Voorstellen mijn roffel

Gestart door Trenning, 24-01-2005 19:45:09

Vorige topic - Volgende topic

Trenning

Hallo,  
mijn naam is freerk trenning en aangezien ik nieuw ben, stel ik mijn 850 bij deze dus even voor.
De 850 is van '93, zwart 019 van kleur, zie je niet zo vaak.

Heeft nog de 6" koplampen en is een GLT 2.5-20V, zoals dat zo mooi op de achterkant staat. Nu sinds 30 juni 2001 in mijn bezit, gekocht van een handelaar, met 290k op de teller. Ondertussen al wel het één en ander aan verspijkerd, maar niets echt abnormaals. Hij is voorzien van een LPG-installatie aangezien we er zo'n 30.000 km per jaar mee rijden. Ondanks de km-stand, rijdt ie en voelt ie nog als nieuw, maak je ook wel eens anders mee.

Ik hoop dat de 850 nog lang in ons bezit mag zijn, wat is eigenlijk hoogst bekende km-stand van een 850 binnen de club(of daarbuiten)???

Trenning

Ik moest er even een fotootje bijplaatsen, lukt mij niet, hoe werkt dat?!?

Vulk

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=6000
-> Je hebt nog een lange weg te gaan.
Je mag me altijd mailen mocht je die foto's online willen krijgen.

vulk@madshrimps.be

The Saint

Hallo Freerk, welkom op het forum.

Ik heb nog een vraag: Hoe kom je nu aan dit forum, terwijl je de auto al enige tijd hebt?

Groeten The Saint.

No shirt no shoes, no pinball

Trenning

Nou het zit zo:

Ik heb eigenlijk altijd al volvo gereden, begonnen met een 3-serie, gratis en voor student dus prima.

Daarna in 1999 een grotere volvo geproefd,  een 940 GL 2.3 aut, een jaartje mee gereden en zo'n 40000 km op benzine mee gereden.

Toch maar beter op gas of diesel gaan rijden. Een gasinst. achteraf inbouwen vond ik te duur en qua km's viel dieselen af.

Op een gegeven moment een nette 850 gezien in de autotelegraaf.nl;
gaan kijken en verkocht.

Toch mankeerde er dus direct van alles aan;
verdamper kapot, remschijven en -blokken vóór versleten, nodig aan een grote beurt toe. Ook qua carrosserie het nodige aan opgefrist.

Ondertussen 2 jaar geleden ook de achterste schijven met blokken en handremvoering vervangen. 3 jaar geleden een setje stalen 4-gaats wielen (2 weken gebruikt) via markplaats op de kop getikt (voor winterbanden).

Al 2 maal 4 banden gewisseld, eerst Pirelli's P6000 (195/60-15) nu Vikings (205/55-15).

Ik rijdt dus bij 387K met nog niet gereviseerde motor/bak en ook nog met de eerste uitlaat (vind ik uniek)

Eigenlijk door bovenstaande probleempje via-via achtergekomen dat er een forum bestaat, jammer had ik eerder moeten weten.
Ik onderhoud de auto zelf, maar ik ben al behoorlijk veel tips tegen gekomen, om 'm naar de 500K te brengen?
Ik hoop het, hij bevalt PRIMA.

toycar

;D
Hallo Freerk, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Jij brengt neem ik aan ook de nodige sleutel- en andere Volvo-ervaringen met je mee. Hebben wij natuurlijk ook weer wat aan.
Laten we beginnen met een foto van je auto........

BobaFett

Welkom op het forum Freerk!

Zo te lezen een kilometervreter  ;)
Ik zag nog geen foto (wel een rood kruisje?), maar dat zal wel goed komen (foto's horen er nou eenmaal bij).

Je zal waarschijnlijk de thread van "de hoogste kilometerstand" al gevonden hebben....

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!

Trenning

Met die foto's wil nog niet erg lukken;
Ik ben ook nog niet handig als ik wel zou moeten zijn!

Rad

Welkom Trenning!

Voor het plaatsen van foto's kan je

hier of  hier kijken... Succes!!

Trenning

Dit is 'm dus, of eigenlijk, dit WAS 'm.
Sinds december 2006 is hij vervangen door een T5 Estate, ook op gas.

Ik zal van de nieuwe aanwinst ook even een foto plaatsen.

Trenning

Walter

Hej Freerk,

Helaas, gaat weer niet lukken... Zie nu pas dat je ook op dit forum actief bent <shame>

Hoe is het met de 343's? Heb je de Granny Smith metallic nog?

gegroet,

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FGG

Blijft mooi, zo'n phase I.

Welkom op 't Forum, Freerk

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Welkom (terug)! Heb je ook foto's van de T-5 estate?
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Citaat van: Marc O. op 10-05-2007 11:00:42
Welkom (terug)! Heb je ook foto's van de T-5 estate?

::)

Citaat van: Trenning op 10-05-2007 08:29:18
Ik zal van de nieuwe aanwinst ook even een foto plaatsen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: