Afslaan na starten en hikken

Gestart door Marc O., 29-10-2014 18:14:56

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Oké duidelijk.
Ik kon even niet meer volgen.  :eusa_doh:  ;D

Je schreef wel dat het nieuwe relais niet geholpen heeft, maar dat het hikken heftiger is.
Maakt die connector op de relais dan wel goed contact?, gaat die er los op of goed vast?..

Marc O.

Ja, die connector zit er vrij stevig op. Heb trouwens het nieuwe relais weer teruggegeven aan Mesman, omdat dit het probleem dus niet heeft opgelost.

Contactjes zagen er ook allemaal schoon en corrosievrij uit.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

Dus te arm lopen is voor Mesman geen probleem?

Marc O.

Nee, zo bedoel ik het niet. Maar het heeft volgens hen niks met het hikken te maken. Wel het advies meegegeven om ernaar te laten kijken.

UserID6342

Klinkt mij  behoorlijk als "afschuiven" ..... :( :(

Marc O.

Nou.......... Géén hikken dus vanmorgen!

Ik wil nog wel even een slag om de arm houden want het was beduidend minder vochtig vanmorgen, terwijl de ervaring juist is dat het hikken vooral bij vochtig weer is.

Taranis

Volgens het weerbericht morgenochtend mistig dus morgen de ultieme test!

Marc O.

Ludo

Ik gok er zo maar op, dat het opgelost is.  :D

Marc O.

Helaas, was het maar zo'n feest.

Vanmorgen wederom hikken. Wel minder extreem dan voorheen. Heb nu het vermoeden dat het in de bekabeling of connector naar het onderbreekrelais zit: Nadat ik zelf het nieuwe relais had geplaatst en dus aan die bekabeling heb gezeten) was het hikken extreem. Mesman heeft het oude relais weer teruggezet (en heeft dus ook weer die bekabeling beroerd) en het hikken is weer minder extreem.

Gisteren droog weer: Nergens last van.
Vanmorgen auto zeiknat van condens: Hikken.

Ludo

Dat was eerder ook al mijn gedachte, de connector.
Wellicht toch een aansluiting wat daar slecht contact maakt.

henry classic v70

Toch maar alle bekabeling nalopen Marc en ook (wat Ludo al oppert) de aansluitingen controleren op corrosie.
Kans is best groot dat er ergens toch een stuk bekabeling bloot ligt wat bij vochtig weer makkelijker geleidt en hierdoor het hikken kan ontstaan..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sven861

Hai Marc O,

Ik heb een V70 2.5T LPi classic uit 98. De afgelopen weken heb ik ook heel veel last gehad van hikken en stoten tot het punt dat er gewoon niet mee te rijden viel omdat ie steeds afsloeg en Lambda lampje op benzine en LPG. Twee weken geleden na een lange stadsrit had ik er veel last van, ik kon nog net thuis komen. De volgende dag weer niets aan de hand, had er ook niets aan gedaan. Vorige week na 48 uur stil staan bijna niet aan te krijgen op mn werk. Heb toen de ANWB gebeld en de auto in een grote warme garage geduwd. Na 45 min kwam de ANWB......starten, lopen.....perfect. GRRR. Hij gaf wel de opmerking dat mijn bobine er slecht uitzag maar verder niets gedaan aan de auto behalve uitlezen/resetten. Hij gaf storing op turbodruk....logisch wat ondanks indrukken gaspedaal bij accelereren kwam hij bijna niet vooruit bij de eerdere stadsrit. Inmiddels heb ik de, bobine, kabels, rotor, verdeelkap en bougies (OEM) vervangen en alles leek goed. Gisteravond weer stil komen te staan na heftig bokken en stoten op de snelweg. ANWB er weer bij na 20 min.....en jawel hoor, weer starten lopen en perfect. Storing uitlezing gaf storing op te arm mengsel cyl1 en wastegate turbo. Ik moest nog maar 2 km rijden naar huis maar na 1km weer bokken en stoten. Ik kon nog net voor de deur komen. Na veel zoeken op het forum besloten een nieuwe turbo control valve te halen.....erop gezet vanmiddag....resultaat NUL. Bokken, stoten....kortom dat was het dus ook niet.
Door dit topic te lezen ben ik mijn relais103 gaan doorverbinden en heb ik het gele relais schoongemaakt van binnen, de pennen en het voetje..........heb een testrit gedaan van 30min. Niet meer inhouden, niet meer bokken, niet meer stoten. Wie weet heb je hier wat aan. Mijn 103 was ook nog niet zo oud....probeer t toch uit te sluiten samen met je hoofd relais.

Veel suc6 met je zoektocht.
Alle anderen wil ik danken voor de info die ik nodig had.

Gr, Sven

PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

:'( :'( helaas.....wederom hikken en stoten na dik 200km rijden. Morgen uit laten lezen ivm opnieuw lambda lampje.
PA1SVM........Volvo 4 Life

RoelNL

Nokkenassensor misschien slecht aan het worden?

Kan ook nog krukassensor zijn die slecht is.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023