V70 2.5T (geen XC/AWD), Sandstone: zeldzaam?

Gestart door Sweij, 16-12-2014 16:24:37

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

Roffelaars,

Ik heb ergens een V70 2.5T, geen XC of AWD in de kleur Sandstone zien staan. Nou zie ik niet erg veel V70's in het Sandstone, dus dat is al een bijzonderheid volgens mij. Zie je ze wel, bijvoorbeeld op marktplaats, dan is het een XC en/of heeft het ding AWD. De vraag dus, is het de moeite waard de wagen te kopen op basis van de combi Sandstone en geen XC/AWD maar wel 2.5T?

Ik hoor graag Uwe meningen!

Ries van de Zilverschuit

Die 2.5T-blokkies hebben hier wel een bepaalde reputatie, maar er zijn exemplaren die zonder problemen ook over de 4 ton gaan.

Een sandstone lijkt me wel zeldzamer dan een midnight blue of zoiets, nooit zien rijden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

grijzev70tdi

Volgens mij is een niet XC sandstone AWD erg bijzonder
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sweij

Over de reputatie maak ik me niet zo druk, bij normaal gebruik zal het niet zo snel kapot lopen mag ik verwachten. Goed warm laten worden, dan pas echt gas geven en natuurlijk af laten koelen voor het uitzetten. Of helemaal nooit goed gas geven, dan blijft het ook wel heel. ;)

Wat ik op MP zag waren inderdaad XC's, dus met AWD; geen Sandstones met AWD.

glenfiddich1983

Citaat van: Sweij op 16-12-2014 17:06:53
Over de reputatie maak ik me niet zo druk, bij normaal gebruik zal het niet zo snel kapot lopen mag ik verwachten. Goed warm laten worden, dan pas echt gas geven en natuurlijk af laten koelen voor het uitzetten. Of helemaal nooit goed gas geven, dan blijft het ook wel heel. ;)

Dat is de juiste 2.5T mentaliteit!  :eusa_dance:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

volvobug

Idd, maar de vraag blijft altijd of de vorige eigenaren dat ook hebben gedaan  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Sandstone zie je inderdaad niet vaak... (minder dan de Saffron in ieder geval)
En volgens mij zijn er ook meer 2.5T dan de 10V, ik ben er nog maar één tegen gekomen en dat is die van Jolanda (vrouw van Arjen850) en zelfs dan zijn ze nog niet gelijk.... ik heb een MT en dat is een AT  ;D
Maar het is een mooie en bijzondere kleur dat is zeker :eusa_clap:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sweij op 16-12-2014 17:06:53

Probleem is dat je nooit meer de eerste berijder bent. Of je moet met een splinternieuw blok beginnen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

10klepper

Sandstone vind ik ook een van de mooiste kleuren op een classic.  In Maastricht zie ik vaker in de buurt van Daalhof een V70 t-5 staan, ook een niet alledaagse combi.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

Sweij

Citaat van: henry classic v70 op 16-12-2014 19:13:26
En volgens mij zijn er ook meer 2.5T dan de 10V, ik ben er nog maar één tegen gekomen en dat is die van Jolanda (vrouw van Arjen850) en zelfs dan zijn ze nog niet gelijk.... ik heb een MT en dat is een AT  ;D

En helemaal zo in het zonnetje, netjes gepoetst op de mooiste 17" wielen.  :)

henry classic v70

Citaat van: Sweij op 16-12-2014 20:43:32
Citaat van: henry classic v70 op 16-12-2014 19:13:26

En helemaal zo in het zonnetje, netjes gepoetst op de mooiste 17" wielen.  :)

... nou niet gepoetst eigenlijk, alleen gewassen  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Gechipte 2.4T 230pk op lpg (ergens bij 130k) met 270k op de teller perfect rijdend ingeruild. Zelf daarvan 30dkm gereden en persoon was zeker niet zuinig op zijn auto.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Spin!

Citaat van: NinaPaul op 17-12-2014 15:05:57
Gechipte 2.4T 230pk op lpg (ergens bij 130k) met 270k op de teller perfect rijdend ingeruild. Zelf daarvan 30dkm gereden en persoon was zeker niet zuinig op zijn auto.

Dus om een 2.4T in conditie te houden moet je er eigenlijk gewoon mee raggen ;D

www.vm-parts.nl

leons850

2.5T moet je gewoon op koppel rijden, hoge toeren gaat problemen geven is wat ik begrepen heb.
Alleen ook bovenin klinkt zo'n 5cil zo lekker.
Rijdt wel heel comfortabel zeker icm een automaat, gewoon geen sportstand gebruiken en dus niet idioot toeren willen draaien.
Daar kan een T5 iets beter tegen. mja ook die kan kapot. (is mij alleen nog niet gelukt :angel: )
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sweij

Het punt is... dat de wagen in kwestie op 4,5 uur rijden vanaf Helmond in het buitenland staat. Zomaar even gaan kijken of de foto's niet liegen is niet even gedaan. Of moet er nog iemand toevallig in Hannover zijn de komende dagen? ;)

Importeren kost geld, een linker voorscherm vinden of laten spuiten ook, maar allemaal niet de hoofdprijs. "Heb je dan echt een nieuwe auto nodig?" kreeg ik thuis al te horen... Nee, niet echt; mijn zilveren 2.4 170 pk is netjes en goed... maar toch kriebelt er iets.  :eusa_angel: