Interessepeiling PU-draagarmbussen

Gestart door EricL, 03-12-2014 18:09:03

Vorige topic - Volgende topic

EricL

0. EricL (1x)

1. Cornelis-B (1x)
2. René R (2x)
3. The Demon (1X)
4. saffron (2x)
5. 855T5+ (1x)
6. t5joost (2X)
7. Wibren (1x)
8. Big Ben (1x)
9. Vos850 (1x)
10. 855 Champagne (2x)
11. swobbes (2x)
12. mikky (2x)
13. Spin (1x)
14. Nordschleife850R (1x)
15. Spijky (1x)

vincent-mk1

EricL

Update:

De eerste serie (5 stuks) zal net na de kerst bij mij afgeleverd worden.
Helaas een tegenvallend bericht....FCP heeft haar prijs (weer) verhoogd aangezien er behoorlijk wat vraag was naar die draagarmbussen.
Voorlopig wilde zij er 5 leveren tegen de prijs van $ 9,22- welke inmiddels is aangepast naar $ 22,95- is  :eusa_doh:.

Ondanks dat ik de andere setjes ook meteen had besteld wil FCP alleen leveren indien die nieuwe prijs gehanteerd wordt.

Ik ben nog in onderhandeling hierover en jullie horen uiteraard de uitkomst ervan.

855T5+

Citaat van: EricL op 23-12-2014 22:34:27
Update:

De eerste serie (5 stuks) zal net na de kerst bij mij afgeleverd worden.
Helaas een tegenvallend bericht....FCP heeft haar prijs (weer) verhoogd aangezien er behoorlijk wat vraag was naar die draagarmbussen.
Voorlopig wilde zij er 5 leveren tegen de prijs van $ 9,22- welke inmiddels is aangepast naar $ 22,95- is  :eusa_doh:.

Ondanks dat ik de andere setjes ook meteen had besteld wil FCP alleen leveren indien die nieuwe prijs gehanteerd wordt.

Ik ben nog in onderhandeling hierover en jullie horen uiteraard de uitkomst ervan.

Dat noemen ze hyperkapitalisme.
In Nederland hebben we daarvoor wetten (levering tegen geadverteerde prijzen),
maar o.a. in de USA en Rusland dus niet.
Aangezien we alles hier kopieren uit de USA met een gemiddelde vertraging van 10 jaar, zal het niet lang meer duren voordat dit ook in Europa gemeengoed is.
Ik heb een paar jaar in Oekraine gewerkt, daar leerde ik al dat een contract geen contract is en je dus bij de dag moet leven. Lastig zaken doen. Maar ervaringen in Rusland (vooral van kennissen die daar zaken doen/deden) leren dat het daar nog veel erger is.
Ik wist al dat Russen en Amerikanen heel veel op elkaar lijken (dit heet vloeken in de kerk, maar is wel waar), maar dat dit nu openlijk in de USA gedaan wordt was me tot nu toe onbekend.
Wow, wow en nog eens wow.
Makes u think: u really wanna do business with these m@therf4ckers?
(Excuse my French)
Volvo: Mutatis Mutandis

daanium

hoge vraag + laag aanbod = hoge prijs.
dat is niets nieuws, maar van nog geen 10 dollar naar meer dan het dubbele, dat is niet netjes naar mijn inzicht.
desalniettemin, nog steeds aanzienlijk goedkoper dan bij bijvoorbeeld ET (zie deze link, vast niet 100% dezelfde set, maar volgens mij is $22 nog steeds niet veel voor een setje)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

t5joost

855T5+

Citaat van: daanium op 23-12-2014 23:21:46
Dat is niets nieuws.....
Inderdaad, maar niet ná de aankoop/bestelling, dat is gewoon maffia.
Volvo: Mutatis Mutandis

EricL

Citaat van: t5joost op 24-12-2014 00:05:55
http://www.estateservices.nl/ophanging/draagarmrubber-set-850-v70-pu-4-stuks-voor-2-zij.html

Volgens mij zijn dit de zelfde rubbers

Klopt, vandaar ook even afwachten wat de prijs wordt anders is het die moeite niet (meer) waard.

Citaat van: 855T5+ op 24-12-2014 00:22:55
Citaat van: daanium op 23-12-2014 23:21:46
Dat is niets nieuws.....
Inderdaad, maar niet ná de aankoop/bestelling, dat is gewoon maffia.

FCP heeft over het algemeen zeer ruime voorraden, waarschijnlijk gewoon een fout in prijzen geweest.

Uiteraard wel lullig om als verkoper een transactie deels te annuleren. Tijdens het bestellen/betalen geen opmerking gekregen over het bestelde aantal en uiteindelijk toen het pakketje in NY aan kwam (bij een contact van mij) bleken er dus maar 5 sets in te zitten. Op de factuur stond het resterende aantal niet als backorder, sterker nog FCP had diezelfde dag al een refund gedaan van het teveel betaalde bedrag.
Aan de telefoon werd door een FCP medewerker gezegd dat er slechts een gelimiteerd aantal tegen die prijs verkocht kon worden en die limiet dus al behaald was.

EricL

De eerste vijf sets zijn vandaag binnengekomen, uiteraard vrij van import- / invoerheffing zoals we van de douane gewend zijn:

Over de resterende sets volgt nog meer info tzt!

daanium

Nice!
Tegen welke prijs zijn deze geleverd?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Hans Duiven

Wie heeft negatieve ervaringen met PU bussen?

Ik wel met de PU bussen van de stabilisatorstang.
Als het nieuw is werkt het lekker strak, maar o wee als er wat
slijtage in komt.
Onder een V70 2.5 TDI had ik ze er ook onder en kwam er achter
dat de boel gaat klapperen en bonken bij slijtage. Voor de PU bussen van de
draagarmen zal dit niet anders gaan vermoed ik.
Het blijft gewoon echt wel een tijd goed, maar daarna heb je direct veel meer last
dan in vergelijking met de rubberen bussen.

cornelis-b

Of ze echt geschikt zijn voor de draagarmen van een diesel betwijfel ik Hans die heeft toch wel wat meer gewicht dan een benzine. Het schijnt dat de BTCC van Jochen ook met deze PU rubbers over het circuit rijdt en dat het goed gaat en goed blijft. Ik ha het experiment in elk geval aan en zie wel wat het brengt. Niet goed dan weer terug naar conventioneel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hans Duiven

Citaat van: cornelis-b op 03-01-2015 23:34:45
Of ze echt geschikt zijn voor de draagarmen van een diesel betwijfel ik Hans die heeft toch wel wat meer gewicht dan een benzine. Het schijnt dat de BTCC van Jochen ook met deze PU rubbers over het circuit rijdt en dat het goed gaat en goed blijft. Ik ha het experiment in elk geval aan en zie wel wat het brengt. Niet goed dan weer terug naar conventioneel.

Succes en we horen graag je ervaring.

Hans

Mike H.

als er nog besteld word wil ik ook wel graag een setje;)

JeffreyC

Citaat van: Hans Duiven op 03-01-2015 22:54:33
Wie heeft negatieve ervaringen met PU bussen?

Ik wel met de PU bussen van de stabilisatorstang.
Als het nieuw is werkt het lekker strak, maar o wee als er wat
slijtage in komt.
Onder een V70 2.5 D had ik ze er ook onder en kwam er achter
dat de boel gaat klapperen en bonken bij slijtage. Voor de PU bussen van de
draagarmen zal dit niet anders gaan vermoed ik.
Het blijft gewoon echt wel een tijd goed, maar daarna heb je direct veel meer last
dan in vergelijking met de rubberen bussen.

Waarschijnlijk wel afhankelijk van de afkomst/producent van de bussen.

Ik heb er van Estate Services gehad in de V70 2.5T, bij gewoon normaal rijden geen problemen gehad. Maar tijdens stevig accelereren ( autobaan ) begon de auto heel erg te zoeken en was niet op een rijbaan te houden, tussen 100 en 160km/h was het het ergst.

Toen weer vervangen voor normale ( wel imitatie ) en er geen last meer van gehad. Moet wel zeggen dat de bussen van Estate Services heel erg soepel waren.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress