Historisch kenteken aanvragen

Gestart door Spin!, 24-11-2014 14:23:30

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Zoals de meesten hier weten heb ik weer een 850 GLT uit 1991 aangeschaft. Niet zomaar één, het is de oudste van NL met geldig kenteken (afgegeven op 08-10-1991).
Deze is in 2001 vanuit Duitsland naar Nederland gekomen, waardoor er een kenteken op zit uit de reeks van 2001. Zie onder:

Nu heb ik van meerdere gehoord en gelezen via Google dat het mogelijk zou zijn om een kenteken aan te vragen welke volgens de reeks uit 1991 komt, zelfs als het chassisnr nooit eerder in NL geregistreerd is geweest. Niet omdat ik me druk maak omdat het een import betreft, uiteindelijk komen ze toch allemaal uit België. Maar voor het historische besef is het leuker om kenteken en leeftijd auto met elkaar te laten matchen. Zodat je dit krijgt, zie hieronder mijn vorige GLT (die ik nooit had moeten weg doen, maar goed...):

Wie heeft hier ervaring mee, en wat is de procedure. Uiteraard heb ik dit ook al aangekaart bij het RDW, maar die denken dat ik er blauwe platen op wil. Ze begrijpen niet wat ik wil. Ik heb denk ik de verkeerde muts aan de lijn gehad.

Help?  ;D

www.vm-parts.nl

maruska

/offtopic
je linker knipper is stuk rutger..
daarom krijg je geen nieuwe nummerplaat ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: maruska op 24-11-2014 14:44:11
/offtopic
je linker knipper is stuk rutger..
daarom krijg je geen nieuwe nummerplaat ;D

<virtual punch>

;D

www.vm-parts.nl

maruska

om maar aan te haken : krijg je dan een nummerplaat met een kenteken van een "gesloopte auto" bijv ? hoe kunnen ze kentekens uitgeven die ooit voor een model bedoeld zijn ? dat zou namelijk kunnen betekenen dat de historie van bepaalde auto's in een schaduw lijst bijgehouden moeten worden.

ben benieuwd of het lukt ! al krijg je maar een plaat met nooit gebruikte reeks :) (Ex-xx-xx bijv)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

dielie850

Ik heb hier al es over gehoord dat het mogelijk is.
ik zou gewoon de vriendelijke vrienden van de RDW eens bellen ;)

Noot

Dit is alleen mogelijk wanneer de auto al eerder in NL geregistreerd is geweest. Je kunt dan je "oude" kenteken weer terugkrijgen.

Spin!

Ik ben toevallig in het bezit van een lijst met kentekens welke het eerst zijn afgegeven, plus de eigenaren eerste tenaamstelling. Daar staan tal van kentekens op die niet meer bestaan. Volgens mij moet het mogelijk zijn om zo'n kenteken weer geldig te krijgen icm mijn chassisnr.

DF-BD-90 grijs (04-10-1991) gedemonteerd
DF-BD-91 grijs (04-10-1991) gedemonteerd
DF-BD-92 rood (04-10-1991) geëxporteerd (crap, wat zonde)
DF-BD-96 wit (04-10-1991) geëxporteerd (again...crap)
DF-BD-97 kleur onbekend (vermoedelijk 04-10-1991) onbekend/ongeldig kenteken
DF-NB-8* grijs (11-10-1991) kenteken geldig, met geldige apk (dacht forumlid)

Mijn GLT is van 08-10-1991, dus kenteken zal ergens in de DF-H*-** moeten komen, maar neem ook genoegen met de DF-BD-92 ;D

Maar hoe dat te fixen...dat is de vraag.

www.vm-parts.nl

ruubje

Maarten aka Zippo eens berichten?
Misschien heeft / kent hij de juiste mensen?
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

JvW

Ik heb weleens begrepen dat ze in een kentekenreeks soms een aantal plaatsen reserveren voor dit soort zaken. Volgens mij zijn dit dan echt aparte reeksen (dus dan kun je niet zeggen: doe mij maar een kenteken in de reeks DF-BD-??). Zie de kentekenserie YA en YB die gebruikt wordt voor import (met blauwe of gele kentekenplaat).

Ik kan me niet voorstellen dat een kenteken tweemaal uitgegeven wordt (of het moet weer op hetzelfde chassisnummer zijn, het gaat dan namelijk om dezelfde auto).

Spin!

Citaat van: ruubje op 24-11-2014 15:30:18
Maarten aka Zippo eens berichten?
Misschien heeft / kent hij de juiste mensen?

Goeie tip! Zal hem eens een PB sturen.

www.vm-parts.nl

Lunadust

Foto van de auto maken in de staat waarin hij nu verkeerd,
Brief maken naar de rdw in veendam waarin je uitlegd dat je deze gaat restaureren en vragen of het mogelijk is om hier een kenteken passend bij datum 1e afgifte te verkrijgen. En een kopie van je huidig kentekenbewijs bij voegen, igv kentekencard beide  kanten meesturen
aangezien je niet het originele kenteken opstuurd hoef je dit niet aangetekend te doen.
bij mijn 304 cabrio  had ik binnen een week antwoord en bevestiging.

succes, nee heb je ja ga je krijgen denk ik
Techneut, geen dichter.