie bakken!

maruska

ben benieuwd naar de motorverwarming. heb nu via eBay ook een set op de kop getikt. kijk goed of het volvo spul is, of Calix, een merk wat vanaf de s70 gebruikt wordt. 220 aansluitkabel naar de auto is redelijk goed aan te komen.
leuk dat er weer een CY opgeknapt wordt !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

NielZ3qp

Mooi wagenpark! Super als er op een speciale uitvoering een "bijbehorende" kleur zit, en top dat er weer een CY gered wordt.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

portlock

Afgelopen weekend is er nieuw thermostaatje ingekomen en met de achterkant bezig geweest.

Schrok wel een beetje van ik aantrof! Niet van de trekhaak bevestiging maar de het plaatwerk onder en naast de ventilatie roostertjes.

1mm ijzer, word 1cm roest. nou het spreekwoord klopt wel..

Zo te zien hebben ze wel die 2 bumper stukken waar de alu balk aanvast zit wel al eens vervangen. Raar dat ze de rest niet even aangepakt hebben!

Deze week maar ergens een andere trekhaakbevestiging zoeken, en dan m'n eigen afneembare er weer tussen.
En de de rotte stukken eraf slijpen en nette stukken van de sloop er maar aanlassen. Of hebben jullie andere ideeën?

Overigens lijkt het nu echt een zielig autotje zonder bumper achter haha

Vulk

Brr dat is even schrikken. Heb je die stukken nodig om de bumper netjes te monteren? Ander het roest wegslijpen en netjes behandelen tegen roest?

portlock

Morgen weer aan de slag met de wagen! :D

maruska

die stukken heb je niet nodig, dat is de samengeknepen flens van de 2 carrosserie delen die bij elkaar komen
bij mij zat er links een heel klein stukje. die heb ik laten weghalen, en er een nieuw stukje in laten zetten.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70R^2

Altijd afwachten wat je achter een bumper aantreft, zonde van de roest, maar goed dat je het even aanpakt!

btw, dat wat jij "ventilatie roosters" noemt is om de druk af te voeren wanneer je airbags uitklappen, anders klapt je oorvlies door de druk en ben je doof  ;D

svenerik

he das leuk ik vroeg me al af waarvoor dat was...

weer wat geleerd !! thanks !!

sven

UserID6342

Citaat van: maruska op 24-10-2014 22:40:26
die stukken heb je niet nodig, dat is de samengeknepen flens van de 2 carrosserie delen die bij elkaar komen
bij mij zat er links een heel klein stukje. die heb ik laten weghalen, en er een nieuw stukje in laten zetten.
Ben ik niet met je eens !  De flens zit veel lager, dit is gewoon een rottingsproces.  Als ik het zo zie, of 2 nieuwe stukken erin lassen of een hoekstuk uit en donor erin lassen wat wel goed is.  Iets hoger uitslijpen dan en klaarmaken.