Gerard stelt zich voor!

Gestart door Gerard1793, 31-10-2014 22:32:13

Vorige topic - Volgende topic

Gerard1793

Goedenavond allemaal!

Ik ben Gerard, 21 jaar kom uit het Groningse Middelstum.
Ik houd me in het dagelijks leven bezig met mijn werk op een energiecentrale,
motorrijden, gitaarspelen en -bouwen, muziek en natuurlijk mijn auto ;D

Ik rijd in een brandweerrode V70 T5 uit 1998 met inmiddels al 408 duizend kilometers op de teller.
Ik ben hier beland omdat ik het idee heb dat op Volvo-forum.nl de wat nieuwere Volvo's meer aan
bod komen.

Dit is mijn Turbobrick:

Binnenkort komt er een spoilertje achterop, deze moet nog in kleur gespoten worden, en ik heb op Marktplaats
een set 850 T-5R veren opgescharreld, deze moeten de auto een centimeter of twee naar beneden halen.

Op het moment ben ik bezig om me een beetje in te lezen over het stuurgedrag, want ik heb het idee dat dit niet zo
is zoals het zou moeten zijn. (Vaag sturen, zwaarder sturen tijdens remmen en het stuur blijft wat "haken" in langere doordraaiers,
ook "klopt" er iets linksvoor bij snellere linkerbochten en scherpe hobbels/spoorvorming in de weg.

Ik heb vandaag net een band lek gereden, dus ik zal in ieder geval eens fatsoenlijke banden
aan moeten schaffen. Ik rijd nu op Achilles ATR Sport 205/55-16. Deze zijn volgens mij iets te hoog voor de velgen.

Heel wat informatie in één keer, ik weet het, maar ik hoop hier toch heel veel over m'n auto te leren.

Met vriendelijke groet,

Gerard

volvobug

Welkom hier, mooie rooie heb je daar  :D

En inderdaad, dit is het enige juiste forum voor jouw brick!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Welkom, mooi die rode kleur.
205/50 16 is.idd.de.originele maar met 55 bespaar je wel.geld.omdat.het een.gangbare maat is.
Als je.de.voorveren doet neem dan gelijk rubbers en lagers mee, dat kan een oorzaak zijn van je klachten.

cornelis-b

Welkom Gerard, vaag sturen in een lange doordraai zou je kunnen zoeken in je draagarmen, mijn R had ook een heel vaag stuurgedrag en wilde soms rechtdoor in een bocht, de fuseekogels leken wel joysticks en na vervanging weer een snaarstrak stuurgedrag.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Gerard1793

Hallo allen! Ik zat er zelf aan te denken om er 205/45 onder te gooien.

Veerrubbers en de fuseekogels staan ook al in de planning om vervangen te worden. Welke lagers bedoel je Cornelis?

Groeten

010V70

cornelis-b

Citaat van: Gerard1793 op 01-11-2014 04:53:09
Hallo allen! Ik zat er zelf aan te denken om er 205/45 onder te gooien.

Veerrubbers en de fuseekogels staan ook al in de planning om vervangen te worden. Welke lagers bedoel je Cornelis?

Groeten

Fuseekogels Gerard

Klik het plaatje

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Welkom op 't forum waar alleen de roffels aan bod komen  ;D
Ik zou geen 205/45 doen, deze band is net iets te plat en wordt de opening tussen band en wielkuip te groot (ook na een paar cm verlaging)
Misschien op zoek naar een setje 17" met 215/45R17 (of 225/45R17) banden..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

j3r03n

Da's een hele mooie rooie! Veel plezier op het forum.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Gerard1793

Bedankt iedereen! Cornelis, ik bedoelde eigenlijk Erwin ;D Welke lagers bedoel je?

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

Gerard1793

Kijk eens aan, wat een service!

Hardstikke bedankt!

Ik denk dat ik maar een prop in de lekke band laat schieten, deze zijn nog 80 procent en ik vind het zonde om ze nu al weg te doen.

Groeten

cornelis-b

Zolang het in het loopvlak zit is het geen probleem al zou ik zelf met een gerepareerde band geen zeer hoge snelheden meer rijden maar voor normaal gebruik geen probleem.

Zeg maar Henk tegen mij

Gerard1793

Ik ben redelijk zuinig op mn rijbewijs dus ik rijd over het algemeen gewoon de maximum snelheid. Laatst 160 op de klok met invoegen op een autosnelweg maar dat gebeurt zelden.

V70geRwin