Lekkage stuurbekrachtigingsvloeistof

Gestart door The Volvoboy, 02-12-2014 21:03:20

Vorige topic - Volgende topic

glenfiddich1983

Citaat van: NinaPaul op 05-12-2014 09:37:01
Wasbox en afspuiten van olie kan je zomaar € 2.500,- euro kosten aan milieu delict.

Zodra een wasplaats de mogelijkheid biedt om het chassis (de bodem, maar ook de wielen) te reinigen dient deze het afvalwater door een olie-afscheider te leiden. Dus die boete zal zo'n vaart niet lopen. Eerder voor de ondernemer die geen olie-afscheider heeft.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

NinaPaul

staat er bij de gemiddelde wasbord vaak genoeg bij: "verboden motor af te spuiten" of dergelijke.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

glenfiddich1983

Citaat van: NinaPaul op 05-12-2014 10:46:25
staat er bij de gemiddelde wasbord vaak genoeg bij: "verboden motor af te spuiten" of dergelijke.

Maar de beheerder van de wasplaats is niet de politie, en een verbod door de beheerder van de wasplaats is ook geen wet op grond waarvan de politie een bekeuring kan uitschrijven.

Dat alles daargelaten lijkt het me ook niet slim om een motor af te spuiten met een hogedrukspuit. Wie weet waar dat water allemaal binnendringt.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 05-12-2014 10:46:25

Even lezen
http://nielsautowas.nl/over-ons/waarom-naar-de-wasstraat
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Spuit maar af op de oprit bij mij, doe ik ook altijd, nooit meer last van onkruid tussen het grind   :eusa_whistle:

The Volvoboy

De lekkage is duidelijk....

Dat buisje in het rode cirkeltje, daar komt de olie uit gezeken als je rechtsaf stuurt (neutraal en linksaf niks aan de hand).

Voor de beeldvorming: https://www.youtube.com/watch?v=qd051Xo6cdQ

Dus wat nu? Andere keerringen erin doen of een ander (gebruikt?) stuurhuis scoren? Wat is wijsheid :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70R^2

Dat komt er hard uitgezeken, wat is het eigenlijk voor buisje? Ik heb dat niet zitten op die plaats?

ja wat zijn de opties, als de huidige niet beschadigd is kan je voor 70 euro een huismerk pakking/keerring set kopen, of een kant en klaar mooi gereviseerd stuurhuis voor 300 euro..

Stuurhuis 2dehands lijkt mij niet echt een optie, het is best nog wat werk om het te vervangen, dus beter gelijk goed doen dacht ik zo.

Dus zelf reviseren of ruilen voor een gereviseerde?

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 05-12-2014 09:37:01
Wasbox en afspuiten van olie kan je zomaar € 2.500,- euro kosten aan milieu delict.

Daar zit wettelijk een vetafscheider tussen. ?!

-D©©©L-

Citaat van: V70R^2 op 07-12-2014 17:22:04
Dat komt er hard uitgezeken, wat is het eigenlijk voor buisje? Ik heb dat niet zitten op die plaats?

ja wat zijn de opties, als de huidige niet beschadigd is kan je voor 70 euro een huismerk pakking/keerring set kopen, of een kant en klaar mooi gereviseerd stuurhuis voor 300 euro..

Stuurhuis 2dehands lijkt mij niet echt een optie, het is best nog wat werk om het te vervangen, dus beter gelijk goed doen dacht ik zo.

Dus zelf reviseren of ruilen voor een gereviseerde?

Dat is de ontluchting van een universele stuurhuishoes. De hoes staat dus gewoon vol met olie.
Vervangen is vrij simpel. met 2 uurtjes ben je een heel eind als je het nog nooit gedaan hebt.