Verhuizen met een 850?

Gestart door Broabander, 01-11-2014 22:02:30

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Goeienavond!

Mijn vriendin en ik gaan over een maandje verhuizen. Éíndelijk wat meer ruimte, een fatsoenlijke parkeerplaats achter het huis (geen garage, maar een 2x zo groot appartement wat ook nog eens minder kost is ook wat waard), etc. Alleen moet er dan wel verhuisd worden.

Het huren van een busje is een optie. Dit zou dan voor een dag of 3 zijn tijdens het verhuisweekend zelf, even afhankelijk van wanneer we de sleutel krijgen etc. Omdat wij veel spul bij ouders en schoonouders hebben gestald (ik noem 2 banken, een eettafel, antieke klok, etc) zullen we na de verhuizing van onze eigen spullen bij elkaar nog zo'n 800-1000km door het land moeten crossen en daarna komt er mogelijk nog een bups vanuit schoonpa naar ons vanwege emigratie.

Even aan het rekenen geslagen en het huren van busjes zou bij elkaar zo'n €5-€600 gaan kosten excl brandstof, voor 2 lange weekenden. Komt dan met name door de kilometers. Dan heb je het over een MB sprinter. Toen bedacht ik me: wat nou als ik een 850  (liefst diesel) koop als verhuiswagen en daar een huur tandemaanhangertje achter knoop. Dan heb je de ruimte van de 850 met de bank plat plus een 3m x 1.35m aanhanger. Erg grote meubels hebben wij niet, het grootste is een bank van 2.30 lang bij mijn ouders. Onze eigen banken zijn 1.80 klippans van de IKEA dus die zouden zelfs nog achterin passen volgens mij. Aanhanger hoeft maar €20 per dag te kosten. Auto hoeft het in principe geen jaren meer vol te houden en mag dus best een mankementje hebben. Moet toch voor niet al teveel geld te kopen en te verkopen zijn. Dan zou het me een honderdje aan aanhangerhuur kosten plus een maandje WB en verzekering.

Iemand die ervaringen kan delen? Absoluut niet doen en maar busjes huren of is het goed te doen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Pakkie

Het is en blijft een gok natuurlijk aangezien je niet echt weet wat je allemaal tegen gaat komen bij zo'n auto. De vorige eigenaar van mijn onderstaande V70 classic heeft destijd om "jouw reden" ook die V70 gekocht. Uiteindelijk heeft hij er daarna nog een paar maanden in gereden waarna ik hem voor 750€ heb overgenomen. Ik heb er vervolgens 8 mnd probleemloos in gereden en hem voor meer geld verkocht als waar ik hem voor kocht  :eusa_dance:

kulk

Zit er geen trekhaak op die Seat?
Volgens mij kun je een beste aanhanger achter die auto hangen.

Geef nou maar toe dat je gewoon een excuus zoekt om een 850 te kopen ;)

Broabander

sjips je hebt me door ;D

Nee aan de Seat zit geen rukpukkel. Dus dat zou me zo een paar honderd euro gaan kosten om te monteren. Ik ken verder ook niet echt mensen met een trekhaak of een ruime auto en als ze een trekhaak hebben (zoals mijn moeder) dan gaat het om een Polo of 106 met trekhaak. En aangezien mijn Ibiza zo laag ligt dat hij nu soms al over de grond schraapt, zal dat met een aanhanger alleen maar erger worden.

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

CarolineB

Prima te doen, wij hebben Ernest zijn zooi verhuisd met de 850. Wij hadden de mazzel om een aanhanger te kunnen lenen van vrienden.
Ken je niet iemand waarmee je 2 weekenden van auto zou kunnen ruilen?

grijzev70tdi

Ik zou een busje huren, past veel meer in. Evt een grote aanhanger. En als je dan toch veel ruimte wil koop een 940 of 240 ;).
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Spin!

Ken je toevallig iemand met een boessie? Vraag of je die kan lenen.

www.vm-parts.nl

Vulk

Seat verkopen, met dat budget een deftige 850 kopen en houden. :)

widebody

Citaat van: Vulk op 02-11-2014 08:32:08

BBS

Citaat van: Vulk op 02-11-2014 08:32:08

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Wij hebben het ook gedaan, verhuizen met onze eigen wagen en een dikke aanhanger erachter.

Ik heb die aanhanger toen een week gehuurd en eigenlijk na 3 dagen waren we er al mee klaar.
Maar je idee is goed uitvoerbaar ;)
Volvoloos....

kalf90

Ik was hier toch ook blij met de 850 tijdens de verhuis ;D. Met mijn slechte veren/dempers was het wel geen slechte zaak dat ik maar 9km moest rijden :eusa_whistle:. 4x gereden met een 850 met een aanhanger er achter die even lang was dan de 850 zelf en dan was het meeste wel verhuisd :eusa_clap:.

MEN-O

Met een dikke aanhanger heb je ook een BE rijbwijs nodig lijkt me ?

StefanCJ

Jammer dat je hem zo snel al nodig hebt. Ik heb over 8 weken een TDI over namelijk. Mag tegen die tijd voor een klein prijsje van eigenaar wisselen.

Broabander

Ken echt niemand met een bus of een station. Vrienden hebben allemaal ofwel kleine autotjes of ecoleasebakkies, pa heeft ecoleasebak zonder rukpukkel en moeder heeft een Polo met trekhaak maar daar kan dus alleen maar een klein aanhangertje aan.

Auto kopen en evt schorsen en verkopen na gebruik is ook het probleem niet zo, ik zou hem achter het huis neer kunnen zetten op het parkeerterrein van het appartementengebouw.

Ik moet alleen nu nog even afwachten wanneer we de sleutel krijgen. De huidige bewoners hadden nog niets nieuws (wanbetalers dus contract niet verlengd) dus met een beetje pech krijgen we pas op 1 december de sleutel en wij moeten per 1 december ook uit ons huidige appartement zijn. Als we de sleutel niet in de week ervoor krijgen wordt het denk ik toch een bus en daar al onze spullen in knallen en alvast op de parkeerplaats zetten. Dan maar ff bij vrienden logeren (vriend van ons woont 4 deuren verderop in hetzelfde gebouw). Scheelt weer €900 huur. Als het goed is horen we dat zo snel mogelijk, als we de sleutel de woensdag of donderdag voor 1 december krijgen dan hebben we 2-3 dagen om te verhuizen en dat zou prima genoeg zijn.

Pascal, ik hou het even in gedachten en zodra ik meer weet neem ik contact op.