Audio/Parrot/Brodit/Iphone

Gestart door macfocus, 25-11-2014 22:48:33

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Hoi,

In de V70 classic zit een audio SC-900 (in-dash 3 CD wisselaar/Tape/Radio én een externe 6 CD wisselaar in de kofferbak).
Er op aangesloten is een Parrot kit (geen idee hoe dat is aangesloten, niet zelf gedaan)
Nu komt er binnenkort een iPhone 5s en die wil ik als phone gebruiken. Dat zal geen punt zijn met de Parrot.
Maar ik wil hem ook kunnen gebruiken als ipod voor de muziek. Kan dat ook via een Parrot of moet/kan dat anders?

Daarnaast wil ik de phone een beetje knap opbergen tijdens het raden, zodat ie laadt en als navi gebruikt kan worden.
De PArrot zit gemonteerd gecentreerd boven de radio (zie foto).

Iemand ideeën of tips?

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

cornelis-b

Via deze Parrot kan je alleen maar bellen/gebeld worden met de Iphone, je kan de in de kofferbak gemonteerde CD speler loskoppelen van de radio en een Grom module aansluiten op de CD ingang van de radio. Dan kan je de Iphone gebruiken als music player. Zover ik weet kan je de Grom module ook als carkit gebruiken waardoor de Parrot overbodig zou worden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

macfocus

Citaat van: cornelis-b op 25-11-2014 22:57:02
en een Grom module aansluiten op de CD ingang van de radio. Dan kan je de Iphone gebruiken als music player. Zover ik weet kan je de Grom module ook als carkit gebruiken waardoor de Parrot overbodig zou worden.

Grom module?

Please explain : )

cornelis-b

Citaat van: macfocus op 25-11-2014 23:03:36
Citaat van: cornelis-b op 25-11-2014 22:57:02
en een Grom module aansluiten op de CD ingang van de radio. Dan kan je de Iphone gebruiken als music player. Zover ik weet kan je de Grom module ook als carkit gebruiken waardoor de Parrot overbodig zou worden.

Grom module?

Please explain : )

Lees voer ;D

http://www.motrade.nl/
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

macfocus

macfocus

Ik zie het al, ik wordt tzt 176,- armer.
http://www.motrade.nl/index.php?item=usb_bluetooth-pakket-volvo&action=article&group_id=20000152&aid=1908&lang=nl

Dan kan ik laden, praten en muziek luisteren via de wisselaar en/of bluetooth.
Kan de Parrot eruit, en de 6 CD wisselaar, die me toch al achterin in de weg ligt.

macfocus

Toch nog even reageren, die Grom kit lijkt alleen de aansluiting te zijn.
Dus er moet nog een houder komen lijkt me.

Brodit?
Of zijn daar ook weer Grom oplossingen voor?

)()()sT

De Grom-module is alleen om muziek af te kunnen spelen/bellen/streamen.
Waar je je foon legt is aan jou, Brodit heeft idd mooie houders :)

macfocus

En de combi Brodit/Grom kun je zo samenstellen dat je de kabel "vast" aan de houder zit en je phone gewoon simpel in je houder kunt klikken?

Er is vast wel iemand hier die iets dergelijks in de auto heeft.  ;)

Sbv

die Brodit houders zijn toch gewoon te koop. Ik heb in mijn V70 zo een houder zitten.

classicT5

Yep, heb ik zo. Brodit houder voor mijn telefoon. Mbv usb kabel op de grom aangesloten. Grom met bluetooth module, kan zo bellen en muziek streamen (spotify).

)()()sT

Ja, ik moet zeggen dat ik dan ook geen kabel nodig heb. Het meeste stream ik via BT of eventueel met een USB-stick.
Wel handig dat er op de module (met BT) 2 USB-aansluitingen zitten; zo heb ik er eentje liggen voor een stick, en in de tweede heb ik een iPhone laadkabel geprikt.
Brodit heeft idd. houders waar óf een USB-laadkabel aan zit, óf je een laadkabeltje in kunt prikken.
Ze leveren twee dingen: houders voor de telefoon zelf en die clip's/plaatjes die je aan je dashboard kunt monteren om vervolgens de houder op te schroeven.