850 Invoeren in Nederland of een mooi roffel kopen in Nederland

Gestart door T-5ke, 03-12-2014 12:59:17

Vorige topic - Volgende topic

T-5ke

Hoi roffelkes,

Hier bij een vraagje  , ik ben ivan (Belg van 47 jaar) die van Nedeland houd omwille van volvo en (Epica)  en ook nog enkele andere zaken die mij tuk en blij maken op Nederland, ik rij al een eeuwigheid met een volvo 850 ..heb er al verschillende gehad  850T-5 - V70classicT5- 850 2.5-20V en ik rij nu momenteel met een 850 2.0-20V is niet de snelste maar wel een verdomd goede bak ...mijn beste die ik al gehad heb  :P !!!! Mijn T-5 was ook een hele goede bak en snel maar lekte olie langs alle gekende kanten (alle keringen)  :eusa_doh:
Mijn vraag naar jullie toe is de volgende... volgende zomer willen ik en mijn vrouw naar Nederland komen wonen en werken...wat doe ik met mijn 850 ??????
Laat ik die invoeren in Nederland??  (kost wel een pak geld denk ik  :-\  )
Of koop ik mij best een andere 850 in Nederland??  (bij jullie in Nederland zijn er hele mooie te koop he :eusa_dance:  ) en misschien komt dit goedkoper uit of invoeren??
Wat zal het goedkoopste zijn    invoeren ?..of mij een mooie roffel kopen in Nederland ??

wie kan me goede raad geven  :eusa_clap:
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden als we naar Nederland komen wonen en werken???
Alle info is welkom !

Groeten aan alle roffelaars  ;)
Ivan

glenfiddich1983

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Verhuizen-naar-Nederland-en-uw-voertuig-meenemen.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Invoeren

Ik denk dat de kosten reuze mee zullen vallen. Volgens mij niet meer dan de kosten van de keuring en het papierwerk.
BPM is ivm maximale leeftijdskorting al niet meer aan de orde volgens mij.

Als je je huidige auto meeneemt, dan weet je wat je hebt qua staat van onderhoud en schrijf je niet je onderhoud wat je al gedaan hebt af.

Koop je een andere dan mag je zo maar weer rekenen op 1000 euro aan kosten om te beginnen, om achterstallige onderhoudsmeuk in orde te krijgen. Is mijn ervaring.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

V70R^2

Ervanuitgaande dat de huidige auto goed is zou ik die gewoon invoeren.

De kosten vallen reuze mee, en waarschijnlijk lager dan hier een auto kopen waar je achteraf nog een en ander aan moet doen..

T-5ke

hoi roffelkes
bedankt voor de info....ik zal dan mijn 850 invoeren in Nedeland,  wat ook toch wel wat euroootjes zal kosten!
Maar  inderdaad , ik heb mijn hele ophanging vernieuwd aan mijn 850  en dat heeft flink wat gekost ...en heb er ondertussen ook de originele R-velgen opgestoken!

Alvast bedankt voor de goede raad ( en wie weet koop ik dan toch nog een 2 de 850 T-5R bij...die vind je in Nedeland ook wel makkelijk he)  :P

Groeten Ivan \m/

V70geRwin

Je mag een aantal auto's (dacht max 3)  bpm vrij invoeren dus je kan een handeltje opzetten  ;)

Walter

dat werkt alleen als je die auto een minimale periode op eigen naam hebt staan

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

widebody

Citaat van: Walter op 03-12-2014 15:38:39
dat werkt alleen als je die auto een minimale periode op eigen naam hebt staan

Als ik het goed heb dien je de auto minstens 6mnd op naam gehad te hebben om hem mee te kunnen verhuizen als inboedel(BPM-vrij). Alleen de RDW keuring en nieuwe papieren moet je dan betalen.
Om aanspraken te maken moet je vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_bpm__vrijstelling_bpm_bij_verhuizing

Ludo

Citaat van: T-5ke op 03-12-2014 12:59:17
ik ben ivan (Belg van 47 jaar) die van Nederland houd

Om het dan even in het Nederlands te zeggen: ben je nou helemaal van de pot gerukt?.

:evil:

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 06-12-2014 20:47:45
Citaat van: T-5ke op 03-12-2014 12:59:17
ik ben ivan (Belg van 47 jaar) die van Nederland houd

Om het dan even in het Nederlands te zeggen: ben je nou helemaal van de pot gerukt?.

:evil:

LOL Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat je hier in Nederland moet zoeken. Ach een soort volksverplaatsing de Belgen komen naar Nederland en de Nederlanders gaan naar België.

Ik zou de roffel inderdaad gewoon invoeren, je weet wat je hebt en wat je krijgt is afwachten en kost waarschijnlijk veel meer dan invoer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Zo een oude auto kost in Nederland gewoon veel en voor dezelfde prijs (belasting) rij je een T-5.

2.0 in België = € 34,- per maand (afgerond naar boven)
2.0 in Nederland = € 68,- per maand (kleine fluctuatie ivm provinciale opcenten)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz