Rijk of niet rijk?

Gestart door Fred korn, 17-11-2014 16:29:26

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: blastaway op 18-11-2014 11:03:23
Erg cliché, maar rijk is voor mij een goede gezondheid voor mij en mijn gezin. Veel vrijheid om ultiem te genieten van het leven. Lekker eten, drinken en plezier maken met vrienden. Dat is rijk! Alleen thuis zitten met je Volvo in een glazen kistje is geen rijkdom, das rijkdom minus rijk.
Dikke Eensch !! Alleen thuis met alleen je Volvo is dan ook pure armoede in mijn ogen....  Gezondheid is het belangrijkste en dat is niet te koop, zelfs niet voor tonnen aan geld.  Iemand die (chronisch) ziek is heeft maar 1 wens, beter worden en de rest is allemaal bijzaak en niet echt belangrijk...

TonV70R

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2014 18:30:16
Erg cliché, maar rijk is voor mij een goede gezondheid voor mij en mijn gezin. Veel vrijheid om ultiem te genieten van het leven. Lekker eten, drinken en plezier maken met vrienden. Dat is rijk! Alleen thuis zitten met je Volvo in een glazen kistje is geen rijkdom, das rijkdom minus rijk.
Dikke Eensch !! Alleen thuis met alleen je Volvo is dan ook pure armoede in mijn ogen....  Gezondheid is het belangrijkste en dat is niet te koop, zelfs niet voor tonnen aan geld.  Iemand die (chronisch) ziek is heeft maar 1 wens, beter worden en de rest is allemaal bijzaak en niet echt belangrijk...

Klopt, niets gaat boven gezondheid.

Gelukkig wordt ik steeds rijker  :eusa_dance:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71321.msg1553646.html#msg1553646
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

henry classic v70

Ja gezondheid is erg belangrijk... dat was ook de reden dat ik zelf in een V70 ging rijden (kwam uit een golf IV, moeders had al een V70).
Heb een versleten rug (op 3 plaatsen bijna geen tussenwervelschijven meer) en de stoelen van zo'n V70 zitten gewoon geweldig merkte ik toen we de V70 voor moeders hadden gekocht. Lange ritten rijden en zonder problemen en fit uitstappen! Ging er steeds vaker in rijden dus moest er voor mij ook één komen.
Deels dus om gezondheidsredenen..  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lunadust

Mee eens, 5 ingezakte tussenwervelschijven hier en
Na 800 km fit uitstappen.
Met een v40 of v50 is het na 300 km over.
Een vw...... laat maar.
Techneut, geen dichter.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2014 18:30:16
Ook hier een dikke Eensch.
Hier zitten we ook al een mooi poosje met de gezondheden te sukkelen en ik zou willen dat dat gedonder eens over was. Is het ene net over dan komt het ander weer. ::)
Plusje is dan wel weer dat het rijden lekker in de V in elk geval de rugklachten niet verergerd. :D Daarom zullen wij ook zolang het kan in elk geval Volvo blijven rijden.
Volvoloos....

elianmars

Erg cliché, maar rijk is voor mij een goede gezondheid voor mij en mijn gezin.

Klaar  ;D

The Demon

Als men vraagt hoe het gaat antwoord ik altijd: "Arm, maar gelukkig en dus stinkend rijk".

MiniG

Citaat van: leons850 op 18-11-2014 16:44:24
Citaat van: V70R^2 op 18-11-2014 13:31:05
Ik had al die reacties niet verwacht, ik was in de veronderstelling dat volvo's juist als lekker anoniem en als "goedkoop" werden gezien..

De auto die je koopt om juist niet te laten zien dat je succesvol bent, ipv een 5 serie of E-klasse die je voor gelijk geld hebt.

Citaat van: leons850 op 18-11-2014 12:12:02
Ik weet niet of ik met een golf 3 net zo duur uit was....  :eusa_think:
Denk het niet. ;D

Maar ik beleef er wel veel meer plezier aan.
Een hobby mag geld kosten, dat doet hij bij mij ook wel maar nu wel in de hoop dat het minder word straks.
Zal wel niet...

