Maat vinden carterplugring

Gestart door johan1989, 16-11-2014 21:03:46

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Hier op het forum heb ik de maat gevonden van de carterplugring van onze roffels.
Nu komen er morgen twee maten langs om ff olie te verversen. Nu wil ik van tevoren even wat ringen halen en van de auto van mijn vriendin een bakje kopen.

Ofwel, ik zoek een manier om a.d.h.v. een kenteken uit te vinden wat de maat is van de ring.
Ik heb al zitten denken aan dat bijvoorbeeld mister-auto.nl de carterplug word verkocht, zodat je kunt zien dat het bijvoorbeeld M18 is. Maar is de ring dan ook 18?

Ideeën?

Boeijke

Gewoon bij de dealer bestellen??
Heb je altijd de goede en ding kost een euro ofzo.

johan1989

Citaat van: Boeijke op 16-11-2014 21:11:23

Dat is dus wat ik niet wil. Leg ik liever 4 euro extra neer om er 50 op voorraad te hebben zodat ik niet met regelmaat naar allerlei dealers hoef (Daihatsu dealer voor Charade van vriendin word al moeilijk)

cornelis-b

Citaat van: johan1989 op 16-11-2014 21:17:09

Dat is dus wat ik niet wil. Leg ik liever 4 euro extra neer om er 50 op voorraad te hebben zodat ik niet met regelmaat naar allerlei dealers hoef (Daihatsu dealer voor Charade van vriendin word al moeilijk)

Je wil hem toch niet om de 100 kilometer verversen omdat je er 50 op voorraad wil?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

johan1989

Gheghe, neen.
Maar wissel regelmatig olie voor vrienden (koop per vat bij groothandel)
Dus wil dan kunnen opzoeken > deze maat > heb ik liggen:  ja > top /  Nee > doosje halen zodat ik deze maat in de toekomst ook heb.

Maar geen ideeën dus nog.

classicT5

Moet je nog verschillende materialen ook hebben, koperen ringen voor metalen carterpannen en alu voor alu carterpannen.

Automaterialenzaken verkopen complete dozen met verschillende maten in een pakket.

johan1989

Citaat van: classicT5 op 16-11-2014 21:28:10
Moet je nog verschillende materialen ook hebben, koperen ringen voor metalen carterpannen en alu voor alu carterpannen.
Hmm das wel goed punt..

Citaat van: Ludo op 16-11-2014 21:29:38
18x24x1.5 moet je hebben.
http://www.benl.ebay.be/itm/Aluminium-Dichtringe-Aluminiumdichtungen-Dichtungen-DIN-7603-Alu-Dichtringe-/321582410916?pt=LH_DefaultDomain_77&var=&hash=item4adfce2ca4
Voor een roffel ja. Maar ik stel de vraag in off-topic omdat de vraag niet over roffel gaat :)

Ludo

Ow sorry.

Als je dan van elke bestaande maat een doosje op de plank zet, pak je nooit mis.

;D

johan1989

Citaat van: Ludo op 16-11-2014 21:33:51
Als je dan van elke bestaande maat een doosje op de plank zet, pak je nooit mis.
Optioneel, optioneel  ;D

Tot nu toe nog geen oplossingen, dus zal wel niet mogelijk zijn dan.

classicT5

Google: assortiment carterplug ringen

Dan zie je precies wat ik bedoel en ook meteen partijen waar je het kunt krijgen

NinaPaul

Citaat van: cornelis-b op 16-11-2014 21:21:56
Citaat van: johan1989 op 16-11-2014 21:17:09

Je wil hem toch niet om de 100 kilometer verversen omdat je er 50 op voorraad wil?

De plug bij een automaat gebruikt deze maat ook.

En 1 euro per ringetje betalen is van de zotten :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Beter 1 euro per ringetje betalen dan met een drup aan neus staan omdat je geen passende ring hebt, of erger een lekkende carterplug.....
Volvoloos....

StefanCJ

Ja, zo ken ik er nog wel een paar  ::)

Doosje is net zo makkelijk, heb je tenminste genoeg liggen en hoef je niet elke keer langs de dealer voor een ringetje.

johan1989

Ja, nu zijn we het vast allemaal eensch..

Maar heeft dus niemand een idee hoe ik voor bijvoorbeeld een MX-5 kan vinden wat ik erop moet doen?
Veel reacties, maar niemand concrete reactie op mijn vraag.. (zeggen dat het niet kan is ook een antwoord)

Zou er bijna een website voor oprichten, zoals steekmaat.nl :) carterplugring.nl ;D
Je wil dat toch gewoon weten voordat je de plug eraf trekt. Die assortiment setjes zouden dan het best zijn, maar daar zit ook niet alles in lijkt me.. (sta je daar met je ringetje om 20:00 terwijl je je had voor kunnen bereiden)

Edit: ik woon in de polder, dus de automaterialenzaak of dealer is alles behalve om de hoek.