het is weer zover... KNAK

Gestart door )()()sT, 24-01-2005 19:48:05

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Na het 2,5 jaar volgehouden te hebben is het sinds vandaag weer zover; bij het openen en dichtdoen hoor je de luide knak weer. De deurvanger is dus weer los  :-[
We hebben m dus 2,5 jaar terug vastgelast (foto) en het valt me eigenlijk nog mee...
Op de foto zie je duidelijk de scheuren zitten, misschien nu zinvol om er nog een plaatje overheen te lassen??

Tips zijn welkom (oke, ik weet dat het onderwerp al eens ter sprake is geweest ;)

Wel balen dat het uitgerekend nu gebeurt; heb geen zin om op de oprit de deur eruit te pakken en eens lekker ervoor te gaan zitten...
Het moet echter toch wel rap gebeuren, die knak doet me pijn, mede omdat het nu zo'n gare fransoos of jap lijkt  ;D als je de deur dichtdoet

Groeten!

thuur

Misschien zit gewoon de schroef los. Heb laatst mijn drang vervangen en na een paar weken begon het kreng ook weer te knakken. Schroef nog es flink aangedraaid en voila.......

Gr 8)

speedyT5

Als je de deur er weer inzet kan je beter voelen waar die knak vandaan komt.
Bij mij bleken de boutjes waarmee de vanger in de deur zit vastgeschroefd, los te zitten dus even aandraaien dacht ik. Je voelde ook duidelijk de speling bij de vanger in de deur.
Helaas zat een boutje vastgeroest waardoor deze afbrak bij aandraaien.
Maar vanger gedemonteerd en kon gelukkig het vastgeroeste deel nog uitboren en een nieuw boutje erin zetten.
En weer helemaal blij :D

Maar ja als de vanger in de stijl weer loszit uiteraard weer goed laten lassen uiteraard.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

)()()sT

Als het weer ietskes warmer is haal ik de deur er wel weer eens uit...
Nu is het brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Ff voor de duidelijkheid, de foto is van 2,5 jaar trug, toen het ding ook zo enorrum knakte... nee knalde  ;)

thuur

En gewoon smeren is gebeurd neem ik aan?

Draai die bout maar es aan.. ;)

Gr 8)

)()()sT

Ik sta op het punt om weer eens (samen met een vriend) met het lasapparaat aan de slag te gaan om het knakken te stoppen ;)
Nou nog ff een vraag, wat bedoelt men nou precies met de deurdranger??
Ik las al van mensen (oa. Thuur) die dat ding vervangen hadden, maar wat bedoelen jullie daar nou precies mee??? (domme vraag of niet?  8))

Bij mij gaat het om het uitgescheurde deel in de deurstijl zoals op de onderstaande foto van 3 jaar terug (dus niet die dranger/vanger/weetikveel)

Dat hebben we toen vastgelast, maar, zoals we toen al verwachtten, is het nu dus weer uitgescheurd langs de lasnaad.. zie foto van "nu" ALs je de deur opendoet hoor je 2 maal die knal en als je m beweegt zie je duidelijk het losgescheurde deel bewegen t.o.v. de stijl.

Het lijkt me nu verstandig om op een of andere manier een plaatje eroverheen te lassen, want anders ligt ie er straks wéér uit... Of andere tips??

Bedenkt!!!

thuur

Gewoon goed vastlassen. Volgens mij kun je daar best een las maken die sterker is dan het materiaal (plaatstaal).

Een drang is zo'n ding wat een deur in een bepaalde stand houdt of vanzelf laat dichtgaan (o.a. winkeldeur).

Die drang was bij mij doorgebroken precies op die plek waar de 2 bouten zitten. De drang zit in je deur (bekleding eraf). Overigens is bij mij ook al het punt-dat-aan-de-auto-zit opnieuw vastgelast. Dat zie ik omdat er tectyl op zit.

Ik heb de drang van de achterdeur tijdelijk genomen in de veronderstelling dat ik die deur niet vaak gebruik (dat valt vies tegen kan ik je zeggen ;D). Een drang schijnt echter niet zo duur te zijn dus een nieuwe is snel gehaald. Let wel op: bij de achterdeur moet het raam uit de geleider. Vervelend klusje als je dat nog nooit hebt gedaan, vooral het weer vastzetten ;)

Een aantal weken na de vervanging begon de deur ook te knakken. Bleek dat de bout-aan-de-auto-zijde van de drang niet goed vastzat (met dank aan het forum!).

Gr 8)

)()()sT