Rijbewijs ingevorderd; opzet bezwaarschrift

Gestart door EricL, 08-11-2014 20:45:40

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Citaat van: t5joost op 14-11-2014 18:50:33
Ik ben mij RB 2 maanden kwijt geweest met 52 te hard op de provincileweg.
dekkie reed achter mij aan en was hem ook kwijt, dit voor tijdig voor laten komen en hij is hem 1 maand kwijt geweest. Mijn verleden was minder goed (al eerder wat gehad met te hard rijden) dus kreeg ik hem niet terug. Hij kreeg hem wel terug omdat hij hem nodig had voor zijn werk en niks anders op zijn kerfstok had.
Boete koste 700 euro

hmm dan ben jij er beter vanaf gekomen.
Was jouw eerdere snelheidsovertreding boven de 50km/h?
[/quote]

Was mijn eerste keer boven de 50.
Wat ik begrepen heb is dat als je binnen 2 jaar iets doen ben je residive (als ik het goed schrijf)
Dan kunnen ze de straf hoger doen omdat je veel pleger bent.
Als je buiten die 2 jaar zit mogen ze het niet mee nemen in de straf alleen gaan ze niet buiten de richt lijnen om.
Maar zou als ik jou was je even aanmelden op http://www.flitsservice.nl hier zitten er een hoop die tips hebben hoe je je RB eerder terug kan krijgen. Of mogelijk zelfs onder de boete uit kan komen.

t5joost

Je kan ook een advocaat raat plegen kost wel wat maar zijn er die zich alleen maar bezig houden met verkeers zaken

henry classic v70

Het enige wat je kunt doen is in beroep gaan tegen de echtheid van de meting.
Het is nogal verdacht de je nét boven de grens zit en dat die motoragent nooit kan zien/waarnemen wat de door jou gereden snelheid is. Ook zijn er geen beelden om vast te stellen of de gemiddelde afstand tussen beide voertuigen wel gelijk was voor een bepaalde afstand. Je zou de meting dus erg in twijfel mogen trekken
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2014 13:18:39
Het enige wat je kunt doen is in beroep gaan tegen de echtheid van de meting.
Het is nogal verdacht de je nét boven de grens zit en dat die motoragent nooit kan zien/waarnemen wat de door jou gereden snelheid is. Ook zijn er geen beelden om vast te stellen of de gemiddelde afstand tussen beide voertuigen wel gelijk was voor een bepaalde afstand. Je zou de meting dus erg in twijfel mogen trekken

Trek maar in twijfel maar de kans dat je daar iets mee bereikt is niet heel erg groot. Een politie agent is een beëdigd ambtenaar en zijn woord staat in de meeste gevallen boven dat van een burger ..............

Groet,
Roger

henry classic v70

Daarom mag je nog wel twijfelen aan de juistheid van de meting..?
Heel bijzonder als een motoragent een pieksnelheid mag/kan bepalen op een zeer kort traject :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2014 14:14:38
Daarom mag je nog wel twijfelen aan de juistheid van de meting..?
Heel bijzonder als een motoragent een pieksnelheid mag/kan bepalen op een zeer kort traject :eusa_think:

Jij mag wel twijfelen, een rechter meestal niet....... maar dat is mijn eigen ervaring  ;)

Groet,
Roger

BBS

Het is intussen wel algemeen bekend dat elke zichzelf respecterende OvJ erg dol is op het grossieren in rijbewijzen. Hoe meer hoe beter en hoe hoger de eindejaarsbonus ;D
Je zou je ondertussen gewoon niet meer laten verleiden tot een snelheidsovertreding van 30+ km/h.
Als een ander zijn wagen dermate rookt omdat ie bijna in de fik zou vliegen, zou ik meer afstand houden om te zorgen dat zijn wagen de mijne niet aansteekt. ;D

Maar desaltemin, het blijft een zeer zure pil met grote gevolgen deze overtreding. En ik hoop dat Eric met het verzamelen van de benodigde gegevens het leed straks nog iets kan verzachten....
Volvoloos....

EricL

Goed,

Gisteren heeft de zitting plaatsgevonden, qua boetebedrag is het meegevallen € 800,- alleen zijn er nog twee extra maanden rij-ontzegging bovenop gekomen.

Vanmiddag wel mijn rijbewijs per post ontvangen, met als dagtekening de datum waarop de zitting plaatsvond (6 maart dus).

Het lijkt mij dat het uitgesproken vonnis vast staat, ook wordt in de brief vermeld dat de inhouding van het rijbewijs is geëindigd.
CVOM en rechtbank zullen waarschijnlijk langs elkaar heen gewerkt hebben?

Zijn er mensen die een soortgelijk geval kennen of hebben meegemaakt?

The Demon

Zijn die 2 maanden niet voorwaardelijk?

EricL

Citaat van: The Demon op 07-03-2015 19:41:13
Zijn die 2 maanden niet voorwaardelijk?

Nee, ik was eerder ( 22 augustus 2011) geflitst met 53 km/h te hard wat resulteerde in een rechtszitting.
Toen kwam ik er vanaf met alleen een boete en een voorwaardelijke rij-ontzegging van twee maanden met een proeftijd van twee jaar.

Helaas voor mij was die zitting pas op 30 oktober 2012....die proeftijd was pas 15 dagen na de zitting van kracht.

Aangezien ik 7 november 2014 ben staande gehouden viel ik dus nog net in die proeftijd. Die voorwaardelijke twee maanden zijn dus onvoorwaardelijk geworden.

cornelis-b

Het is echt heel vreemd dat je het rijbewijs hebt terug ontvangen met een schrijven dat de inhouding is geëindigd, vooral omdat je zelf aangeeft dat de 2 maanden voorwaardelijk onvoorwaardelijk zijn geworden. Het rijbewijs zou dus tot het einde van de 2 maanden onder justitie moeten blijven. Rare situatie dit, zou maandag de telefoon maar eens ter hand nemen. 

De zitting van de vorige keer was op 30 oktober 2012, is het niet zo dat de proeftijd ingaat direct na de zitting? Je hebt wel 14 dagen recht op beroep maar als je daar geen gebruik van maakt geld dan niet de datum van 30 oktober?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Het papiertje hebben of niet bepaald niet of je weer mag rijden helaas.

Ging het een beetje fatsoenlijk of was het kleuterschool werk?

RRRRR_Ramon

Hele mooie verhalen allemaal maar als beginnend bestuurder al twee keer boven de 50 km/u te snel rijden is dit waar je tegenaan loopt.  :eusa_hand: Zo simpel is het. Doe je het nog eens dan krijg je nog grotere problemen en zul je op cursus moeten bij het CBR die je zelf moet betalen en de voorwaardelijke straf zal niet milder worden. 

Het is de bedoeling dat je hier iets van leert.  :police:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

konniekip

Maar laten we eerlijk zijn. 50 km/h te hard rijden we toch zo in onze roffels?

T5turbo

Citaat van: konniekip op 08-03-2015 10:56:42
Maar laten we eerlijk zijn. 50 km/h te hard rijden we toch zo in onze roffels?

Ja dus.......  ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!