gillend gek: de remmen

Gestart door Wimpelman, 26-10-2014 21:02:24

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

De Volvo 850 is natuurlijk de auto die alle andere auto's overbodig maakt.
Het gaat maar door en rijdt goddelijk.
Maar die remmen...
Ik heb het al eerder ter sprake gebracht en ben niet de enige geweest. Heb wat adviezen ter harte genomen en de handel eens flink ogpeschuurd en gesmeerd. Maar geen succes. Ik ben van de zomer gillend gek geworden van  dat gepiep, zo ook mening campinggast in duitsland en frankrijk..

Nu is mij ter ore gekomen dat je gewoonweg een zachter blok kunt monteren. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, welke blokkies?

Hartelijke groet,

Wimme

volvobug

Origineel volvo remblokken heb ik nog nooit in 12 jaar piepende remmen mee gehad.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Ben erg tevreden over TRW blokken, geen gepiep meer op mijn auto.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvov70

ik rijd al jaren met

en echt nog nooit ook maar 1 piepje gehad of gehoord.
History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013

Sbv

Hier alles origineel Volvo maar niet piepen

Ludo

Merk en type blok maakt niet uit.
Remklauw moet goed gangbaar zijn.

Eventueel nog combineren met anti tril/piep plaatjes.

volvov70

De basis is en blijft er zeker van te zijn dat de remtang goed gangbaar is (zuiger en schuifpennen).
Als dit in orde is dan verder zoeken, maar normaal is hier het probleem wel mee opgelost.
Komt gewoon door de leeftijd van onze roffels, vervuiling en corrosie.
History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013

macfocus

Ik kan je melden dat piepplaatjes soms de oplossing zijn.
Welliswaar niet op een Volvo maar op een Ford Capri, werd er ook knettergek van, piepplaatjes ertussen, niks meer te horen.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

855T5+

Citaat van: Ludo op 26-10-2014 21:14:27
Merk en type blok maakt niet uit.
Remklauw moet goed gangbaar zijn.

Eventueel nog combineren met anti tril/piep plaatjes.
http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_11512.jpg

Zijn er ook anti-piep plaatjes voor de voorremmen?
Volvo: Mutatis Mutandis

kulk

Ik heb ook een tijd last van piepende remmen gehad.

Laatst blokken en schijven laten vervangen door Dirk, origineel spul gebruikt en wat vet hier en daar, en sindsdien geen piepje meer

daanium

ik lees regelmatig op het forum dat het al 'dag en nacht' scheelt als je de remvloeistof en remslangen (aan de klauw) vernieuwd
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

855T5+

Citaat van: daanium op 08-12-2014 10:03:00
ik lees regelmatig op het forum dat het al 'dag en nacht' scheelt als je de remvloeistof en remslangen (aan de klauw) vernieuwd
Mmm, als alles (!) net nieuw is en het piept nog net zo als vlak daarvoor (behalve bij harder remmen of na vaak geremd te hebben achter elkaar, zeg warme remmen), wat dan?

V70R^2

Piepende blokken heb ik nog nooit meegemaakt, het gepiep komt mijns inziens altijd van de contactoppervlakken (metaal op metaal) dus als de remzuiger in de klauw is vastgeroest of als het remblokje niet meer in de klauw kan bewegen (roest/geen kopervet op contactvlak).

Goed schoonmaken, remblokvet/kopervet op de contactpunten en overwegen de klauw te reviseren/ruilen (meteen de remslangen meevervangen, kleine moeite en niet zo duur)

855T5+

Citaat van: V70R^2 op 08-12-2014 12:49:48
Piepende blokken heb ik nog nooit meegemaakt, het gepiep komt mijns inziens altijd van de contactoppervlakken (metaal op metaal) dus als de remzuiger in de klauw is vastgeroest of als het remblokje niet meer in de klauw kan bewegen (roest/geen kopervet op contactvlak).

Goed schoonmaken, remblokvet/kopervet op de contactpunten en overwegen de klauw te reviseren/ruilen (meteen de remslangen meevervangen, kleine moeite en niet zo duur)
Tsja, maar wat als alles al nieuw is vervangen? Dus alles, schijf, klauw, blokken, remslangen, olie, voor en achter?
Het was juist allemaal vervangen om van het gepiep af te zijn , maar dat hielp dus niets.
Suggesties?

V70R^2

En je weet zeker dat alle raakvlakken goed ingesmeerd zijn met kopervet ook daar waar het blokje op de remklauw rust? Blokken ook van goede kwaliteit? Anders weet ik het ook niet, dan nogmaals zeer grondig reinigen en controleren en insmeren, dan verdwijnt bij mij altijd het gepiep mocht het optreden.

Want een blok piept normaal gesproken niet (ja, een racecompound blok die warm gereden moet worden piept de 1e keren remmen)

Niet toevallig een remzuiger met vieze/geoxideerde rand gehad en bij montage van nieuwe blokken die teruggeduwd en dat hij nu klemt?