C70 18T + injectoren nodig?

Gestart door c70_ibo, 18-11-2014 20:33:12

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

Beste medeforumleden,

Ik ben trotse eigenaar van een volvo c70 t5 uit 1998 op g3.

Het begint te kietelen om hem een stukje sneller te maken, ook omdat er binnen mijn vrienden kring mensen met een m3 e46 en s4 uit 2003 rijden.

Wil stiekem toch wel bewijzen dat er niet te spotten valt met een volvo t5 met dat 1uitlaatje  ;D

de volgende is al gebeurd:

chip rica 310pk 420nm   (of hij dat ook daadwerkelijk haalt????)
K&N openluchtfiler van ET tuning
52mm dikke intercooler

binnen nu en 2 weken komt er een 3inch downpipe van ferrita.

Daarna zal toch zsm de grotere turbo moeten komen. Maar een 18 T Turbo geeft dat nou echt een hele grote verschil? hoe is en zijn jullie ervaringen ermee?

Moet ik de injectoren ook aanpassen? ik heb momenteel orginele witte bruin achtige injectoren. Ik heb met rica gebeld zij kunnen na het monteren van 18t turbo de software aanpassen maar moet ik verder ergens mee rekening houden?

een betere grotere radiateur bijvoorbeeld? Hoe draait het bij jullie allemaal? Maak ik een kans tegen de M en S modellen met de grotere Turbo?

Alvast bedankt zie jullie reacties erg graag tegemoet ;D

kulk

Dat er niet te spotten valt met een Volvo kun je beter doen door er gewoon tot een ton of 6 mee door te rijden, dan liggen al
die hokken van je vrienden al op de sloop ;)

)()()sT

;D

.... maar tegelijkertijd vraag je je af of de koppakking eruit ligt?

Dat je een technisch goede auto hebt die toevallig ook lekker meekomt lijkt me belangrijker dan een M3 voorblijven... ;)

V70R^2

Wil je echt een m3 voor blijven dan moet je die 343 pk's gaan evenaren of zelfs overstijgen, dat kan sowieso niet met een standaard blok, dan ga je alles krom/stuk draaien..

310 kroeg "hij is gechipt" pk is iets heel anders dan daadwerkelijk 310pk overigens, maar met downpipe, sportcat en 18t zeker wel te halen, met ondersteunende mods :)

P.s. je hebt nu een 16t? ga dan gelijk voor 19T met schuine flens, maar bedenk je wel dat als je flink in de 300pk (en erger, hoog koppel op lage toeren) komt je drijfstangen dat niet leuk gaan vinden!

Martijn_B

Mooie 50-trim garrett erop zoals Rense heeft... bekkie meer dan een 19T en prima betaalbaar.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

V70R^2

H profiel drijfstangen zijn een eurotje of 500-750 (afhankelijk van waar en welke), komt natuurlijk nog het een en ander bij kijken eerdat die in je blok zitten. Kun je dit niet zelf dan is het redelijk prijzige aangelegenheid. Moet wel gebeuren al ga je naar grotere turbo en downpipe + injectoren(een must eigenlijk).

Je kan het zo gek maken als je wilt, wat Martijn zegt zou helemaal lekker zijn natuurlijk, en niet eens overdreven.

Eigenlijk is het allemaal afhankelijk van je budget, zegmaar, wil je 2000 of 12000 euro investeren..

Belangrijkste is dat je wagen technisch pico bello in orde is, uitgebreide stage 0 en de zwakke punten versterken.

Met je vraag over gas kan ik je niet helpen, nul ervaring mee.

V70R^2

350 pk is al flink veel vermogen, moet te halen zijn met een 18t/19t, maar heeft uiteraard wel de nodige ondersteunende mods nodig, je komt er niet zomaar.

Die drijfstangen kunnen prima 350pk verwerken bij 6000 toeren, het gevaar zit hem in de lage toeren en het hoge koppel, daar waar de kracht niet in acceleratie omgezet kan worden.

Ook met je huidige 16t en tuning kan je dat al voor elkaar krijgen.. Mocht je het in stappen willen doen, maak dan eerst de boel betrouwbaar en investeer in stage 0 + H-profiel drijfstangen en nieuwe lagers.

