Rijk of niet rijk?

Gestart door Fred korn, 17-11-2014 16:29:26

Vorige topic - Volgende topic

maruska

rijk is zoals je je voelt. afgezien van de investeringen die we doen, die ikzelf gemaakt heb ik het afgelopen jaar.. het gaat om die duim, die vluchtige blik van waardering, of de vraag of de volvo te koop is. het gevoel wat ik daarmee krijg, is rijk zijn. geld is maar tijdelijk :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

glenfiddich1983

Citaat van: maruska op 18-11-2014 09:57:33
rijk is zoals je je voelt. afgezien van de investeringen die we doen, die ikzelf gemaakt heb ik het afgelopen jaar.. het gaat om die duim, die vluchtige blik van waardering, of de vraag of de volvo te koop is. het gevoel wat ik daarmee krijg, is rijk zijn. geld is maar tijdelijk :)

Met die dure wagens is het geld zéker tijdelijk ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

devonius

Rijk? Ze moesten eens weten wat onze auto's nog opleveren (uiteraard gaat het niet om de emotionele waarde van het hebben van onze toffe auto's, even puur zakelijk).
Ik sluit mij aan bij bovenstaande bericht :D

blastaway

Erg cliché, maar rijk is voor mij een goede gezondheid voor mij en mijn gezin. Veel vrijheid om ultiem te genieten van het leven. Lekker eten, drinken en plezier maken met vrienden. Dat is rijk! Alleen thuis zitten met je Volvo in een glazen kistje is geen rijkdom, das rijkdom minus rijk.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

855T5+

Rijk? Neen  :eusa_think:
Wel kreeg ik steevast opmerkingen over "die grote auto" (doelende op de 855) ???,
terwijl er toen nog een Peugeot 406 break naast stond aan huis,
die toch echt veeeeel groter was van binnen en dus ook altijd de vakantiekeuzeauto was. :eusa_clap:

Maar ja, rijk ben ik niet meer, op vakantie gaan we dus niet meer (de Peugeot is verkocht... :eusa_wall:)
en de Volvo staat nog voor´t huis. :eusa_doh:

Nu dat ie gechipt is voel ik me gek genoeg toch ietsje rijker, hoe kan dat nou? ;D  :eusa_shifty:
'T is maar goed dat de buurt dat niet ziet of weet: die zien alleen een "grote" auto als ze verhuisplannen hebben. 8)
(Ik heb daarom de trekhaak maar verwijderd, scheelt weer vragen) ::)
Volvo: Mutatis Mutandis

sieperman

Voor de prijs van een Golf 3 diesel met de dubbele ruimte daarvan een V70 op LPG rijden.
Het is het gewoon een gezonde financiële keuze  ;D
En je kunt er ook nog beter mee voor de dag komen.

leons850

Ik weet niet of ik met een golf 3 net zo duur uit was....  :eusa_think:
Denk het niet. ;D

Maar ik beleef er wel veel meer plezier aan.
Een hobby mag geld kosten, dat doet hij bij mij ook wel maar nu wel in de hoop dat het minder word straks.
Zal wel niet...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Ik had al die reacties niet verwacht, ik was in de veronderstelling dat volvo's juist als lekker anoniem en als "goedkoop" werden gezien..

De auto die je koopt om juist niet te laten zien dat je succesvol bent, ipv een 5 serie of E-klasse die je voor gelijk geld hebt.

Citaat van: leons850 op 18-11-2014 12:12:02
Denk het niet. ;D

Een hobby mag geld kosten, dat doet hij bij mij ook wel maar nu wel in de hoop dat het minder word straks.
Zal wel niet...

TD04HL-16T schuine flens | 3" DP | 200CPI Racecat | Simons Duplex Catback | Stock RIPKIT siliconen | Custom tuning |  LPI

Daar kun je dan ook al een paar golfjes 3 voor kopen tegenwoordig ;D

Fred korn

Citaat van: V70R^2 op 18-11-2014 13:31:05
Ik had al die reacties niet verwacht, ik was in de veronderstelling dat volvo's juist als lekker anoniem en als "goedkoop" werden gezien..

De auto die je koopt om juist niet te laten zien dat je succesvol bent, ipv een 5 serie of E-klasse die je voor gelijk geld hebt.

Blijkbaar niet aan de reactie's te lezen,fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.;D

NielZ3qp

Nou als je met een 5 of E van ca. 2,5K moet laten zien dat je succesvol bent...... ;D

Daarnaast kun je rijkdom en succes ik denk voor 90% niet af zien aan de auto. Onze vorige directeur reed privé een Honda Insight om maar wat te noemen. De lagen daar direct onder kwamen bv. met een nieuwe 5-serie thuis (geen lease). En om maar te zwijgen over financiële constructies die ik in mijn automotive periode heb meegemaakt om maar zakelijk zo dik mogelijk te kunnen rijden...
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

V70R^2

Op mijn 18e reed ik een bmw 535i, iedereen dacht dat ik de loterij had gewonnen, terwijl ik in werkelijkheid er minder voor had betaald dan mijn brommer kostte..

Zet dit naast een goede s70r en iedereen zal denken dat die bmw toch 10x duurder is?

Verder wat Nielz zegt, rijkdom kun je niet afzien aan de auto, al zou ik morgen miljonair zijn, ik blijf lekker in de classic rijden, denk dat ik dan zelfs naar een 240/245 stap :) Het is meer dat mensen die het net niet zijn, alles op alles zetten om mee te komen met de in hun ogen succesvolle.

leons850

Citaat van: V70R^2 op 18-11-2014 13:31:05

Citaat van: leons850 op 18-11-2014 12:12:02
Denk het niet. ;D

Zal wel niet...

TD04HL-16T schuine flens | 3" DP | 200CPI Racecat | Simons Duplex Catback | Stock RIPKIT siliconen | Custom tuning |  LPI

Daar kun je dan ook al een paar golfjes 3 voor kopen tegenwoordig ;D

Ik weet niet precies wat een Golfje 3 TDI kost. :angel:

Voor de complete uitlaat van voor naar achter kun je een niet super model misschien kopen, voor de LPI installatie kun je wel een prima modelletje vinden ja.
De rest heeft allemaal echt de wereld niet gekost, setje banden is duurder. ;D
Aan de andere kant zit ik liever 50dkm per jaar in mijn S70 met bijna alle opties dan in een golfje 3, ik heb nooit aan die stoelen kunnen wennen.
En een hobby mag geld kosten.
Tevens heeft mijn S70 precies even veel gekost als mijn brommer. ;)
Beide moest nog genoeg aan gebeuren voor ze eigenlijk de weg op mochten, dat op de Volvo APK zat was ongelooflijk. :o
Maar in mijn vriendengroep rij ik (en MiniG) de dikste zelf betaalde auto, maar of ze ook het meeste hebben gekost.  :eusa_whistle:

Nu misschien wel
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Golf mag nooit meer dan €50 kosten
(Voor de vrijwaring)
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Lunadust op 18-11-2014 16:54:07
Golf mag nooit meer dan €50 kosten
(Voor de vrijwaring)

Pessimist.  ;)

Lunadust

Techneut, geen dichter.