Voor de automaat-flushers onder ons: Goed betaalbare ATF Dexron III F/G gevonden

Gestart door Mochapi, 20-11-2014 16:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mochapi

Aangezien ikzelf aardig heb lopen zoeken naar een betaalbare ATF van prima kwaliteit wil ik dit toch even echt met jullie delen.

Bij Harry Banis (ze zitten in Almere, Bussum en Huizen) heb ik een 20 liter vat van het merk MPM (zeker geen verkeerd merk!) gekocht voor €98,- incl. btw.

Het spul is goedgekeurd volgens de specificaties:
* Ford MC2-138CJ, 166H, 186A
* MERCON
* MAN 339 TYPE F
* GM Dexron III F/G
* Nissan ECVT
* ZF TE-ML 02F, 04D, 09A, 09B, 11B, 14A, 17C

Mocht iemand een beter merk weten voor hetzelfde of minder geld dan zou ik zeggen "gooi het maar op het forum"!
Nu denk ik trouwens dat Harry Banis niet de enige is die dit heeft. Het loont i.i.g. om even de plaatselijke olieboer te bellen om te informeren naar de prijs voor een 20 Liter vat.

V70R^2


Mochapi

Dat scheelt in totaal maar 4 euro. Maar het klopt, die ben ik ook tegen gekomen...en wanneer je 20 liter koopt bent je klaar voor ca. 66 euro incusief verzendkosten.

http://www.ebay.nl/itm/20-Liter-ATF-Ol-Automatik-Getriebeol-fur-FORD-Mercon-V-VOITH-G607-/251588401981?pt=DE_Autoteile&hash=item3a93d65b3d&_uhb=1

Alleen staat Mannol bij mij niet geheel bekend om de hoogwaardige olie, maar dat komt doordat ik het niet ken en er zelf geen ervaring mee heb. Ik ben iets te gesteld op mijn automaat van gevorderde leeftijd om er mee te gaan experimenteren. Dat laat ik liever aan anderen over  ;D. Wat is jouw ervaring met die Mannenolie?

MPM is iig zeker geen verkeerd merk.

V70R^2

Dit ging over goedkope olie ;D , ik gebruik zelf geen mannol, ik betaal liever 120 euro voor een flush en motul ATF..


Maar 4 euro verschil, hoe kom je daar op? jij had het over 5 euro per liter en ik 2,50.. dus al 20 euro bij 8 liter, en 50 euro goedkoper bij 20 liter (kom wel tientje verzenden bij, maar dat heb je overal, of brandstof kosten voor het zelf halen) Bij een flush gebruik ik 12 liter overigens.

Mochapi

 ;) Ik was creatief aan het boekhouden. D'r stond  ff een jumpertje verkeerd in mn brein.

I.i.g. doel van m'n post is om kwalitatief goede olie die voor een scherpe prijs in te slaan is met elkaar te delen. Dus post maar mensen.

remeeus

Kroon oil ATF Almirol voor 6,50 per liter

ATF Almirol is een zeer hoogwaardige automatische transmissieolie van de nieuwe generatie. Door te kiezen voor kwalitatief zéér hoogwaardige basisoliën en optimalisering van het synthetische additievenpakket, heeft het product de volgende unieke eigenschappen:
Zeer lage viscositeit bij lage temperaturen
Zeer hoge en stabiele viscositeitsindex
Zeer laag stolpunt
Zeer goede oxidatiestabiliteit bij hoge temperaturen
Goed anti-slijtage-, anti-corrosie- en anti-schuimvermogen
Speciale wrijvingseigenschappen
Neutraal ten opzichte van afdichtingen en non-ferro metalen


Specificaties
Dexron IIIH
MB-Approval 236.1
MAN 339 Typ Z1/V1
ZF TE-ML 04D/14A
Allison C4
Meets the requirements of
Ford Mercon
Cat TO-2
ZF TE-ML 02F/03D/09/11B/17C
Voith 55.6335
Volvo 97341


spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Mochapi

Zo, dat valt me, als ik dat zo lees, helemaal niet tegen dat Mannol. Best de moeite waard om een keer een 60 liter vat in te slaan.

V70R^2

Ja, en al zou de kwaliteit iets minder zijn, het is zo goedkoop dat je haast elke normale olie beurt er 4 liter van mee besteld..

**begint te overwegen of dat niet aantrekkelijker is dan 1x per 100.000km een flush.

Mochapi

Ik vind dat inderdaad geen slecht idee V70r^2!...voorkomen is immers beter dan genezen.

Jans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 21-11-2014 11:58:48
Ja, en al zou de kwaliteit iets minder zijn, het is zo goedkoop dat je haast elke normale olie beurt er 4 liter van mee besteld..

**begint te overwegen of dat niet aantrekkelijker is dan 1x per 100.000km een flush.

Vooral bij auto's met hogere vermogens en/of coureurs met een baksteen op het gaspedaal, zou je er goed aan doen om de
verbrande ATF wat sneller (kortere interval) te verversen i.p.v. te wachten op een flush

V70 classic

Citaat van: Hans Duiven op 21-11-2014 17:31:30
Citaat van: V70R^2 op 21-11-2014 11:58:48
Ja, en al zou de kwaliteit iets minder zijn, het is zo goedkoop dat je haast elke normale olie beurt er 4 liter van mee besteld..

**begint te overwegen of dat niet aantrekkelijker is dan 1x per 100.000km een flush.

Vooral bij auto's met hogere vermogens en/of coureurs met een baksteen op het gaspedaal, zou je er goed aan doen om de
verbrande ATF wat sneller (kortere interval) te verversen i.p.v. te wachten op een flush
K neem het gewoon mee met de beurten  :eusa_shifty:
Goedkoper dan een nieuwe gier troniek.

groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.