Kan je daarna stap voor stap downpipe/turbo/injectoren en alles doen waar je zin in hebt zonder zorgen dat het stuk loopt :)

)()()sT

Hoe houdt zo'n dergelijke gasinstallatie zich met veel vermogen? Vialle LPi zou evt. met wat aanpassingen goed meekomen, maar hoe zit dat met de aanwezige installatie?

scania164

Nou je hoeft niet een 340 pk te hebben om een m3 bij te houden..
Gaat erom hoe het vermogen opgebouwd wordt...wbt koppel en pk's...

daanium

ik heb nu een 18T op m'n c70 zitten, en ik kan je zeggen dat die écht een stuk pittiger is dan een standaard 16T wat op 'n C70 T5 zit.
beide had ik bij ET laten chippen (ofja, de eerste (16T) was bij ET gechipt, en mijn huidige C70 met 18T is óók bij ET gechipt, niet door mezelf :P)
je moet ook eerlijk blijven, je hebt een C70 uit 1998. Die zijn +/- 2000 ~ 2500 euro waard 2ehands
een M3 of S4 uit 2003 zitten bijna op 10x zo veel, dus tenzij je best pittig gaat investeren, is het niet gek dat je C70 het moeilijk heeft tegenover zo een 'moderne' auto.
Ik wil je niet ontmoedigen, want ik ben HEEL erg fan van de C70, pracht auto!
maar power die vergelijkbaar is met een M3 of S4, dat kost best wat pieken én tijd

[edit]
PS ik heb groene injectoren ;)
[/edit]
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

NinaPaul

Citaat van: scania164 op 18-11-2014 23:02:22
Nou je hoeft niet een 340 pk te hebben om een m3 bij te houden..
Gaat erom hoe het vermogen opgebouwd wordt...wbt koppel en pk's...

p =  2 · pi · m · n · 1,359623/60000
p = vermogen in PK
pi = 3,141592654 (als de motor draait beschrijft de krukas een cirkel!)
2 = 2 krukastoeren bij 1 volledige arbeidsduur (4-takt)
m = koppel in Newtonmeter (Nm)
n = krukastoerental uitgedrukt in toeren per minuut (t/min.)
1,359623 = omzetting van kW naar PK's
60 = 60 sec. = 1 minuut (toeren per minuut) (1W=1Nm/s)
1000 = omzetting van 1000 Watt naar 1 kW.
Koppel: m =  (p x 60000) /(2 x 1,359623 x pi x n)

Je zal dus wel degelijk meer vermogen moeten hebben (of de weerstand moeten verlagen) om iemand bij te houden.
Verder ben je met zo een duffe FWD zoals onze volvo's altijd trager door meer wielspin (ivm massa traagheid)

Wil je echt het fijne er van weten, pm maar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

scania164

Nou ik rij met meer dan 280 pk gewoon op vialle lpi....
Beetje vreemd vab mesman..
Dampgas injectie is ook goed..mits goed ingebouwd..

maruska

er gaat niets boven de gewone benzine (98 of >98)..

@TS : blijf reeel. een S4 of een M3 bijbenen/uitlopen kan veel geld kosten. Ben je van plan de volvo te houden voor eentijd, dan nog is het een flinke investering..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Walter

Citaat van: c70_ibo op 18-11-2014 20:33:12
Ik ben trotse eigenaar van een volvo c70 t5 uit 1998 op g3.

Het begint te kietelen om hem een stukje sneller te maken, ook omdat er binnen mijn vrienden kring mensen met een m3 e46 en s4 uit 2003 rijden.

Ga eens samen met ze tanken  ;D Rijden die lui ook op G3? Moeten ze eens proberen, gaat het waarschijnlijk allemaal aan bonken daar waar jij vrolijk een ton of wat rijdt. Dat is toch lol genoeg? Je bent iets langzamer maar nog steeds sneller dan pak-em-beet 90% op de weg. Maar dan met een tank die voor een paar tientje vol zit.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70R^2

Ach, snelheid went :) heb je 200pk dan wil je na een paar maanden er 300, heb je er 300 en kom je een m3 tegen, dan wil je 400pk ;D