Motorsteun vervangen?

Gestart door Volvo S70, 28-10-2014 13:01:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo S70

tijdens het wisselen van de distr riem zei de monteur dat de motorsteun bij de rechterwiel niet meer goed was, althans hij liet zien dat de motor teveel bewoog en dat deze vv moest worden. de dealer werd gebeld en die wilde er rond 120eu voor.

is het noodzakelijk deze te vv of kan het geen kwaad? wat zijn de nadelen en wat is het verschil als ie wel vv wordt? de andere 2 motorsteuenn waren nog goed zei hij, dus ik neem aan dat er gewoon eentje vv kan worden en rest hoeft niet? kan hij goedkoper aangeschaft worden ergens? zo ja waar? en hoelang duurt het dit te laten vv, is het een lang klus? kan iemand dit toevallig doen in de buurt van breda/tilburg?

een voorbeeld  foto:
https://lh5.googleusercontent.com/-SE1qVSao88o/Uo-NFC8ScfI/AAAAAAAAVlQ/ss3_NF50sBU/w1118-h630-no/IMAG2708.jpg

cornelis-b

Ik zie zo niet wat er mis is met de steun? Maar steun kost rond de 45 euro en is binnen een half uur zelf goed te vervangen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Dat is best een belangrijke steun en vervangen stelt niet zo veel voor. Vier bouten losdraaien, blok iets opkrikken en je haalt hem er zo tussen uit. Met een half uurtje moet het wel gepiept zijn.

Misschien dat je hem ergens anders goedkoper kan halen, maar dan loop je een gerede kans dat-ie minder lang meegaat.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cornelis-b

http://www.estateservices.nl/motorsteunrubber-850-s-v70-96-r.html

Maat van me heeft hem er al 85000 kilometer onder zitten zonder probleem.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Citaat van: cornelis-b op 28-10-2014 13:21:17
Ik zie zo niet wat er mis is met de steun? Maar steun kost rond de 45 euro en is binnen een half uur zelf goed te vervangen.
Voorbeeldfoto !

grijzev70tdi

Van een benzine auto ook nog ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Inderdaad een voorbeeld foto, een telefoontje en estateservice.nl stuurt je het juiste steun.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Volvo S70

ok, tis dus een makkelijke klus... gelukkig...wat zal het verschil zijn na het vervangen  :eusa_think:

kennen jullie toevallig nog iemand in de buurt van breda die het kan vv?

cornelis-b

Citaat van: Volvo S70 op 30-10-2014 10:22:25
ok, tis dus een makkelijke klus... gelukkig...wat zal het verschil zijn na het vervangen  :eusa_think:

kennen jullie toevallig nog iemand in de buurt van breda die het kan vv?

Even bellen en kijken of Cees van Gils je kan helpen.

Auto Boeimeer Breda
Graaf Hendrik III Laan 56, 4819 CH Breda, Nederland ‎
+31 76 522 3622
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

-D©©©L-

Citaat van: cornelis-b op 30-10-2014 10:53:15
Citaat van: Volvo S70 op 30-10-2014 10:22:25
ok, tis dus een makkelijke klus... gelukkig...wat zal het verschil zijn na het vervangen  :eusa_think:

kennen jullie toevallig nog iemand in de buurt van breda die het kan vv?

Even bellen en kijken of Cees van Gils je kan helpen.

Auto Boeimeer Breda
Graaf Hendrik III Laan 56, 4819 CH Breda, Nederland ‎
+31 76 522 3622

Ik denk het wel. Hij heeft behoorlijke kennis van zaken en kan goed sleutelen.
Lees anders zijn berichten eens na, schrijft nl ook erg prettig leesbaar en zeer inzichtelijk.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=8909;sa=showPosts;start=0

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder