Afslaan na starten en hikken

Gestart door Marc O., 29-10-2014 18:14:56

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

@Ludo: Op benzine zou je toch nooit last van dubbel aangestuurde injectoren moeten hebben? Toch alleen bij rijden op gas, dat de benzineinjectoren niet onderbroken worden, als we het hebben over een defect onderbrekerrelais tenminste. Gasinjectoren kunnen toch nooit gas inspuiten als de pomp niet loopt en de gasafsluiter niet open gezet is (op het kleine beetje na dat nog in de leiding zit).

Wat wel kan, is dat een of meer gasinjectoren lekken. Maar dat geeft meestal vooral startproblemen, omdat er dan uren lang gas uit een injector heeft kunnen lekken in het inlaatspruitstuk. Je start dan dus veel te rijk. Maar dat probleem had je niet, dus is hier denk ik niet aan de orde.

Ik hoop natuurlijk dat het straks is opgelost, Marc, maar dan mag iemand mij de logica nog uitleggen.

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 07-11-2014 18:13:33
@Ludo: Op benzine zou je toch nooit last van dubbel aangestuurde injectoren moeten hebben? Toch alleen bij rijden op gas, dat de benzineinjectoren niet onderbroken worden, als we het hebben over een defect onderbrekerrelais tenminste. Gasinjectoren kunnen toch nooit gas inspuiten als de pomp niet loopt en de gasafsluiter niet open gezet is (op het kleine beetje na dat nog in de leiding zit).

De theorie klopt inderdaad, praktijk is een ander gegeven.
Het komt er op neer dat er érg hoge druk op de leiding staat.
Het duurt meer dan 48 uren voordat die druk er volledig af is, je zou dus al minimum 3 dagen op benzine moeten rijden om dit volledig uit te sluiten.

Ben benieuwd Marc.  :D

elianmars

Citaat van: Marc O. op 07-11-2014 17:45:24
Inmiddels ook zo'n dongle besteld voor een paar Euro, maar met een beetje mazzel heb ik die niet meer nodig (althans niet voor dat hikken).

Je had die van mij wel even mogen gebruiken, hoor  :P

Marc O.

Citaat van: elianmars op 07-11-2014 20:06:19
Citaat van: Marc O. op 07-11-2014 17:45:24
Inmiddels ook zo'n dongle besteld voor een paar Euro, maar met een beetje mazzel heb ik die niet meer nodig (althans niet voor dat hikken).

Je had die van mij wel even mogen gebruiken, hoor  :P

Citaat van: Marc O. op 06-11-2014 06:36:24
Dat klapperen van het relais lijkt iets eenmaligs te zijn geweest en heb ik na die ene keer niet meer gehoord. Iemand een linkje naar zo'n dongle of er eentje te leen voor een paar dagen?

Zijn die relais alleen te verkrijgen via Mesman e.d.?

Had dat eerder gezegd  :evil: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Maar zonder gekheid, kun je hem morgen meenemen? Dat ding van mij moet met de stoomboot uit China komen en is nog wel effe onderweg denk ik.

elianmars

Citaat van: Marc O. op 07-11-2014 20:14:38
Maar zonder gekheid, kun je hem morgen meenemen? Dat ding van mij moet met de stoomboot uit China komen en is nog wel effe onderweg denk ik.

Ding hangt continu in de OBD, dus ik neem 'm morgen sowieso mee  ;D

Marc O.

elianmars

En? Al met de dongle gespeeld? ;D

Marc O.

Ja, gisterenavond meteen ;D

Vandaag maar eens even goed kijken wat die Torque Pro app allemaal kan. Ziet er in ieder geval wel geinig uit :D

Marc O.

Nieuw relais heeft niet geholpen. Sterker nog, het hikken is heftiger dan voorheen. Met een beetje geluk 90 achter een vrachtwagen kunnen blijven hangen, maar die inhalen was een no-go. Tien minuten later was alles weer ok, net als voorheen.

Taranis

Als ie zo heftig hikt, dan moet er toch een foutcode opgeslagen worden?

Die XC van KIM bokte en hikte ook behoorlijk en liet keurig weten dat het gasklephuis naar de filistijnen was.

Marc O.

Ja, dat zou ik ook verwachten. Gisteren nog gecheckt, toen geen foutmeldingen. Vanavond nog eens kijken.

dbs1

Alhoewel jouw klacht slechts voor een deel lijkt op het probleem dat ik had, toch maar even melden, wellicht heb je er iets aan.

Mijn V70R begon enorm slecht te lopen op LPG een tijd geleden, geen vermogen meer, flink zagend toerental van stationair tot 2500 toeren, afslaan, wel weer starten, maar slecht lopen. Flinke gaslucht in/om de auto. Op benzine niets aan de hand (dat is een verschil met jouw probleem).

Naar de inbouwer geweest en wat bleek na een uurtje zoeken? De bedrading naar een van de LPI-injectoren was doorgesleten waardoor sluiting ontstond en deze injector spoot op dat moment de maximum hoeveelheid LPG in met slecht lopen tot gevolg.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Marc O.

Ik heb ook het vermoeden dat het in de bekabeling zit. Mag hopen dat Mesman het nu (wederom) netjes gaat oplossen want het aantal slordigheidsfoutjes begint erg hoog te worden (nu dus gemiddeld meer dan 1 per installatie, gerekend over 3 installaties).

dbs1

In mijn geval was het ook een slordigheidsfoutje van inbouwer Wallinga. Tot nu toe (inbouw 04-2011) de enige. De inbouw van Mesman ziet er over het algemeen veel netter uit dan de inbouw door Wallinga, maar als dat veel fouten oplevert heb je er ook niets aan. Hopelijk is het lek snel boven.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien