Voorstelronde : Björn, Volvo 850 2.3 R(ood)

Gestart door bjornhansen, 18-10-2014 23:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bjornhansen

Hooow, ik heb alleen de paar eerste pagina's even doorgelezen.. sorry  :eusa_whistle:

Zal binnenkort even een ''dagboekpagina'' over m'n R gaan maken/bijhouden, foto's van het interieur :








Ik heb donkerkleurig hout, echter alleen op het dashboard. Is geen plak setje o.i.d.
Wie weet of de automaatpook zo hoort te zijn, en of origineel de middenconsole ook met houtmotief moet?
En kan iemand mij miss. vertellen waarvoor dat rare ''vlakje'' is op de linkerkant van m'n dash?
Vrgr Björn
---850 T-5R 2.3 Aut. 1995 ---

Jan_D.

Pook van een R is wel altijd leer, maar of het bij een licht interieur ook licht leer zou moeten zijn dat weet ik niet. Kijk eens of vraag eens bij de eigenaar van die andere rode R met beige int.
Zo'n  dashboardplaatje heb ik niet eerder gezien; misschien heeft er eerder een radar detector gezeten. Het paneeltje van een Stinger heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Zoja, zal er een rechthoekig gat onder het plaatje zitten.

arjen850

Ah, weer een rode:) en eindelijk eens met het mooiste binnenste:) wisser motor voor je achter wisser heb ik hier wel liggen voor je.
Heel veel plezier met de rode, en reserveer 2e paasdag maar vast:)

big ben

Proficiat met je mooie R  :D, het lichte interieur wat ik ken ziet er zo uit:



Geleend van Arjen850  ;)

arjen850

Citaat van: arjen850 op 20-10-2014 22:18:55
Ah, weer een rode:) en eindelijk eens met het mooiste binnenste:) wisser motor voor je achter wisser heb ik hier wel liggen voor je.
Heel veel plezier met de rode, en reserveer 2e paasdag maar vast:)


Alleen mis jet berkenhout.

cornelis-b

#20
Geen idee of er bij dit interieur ook donker hout afwerking is geleverd? Kameraad van me heeft een rode 854R met licht interieur maar ook licht houten afwerking. Wat daar aan de linker kant op je dash zit voor een strip geen idee maar het lijkt of er twee schroeven in zitten dus ik zou zeggen kijk er eens achter. Nooit gezien dit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

bjornhansen

Thnx voor de reactie's, zal eens kijken of ik het in het VolvoDirect systeem kan terug vinden.
Volgens collega's op het werk, is dat lichte hout niet in Nederland geleverd. Maar denk zelf dat bij de pook, nog een stukje beige leer hoort, met het donkere hout ook op de middenconsole.

Zal in de dagboekpagina even een ''to do list'' maken.
De achterruitenwisser heb ik al liggen  :)
Vrgr Björn
---850 T-5R 2.3 Aut. 1995 ---

cornelis-b

Berken is zeker in Nederland geleverd. De 854R van mij kameraad is origineel NL
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Volgens mij kreeg je standaard licht berkenhout in een R als je een beige interieur bestelde... :eusa_think:

Maar een prachtige auto in een dito kleurencombinatie :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Wat me tevens verbaast is dat de middenconsole houtloos is.
Het lijkt wel alsof pook en middenconsole ooit eens vervangen zijn.

De kleur hout twijfel ik of dat origineel is. Volvo heeft het ooit wel als losse set geleverd maar volgens mij was de R met Berkenhout of wortelnotenhout.
Noch de losse sets noch het berkenhout en wortelnotenhout zijn plastic plaksetjes btw.

bjornhansen

Oftewel, dit gaat een leuke zoektocht worden naar de oorspronkelijke combinatie.. :eusa_dance: !
De bedoeling is om de auto wel helemaal origineel te houden (of weer te maken  ;))
Vrgr Björn
---850 T-5R 2.3 Aut. 1995 ---

10klepper


'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

Citaat van: bjornhansen op 20-10-2014 22:39:10
Oftewel, dit gaat een leuke zoektocht worden naar de oorspronkelijke combinatie.. :eusa_dance: !
De bedoeling is om de auto wel helemaal origineel te houden (of weer te maken  ;))


Misschien kun je ruilen met CorB. Hij heeft net z'n halve beige interieur met berkenhout bewerkt ;D

arjen850

Deze auto is lang geleden al eens besproken, dit hout is er achteraf ingebouwd. Bij de pook is het berkenhout vervangen voor het "gewone" zwarte plastic. En idd heeft de R altijd een lederen pook (bij aflevering dan) die zou in jou geval beige moeten zijn. Als ook de handrem.

arjen850