Help mij even uit mijn droom :-)

Gestart door Toorn, 27-11-2014 18:58:22

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: maruska op 28-11-2014 11:48:45
Citaat van: leons850 op 28-11-2014 11:44:37
1.9 T4 is een afgezaagd T5 blok. Niet bijzonder snel maar wel grappig.
vraag dat maar eens aan R O B

Leg uit?
Ik vind hem niet echt snel aanvoelen en onderin wat lui.
Probeer hier dan zo objectief mogelijk in te zijn, ik begrijp dat mijn T5'je iets beter zal vertrekken maar toch.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Ik heb met zowel de 1.8 als de 1.8i gereden.
Verbruik tov een classic 2.4 is vrijwel identiek.
Het comfort vele stukken minder.
Een 2.4 rijdt een stukkie zuiniger als een niet canbus auto
Heeft niks met zware klompen te maken..  ;D
Techneut, geen dichter.

Snellebaksteen

Ik heb een S40 met een 1.8 volvo blok naast de V70 D5.
De s40 is een ongelooflijk saai, grijs en super betrouwbaar ding. Na 30.000km heel hard doortrappen en het vernieuwen van de gehele ontsteking lijkt het eindelijk een wat vlotter ding te worden maar snel zal hij nooit zijn.
Onze oude 850 met eenvoudige 2.5 10v motor voelde op alle vlakken vlotter en leuker aan. En was veel meer "auto" om mee onderweg te zijn.

Tis maar net waar je voor kiest: goedkoop en saai of een echte auto en meer kosten.
Mijn ervaring met de 850 is dat er eigenlijk altijd wel iets mee is, ook al zijn het vaak maar hele kleine dingetjes, er was eigenlijk altijd wel iets. Gelukkig is met behulp van het forum bijna alles zelf te repareren tegen redelijke kosten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

maruska

Citaat van: leons850 op 28-11-2014 11:50:49

Leg uit?
Probeer hier dan zo objectief mogelijk in te zijn, ik begrijp dat mijn T5'je iets beter zal vertrekken maar toch.
die heeft een gekietelde T4, maar dat gaat als de brandweer.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Lunadust

Bij de ph2 hebben we buiten gebroken voor/achterveren
Koppelingscilinders een uitgeslagen 2 massavliegwiel en een verbruik van gemiddeld 1 op 9 eigenlijk nooit gekke kosten gehad in de 120.000 km die ermee gereden is.
Techneut, geen dichter.

)()()sT

Citaat van: maruska op 28-11-2014 12:11:04

Leg uit?

Eh ja.... >340 pk  :eusa_whistle:

leons850

Citaat van: )()()sT op 28-11-2014 12:20:12
Citaat van: maruska op 28-11-2014 12:11:04

Leg uit?

Eh ja.... >340 pk  :eusa_whistle:

En dat blijft heel?
Wel gaaf, misschien moeten we maar ff contact met hem opnemen?
Staat dat ook hier ergens op forum, kan er zelf niets over vinden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

leons850

Citaat van: mehn op 28-11-2014 12:49:30
http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=3644

Zo ver was ik ook, helaas ben ik nog steeds geen held met de zoekfunctie en om nou 2500 berichten door te spitten....
Maar toch bedankt voor de moeite. :D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hansje

Rob zit ook op het s/v40 forum, draait 367pk, en ja gaat als de brandweer.
Ik denk zomaar dat Leon het net wel of niet hijst gezien de pk/gewicht verhoudingen, zonder ook maar iets of iemand te kort te doen.
Een T4 laag in z.n toeren rijdend kan je je oma mee op pad sturen, vanaf 3000rpm wordt het een donderdoosje.
Ik heb er iig heel veel plezier mee.
Veel gassen resulteert in een verbruik van 1 op 7, rustig rijdend is 1 op 11 ook haalbaar.

leons850

Dan denk ik dat ik wel weet over welke auto dit gaat. Heb bij het maatje van me wel eens mee gekeken.
Maar ik weet natuurlijk alleen maar hoe de auto van die vriend van me rijd.
Deze is helemaal standaard, zit ook geen chip in.
Natuurlijk kun je alles snel krijgen als je er maar genoeg geld in stopt.
Mijn auto is ook wat sneller dan standaard dus kan de T4 überhaupt niet vergelijken met mijn T5.

Zoals ik al zei, ik probeer hier dan objectief in te zijn.
De auto is natuurlijk wel wat sneller dan de gemiddelde auto die je op de weg tegen komt.
Ach het is niet mijn ding helemaal, dit mag iedereen vinden natuurlijk, die vriend van me vind die van mij maar een vierkant hok.
Heeft hij helemaal gelijk in, dat hij het niet mooi vind is zijn mening en mag natuurlijk.
Ik vind het wel leuk zo'n blokkendoos. ;D

De Volvo motoren zullen vast net zo betrouwbaar zijn als de motoren die in onze auto's zitten.
Hoop dat de rest van de auto wat minder geldrovend is gezien er wat minder krachten op komen.
Je zal er vast een goeie auto aan hebben, ook deze zijn regelmatig dik aangekleed te vinden.
Mijn mening dan wel, zo'n ph2 is wel echt een stuk knapper dan de ph1. ;)

p.s. mocht iemand een link hebben van zijn blog op het 40 forum dan ontvang ik die graag.  :eusa_silenced:

hansje

Vulk

Als je niet TE veel wil uitgeven zou ik sowieso voor geen turbo gaan.
Ik zou uitkijken naar een goede 2.5 10V. Een goede stage 0 er tegen aan gooien en genieten maar.

Verder gewoon goed bijhouden.

Jurijn R

Citaat van: Vulk op 29-11-2014 11:07:54
Als je niet TE veel wil uitgeven zou ik sowieso voor geen turbo gaan.
Ik zou uitkijken naar een goede 2.5 10V. Een goede stage 0 er tegen aan gooien en genieten maar.

Verder gewoon goed bijhouden.

Hiermee akkoord! In aankoop zijn ze eigenlijk "te" goedkoop, en met goede basis heb je kilooooometers plezier !