Olieleiding luchtinlaat turbo

Gestart door basjordans, 22-01-2005 21:16:52

Vorige topic - Volgende topic

basjordans

In heb mijn T5 nu ruim anderhalve maand en ben inmiddels 2 keer teruggeweest naar de verkopende dealer.

Eerste keer voor probleem met lekkende olie bij de luchtinlaat van de turbo (volgens mij bij de luchtmassameter) en afgelopen week voor het vervangen van de oliekeerring in de automaat.

Bij thuiskomst bleek echter dat ze er ruim een halve liter bakolie te weinig in hadden gedaan.  :o Ik heb dus 200 kilometer ONDER minimum gereden.
Meteen de zaak maar geflushed en hopen dat er niets stuk is (hij houdt wel een beetje in in de hoogste versnelling ???).

Maar nu komt het: omdat mijn vertrouwen in mijn (niet Volvo) dealer nu toch behoorlijk minder is heb ik ook de reparatie van het olielek bekeken:

Ze hebben de PVC buis met isolatie weggehaald en vervangen door een rubberen slang en deze aan de luchtinlaat vastgezet met zo'n ouderwetse slangklem voor je tuinslang (met zo'n schroefje).....

Ik herinner me nog dat hij zei: Volvo heeft dat raar gedaan met een PVC buis en strak tegen het blok gelegd. Klonk toen logisch...

Nu denk ik: misschien heeft Volvo dat wel gedaan omdat dan de zwaartekracht de olie naar beneden kan trekken en dat werkt met een 'doorhangende' slang natuurlijk niet....en hoopt er zich nu allerlei ellende in de slang op...

Paranoia? Of moet er toch gewoon een Volvo buis in?