gillend gek: de remmen

Gestart door Wimpelman, 26-10-2014 21:02:24

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

als het van de achterremmen komt moet je even kijken naar de stand van de zuigers.
Die blijken er op een bepaalde manier in te moeten zitten.
Aan de zuigers zit een verkanting, deze moet precies onder een bepaalde hoek zitten.
(Althans volgens mijn VADIS)
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

leons850

Citaat van: ruspek op 08-12-2014 14:58:19
als het van de achterremmen komt moet je even kijken naar de stand van de zuigers.
Aan de zuigers zit een verkanting, deze moet precies onder een bepaalde hoek zitten.

Zou je hier een plaatje van willen toevoegen?
Hoe moet ik dit zien, ben hier wel erg benieuwd naar.
Bij mijn weten zijn de zuigers gewoon rond.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

855T5+

Komt niet van achter, maar van voor bij mij, achter is alles ook brand spanking new, als voor.
Kwam dus toch van achteren, zie verderop waarom en hoe op te lossen.
Volvo: Mutatis Mutandis

leons850

Citaat van: 855T5+ op 08-12-2014 15:18:39
Komt niet van achter, maar van voor bij mij, achter is alles ook brand spanking new, als voor.

Weet je dat echt zeker?
De klankkast in de auto kan ook verkeerde idee geven he?

Heb hier ook nog niet eerder gelezen dat iemand piepende voorremmen had.
Ik heb zelf nauwelijks piepende remmen, helaas blijven ze bij mij trillen, komt ook achter vandaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Bij mij piepte ze verschrikkelijk voor, ookal was alles nieuw. Grondig reinigen en alle raakvlakken met performance brake grease ingesmeerd van stoptech.

Daarna nooit meer last van gehad, gelijders/boutjes alles wat contact maakt ingesmeerd. Nu doe ik het om de zoveel tijd bij onderhoud, ff reinigen en weer alles insmeren.

Sowieso komen de remmen bij mijn rijden altijd goed los en op temperatuur ;D

ruspek

ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden in VADIS.
er is zelfs een speciaal gereedschapje voor (hoekmeter) die je op de zuiger plaatst om de hoek te controleren.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

855T5+

Hier heb ik een (voorlopig) antipiepresultaat gemeld. Bottom line: dikker en op meer plekken insmeren met (wit) keramisch remvet of vergelijkbaar blijkt te werken.

V70geRwin

Kreeg net een email van IPD met info over Bosch Quitcast.
Pads met vaste shims en gebalanceerde remschijven.

855T5+

Citaat van: V70geRwin op 13-04-2015 20:23:48
Bosch QuietCast tm:
Achter heb/had ik al pads met vaste aangehechte shims in gebruik (geen losse antipiepplaatjes dus), toch keihard piepen, maar sinds vandaag dus niet meer, zie hiervoor hoe niet.
Voor de blokken vóór weet ik t niet en moet ik checken...(maar piepen ook niet)

Weet niet of de topicstarter er iets mee kan.

Gebalanceerde remschijven?

V70geRwin

Citaat van: 855T5+ op 13-04-2015 20:34:46
Citaat van: V70geRwin op 13-04-2015 20:23:48
Bosch QuietCast tm:
Achter heb/had ik al pads met vaste aangehechte shims in gebruik (geen losse antipiepplaatjes dus), toch keihard piepen, maar sinds vandaag dus niet meer, zie hiervoor hoe niet.
Voor de blokken vóór weet ik t niet en moet ik checken...(maar piepen ook niet)

Weet niet of de topicstarter er iets mee kan.

Gebalanceerde remschijven?

Ja ik typ het ook alleen maar over, mag hopen dat ze allemaal gebalanceerd zijn, onze volvo's trillen al snel genoeg...

konniekip

Ik had nahet vervangen van de blokken ineens geen last meer. Ik vond het piepen wel iets cool hebben. Net als n bus, vriendin lief geneerde zich altijd 😆
er is toen ook een remklauw gereviseerd dus die kan het ook geweest zijn.