Interessepeiling PU-draagarmbussen

Gestart door EricL, 03-12-2014 18:09:03

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Ik stuit net op dit topic na zoeken op "PU draagarmbussen". Heb volgens mij exact dezelfde erin nu (*) te zien aan het reliëf tekentje op de bussen, alleen ik heb ze bij Estate Services vandaan (waar ik helaas bovenstaande negatieve post van lees  :o).

Vraag: Ik ben zeer benieuwd hoe deze bussen (die van dit bestel topic) rijden. Is er een apart topic met ervaringen hierover? Over een week naar Spanje met de roffel.

(*) http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76278.msg1603220.html#msg1603220

P.s. Net de forumleden in dit topic een pb gestuurd, maar ging 'n paar keer mis o.a. vanwege max 10 pb's per keer. Excuses als de pb's dubbel aankomen.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

855T5+

Volgens mij zijn er slechts 5 sets (tot nu toe) geleverd uit USA en dus ook in handen van de eerste paar in de lijst. Die kunnen reageren. Overigen uit de lijst hebben misschien inmiddels andere PU bussen aangeschaft en kunnen daarvan verslag doen, maar ik heb op basis van de beschreven ervaringen tot nu toe besloten geen PU bussen meer op reserve te nemen (voor als de rubbers t opgeven), maar zal rubbers blijven monteren.

Overigens lijken enkele ervaringen bij mij tot verwarring:
- Er wordt beweerd dat de PU bussen uit USA dezelfde zouden zij als die bij estate services
- PU (uit USA?) wordt gebruikt op tracks en ze zijn daar kennelijk goed
- PU (van estate services) op de snelweg geeft zoekerigheid bij accelleratie
- PU is strakker dan rubber, maar klapperiger bij enige slijtage
- het is onduidelijk hoe lang rubber meegaat en hoelang PU (versus welk gebruik)

Bij sommigen dus perfect.
Anderen willen er t liefst weer zo snel mogelijk vanaf.

???

Ik zie momenteel af van toekomstig PU gebruik voor ieder normaal legaal weggebruik op grond van de niet consistente ervaringen.
Volvo: Mutatis Mutandis

V70geRwin

Misschien eerst even wachten n op meer reacties. Je stelt nu de goede.vragen  ;D

CharlieFox

Ik heb de PU-bussen er nu onder en zal zelf de eerste ervaringen delen, al is het slechts een half uurtje.

De auto voelt vaster in de bochten, stijver, lijkt minder over te hellen. Het rijden is actiever, je moet actiever met je stuur zijn, zeg maar. Goed merkbaar als je, vooral op de snelweg, een beetje gaat slingeren (lichtjes heen en weer bewegen met je stuur). De auto wordt dan erg zoekerig (term die ik eerder over deze bussen las). Het is niet achterover leunen, zeg maar. Al met al valt het me niet echt tegen en realiseer me dat het gewoon weer even wennen is aan het nieuwe rijgedrag. De oneffenheden van de weg worden wel meer doorgegeven in het stuur, net een soort onbalans. Morgen even de voorwielen laten balanceren, zien of dat wat oplevert.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

vincen tdi

Uitlijnen kan ook geen kwaad als je de draagarmen los hebt gehad   ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Demon

Inderdaad uitlijnen, aan de balancering van je wielen zal niets veranderd zijn of je moet er "lood" afgehaald hebben.

CharlieFox

Citaat van: The Demon op 28-06-2015 19:56:41
Inderdaad uitlijnen, aan de balancering van je wielen zal niets veranderd zijn of je moet er "lood" afgehaald hebben.

Yep, i know. Maar is alweer een ruim jaar gelee, vandaar. En ik heb de achterwielen op voor gezet. Uitlijnen 2 jaar geleden, dus neem ik gelijk mee.

The Demon

Je draagarmen zijn losgeweest = uitlijnen.
Wielen van voor naar achter maakt in principe niets uit, of je moet "lood" verloren zijn maar dat merk je door trilling.

Joram

Ziet eruit als hetzelfde setje wat European Tuning nu verkoopt voor 96,60? Prettig zaken doen heren.....

UserID6342

Ik heb de PU bussen er ook al weer een tijdje onder en die kwamen van Powerflex af.  Duur maar wel goed !

EricL

De eerste PU-draagarmbussen aankoop is niet helemaal lekker van de grond gekomen vanwege een prijsaanpassing van ruim 100%, ongeveer een week na de FCP-sale in die periode (dec 2014)  :-\. Het was dan ook niet meer aantrekkelijk om een set vanuit de US over te laten komen. Ik heb toen voorgesteld om te kijken of er enige onderhandelingsruimte was om de resterende bestellingen alsnog voor de prijs van $ 7,-te kunnen plaatsen.

Onlangs (weer) een poging gewaagd en met resultaat. FCP is bereidt om deze PU-bussen tegen een veel lager tarief te leveren, maar wil van tevoren wel een indicatie van de ordergrootte.
Bedoeling is dat de prijs inclusief binnenlandse en buitenlandse verzending op maximaal € 11,- per set uitkomt. Aan importheffingen / invoerrechten doen we niet, dus daar hoeft dan ook geen rekening mee gehouden te worden...
Dit betekent dat er een minimale besparing van € 15,75 haalbaar is t.o.v. de laagst aangeboden prijs hier in Nederland. Deze minimale besparing geldt als must om deze package deal door te laten gaan; m.a.w. een uiteindelijke besparing van een paar euro's is de moeite niet.

Om de interesse te peilen voor een setje PU-bussen hier het nieuwe lijstje, de oude lijst is bij deze vervallen:

1. EricL
2.

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Hans Duiven

1. EricL
2. Wibren
3. Hans Duiven

koen.s

1. EricL
2. Wibren
3. Hans Duiven