Veerpottrubbers endergelijke.

Gestart door volvo 850 20v, 25-11-2014 20:01:59

Vorige topic - Volgende topic

volvo 850 20v

één goede avond.

Ik heb een vraag.

Ik wil graag een veerpootrubber vervangen aangezien deze helemaal stuk is.

Maar nou zit er veel verschil in prijzen.

Bij estateservice heb je een huismerk voor 20 euro. een originele voor 40 euro.

En als ik de veerpootlagers ook wil vervangen zit hier een aardig prijs verschil in.

Mijn vraag: hoe zijn jullie ervaringen met deze huismerken?

Of is dit rommel?

Groeten.

cornelis-b

Ik heb bij mijn vorige R de lagers en rubbers ook vervangen door het huismerk en heb er heel wat kilometers mee gereden voor de auto verkocht werd. Daarna is de auto echt afgetrapt door de volgende eigenaren voor hij in de demontage belande :'(

De veerpooten zijn toen compleet verkocht en zitten nu al meer dan 80K onder een T-5 zonder problemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Ik adviseer Febi veerpootrubbers (ca. 27 euro/stuk) en INA veerpootlagers (ca. 56 euro/stuk). Beide OEM Volvo.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

twotone

Citaat van: volvobug op 25-11-2014 23:40:02
Ik adviseer Febi veerpootrubbers (ca. 27 euro/stuk) en INA veerpootlagers (ca. 56 euro/stuk). Beide OEM Volvo.

Zijn de OEM rubbers niet van Sachs? Zoiets staat mij in iedergeval bij   :eusa_think: Niet dat Febi daar voor onder doet hoor ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

V70R^2

OEM is volgens mij inderdaad SACHS. Je kan ook van IPD de heavy duty bestellen, die heb ik eronder zitten. of het langer mee gaat kan ik nog niet vertellen, zagen er wel degelijker uit dan de originele :)

volvobug

Citaat van: twotone op 25-11-2014 23:42:04
Citaat van: volvobug op 25-11-2014 23:40:02

Zijn de OEM rubbers niet van Sachs? Zoiets staat mij in iedergeval bij   :eusa_think: Niet dat Febi daar voor onder doet hoor ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1493132.html#msg1493132 met daarin ook een link naar een foto in McCain zijn topic voor het vergelijk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

twotone

Ik was altijd onder de indruk dat die handel bij Sachs vandaan kwam, weer wat geleerd :D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

KIM

855T5+

Check hier voor aankooptips algemeen en hier voor een complete dubbele set van SKF.
Als je die SKF set (VKDC 35634 T) met lagers en rubbers koopt zitten daar dezelfde in als op de genoemde van McCain.
veel goedkoper dus en origineel, maar wel een weekje wachten...of gelijk kopen en dubbel betalen.
Volvo: Mutatis Mutandis

-D©©©L-

Citaat van: volvo 850 20v op 25-11-2014 20:01:59
één goede avond.

Ik heb een vraag.

Ik wil graag een veerpootrubber vervangen aangezien deze helemaal stuk is.

Maar nou zit er veel verschil in prijzen.

Bij estateservice heb je een huismerk voor 20 euro. een originele voor 40 euro.

En als ik de veerpootlagers ook wil vervangen zit hier een aardig prijs verschil in.

Mijn vraag: hoe zijn jullie ervaringen met deze huismerken?

Of is dit rommel?

Groeten.

Er zijn diverse merken die goede versies leveren, Waaronder SKF, Febi, Hudchinson etc.
IPD "heavy duty" is niks anders dan een standaard XC90 rubber. DIe passen 1 op 1.
Verdacht goedkoper huismerken als scantech, professional parts (PP) etc zou ik links laten liggen als het om dit soort zwaar belaste rubbers gaat.
Vergeet niet dat je bij een gedwongen voortijdige vervanging ook weer moet uitlijnen etc.

GroKo

Citaat van: 855T5+ op 26-11-2014 17:33:55
Check hier voor aankooptips algemeen en hier voor een complete dubbele set van SKF.
Als je die SKF set (VKDC 35634 T) met lagers en rubbers koopt zitten daar dezelfde in als op de genoemde van McCain.
veel goedkoper dus en origineel, maar wel een weekje wachten...of gelijk kopen en dubbel betalen.

Heeft er iemand ervaring met onderdelen via partsrunner.de bestellen?
Ik krijg de site niet in het Nederlands geopend.

vincen tdi

Die versturen inmiddels als het goed is niet meer naar nederland ,heb daar in het verleden wel de lagers en rubbers besteld  en dat verliep prima
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

855T5+

Kon die set ook niet meer bestellen voor een gunstige prijs. In plaats daarvan de laatste keer zelf een set samengesteld van Sachs onderdelen 2x 802088 en 2 x 802107. Er zaten bij aankomst INA lagers (heel goed) en ongemerkte rubbers (helaas dus geen weggevaagd Volvo logo als bij de set. Besteld bij reservedelenstore.nl
Volvo: Mutatis Mutandis

GroKo

Martijn-V70

Citaat van: 855T5+ op 29-01-2017 01:16:18
Kon die set ook niet meer bestellen voor een gunstige prijs. In plaats daarvan de laatste keer zelf een set samengesteld van Sachs onderdelen 2x 802088 en 2 x 802107. Er zaten bij aankomst INA lagers (heel goed) en ongemerkte rubbers (helaas dus geen weggevaagd Volvo logo als bij de set. Besteld bij reservedelenstore.nl

Zijn deze ook geschikt voor de v70?