TD04HL-16T schuine flens | 3" DP | 200CPI Racecat | Simons Duplex Catback | Stock RIPKIT siliconen | Custom tuning |  LPI

Daar kun je dan ook al een paar golfjes 3 voor kopen tegenwoordig ;D

Ik weet niet precies wat een Golfje 3 TDI kost. :angel:

Voor de complete uitlaat van voor naar achter kun je een niet super model misschien kopen, voor de LPI installatie kun je wel een prima modelletje vinden ja.
De rest heeft allemaal echt de wereld niet gekost, setje banden is duurder. ;D
Aan de andere kant zit ik liever 50dkm per jaar in mijn S70 met bijna alle opties dan in een golfje 3, ik heb nooit aan die stoelen kunnen wennen.
En een hobby mag geld kosten.
Tevens heeft mijn S70 precies even veel gekost als mijn brommer. ;)
Beide moest nog genoeg aan gebeuren voor ze eigenlijk de weg op mochten, dat op de Volvo APK zat was ongelooflijk. :o
Maar in mijn vriendengroep rij ik (en MiniG) de dikste zelf betaalde auto, maar of ze ook het meeste hebben gekost.  :eusa_whistle:

Nu misschien wel
Uuh... Ik denk dat jij momenteel de kroon spant. Het zal echter niet heel veel schelen met de rest ;)
Ik loop nu nog achter, maar ik kan binnenkort de C op een brug zetten om de complete onderkant te doen en alles "Rustig" na te lopen.
"ben nu al aan het sparen"

Wat rijkdom betreft ben ik liever van het; Duurkoop is goedkoop en Goedkoop is duurkoop.

Never drive faster then your guardian can fly

groene volvo

Met een 850 rijden wordt in mijn contreien nu niet bepaald aanzien als rijk zijn  :D
Met een Z3 van 98 dan weer wel...

Easterboy

Ik weet nog toen ik net de S70 had en deze aan mijn opa en oma liet zien.
Mijn opa stapte in, keek eens van voor naar achter en zei:

"Pooooeeeeeehhhh toe maar hoor..... kapitalist!"

Ook vindt hij de S60 een dure grote wagen (niet dat hij me dat niet gunt), niet wetende dat een goedkope jongere Clio of Polo gewoon een keer duurder is.

glenfiddich1983

De Clio of Polo is in de aanschaf wel duurder, maar in het behoud (wegenbelasting, verbruik en -vooral- onderhoud) toch wel een heel stuk goedkoper hoor.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

henry classic v70

... en als je dat tegen elkaar wegstreept heb je uiteindelijk voor het zelfde geld een super comfortabele wagen die het ook nog eens 2-3x zo lang volhoudt.
Aan het einde van de streep heb je 2-3x een andere polo of clio moeten aanschaffen terwijl een Roffel gewoon doorroffeld  :eusa_dance:

> goedkoper dus!!

glenfiddich1983

Citaat van: henry classic v70 op 19-12-2014 14:35:33
... en als je dat tegen elkaar wegstreept heb je uiteindelijk voor het zelfde geld een super comfortabele wagen die het ook nog eens 2-3x zo lang volhoudt.
Aan het einde van de streep heb je 2-3x een andere polo of clio moeten aanschaffen terwijl een Roffel gewoon doorroffeld  :eusa_dance:

> goedkoper dus!!

Zeker.

Ik pretendeer ook absoluut niet om hier een Clio of Polo te gaan promoten hoor ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

henry classic v70

Citaat van: glenfiddich1983 op 19-12-2014 14:39:42
Aan het einde van de streep heb je 2-3x een andere polo of clio moeten aanschaffen terwijl een Roffel gewoon doorroffeld  :eusa_dance:

> goedkoper dus!!

Zeker.

Ik pretendeer ook absoluut niet om hier een Clio of Polo te gaan promoten hoor ;D

Haha inderdaad daarvoor is het brommobielforum  :evil:

ZC3rr0r

Citaat van: glenfiddich1983 op 19-12-2014 14:39:42

> goedkoper dus!!

Zeker.

Mwoah, ik zeg geen nee tegen een Clio V6 Sport hoor...ook al is dat ding levengevaarlijk:

Of een Renault 5 turbo die zo mogelijk nog linker is: