Help, krijg Titan velg niet los

Gestart door tijzio, 27-01-2005 20:25:30

Vorige topic - Volgende topic

tijzio

Ik ben vandaag met mijn T5 bij de Kwik Fit geweest om de boel te laten uitlijnen. Tegelijkertijd werd geconstateerd dat de velgen voor verkeerd om zaten. De rijrichting van de band klopt namelijk niet dan. Stom natuurlijk. Maar even verwisselen was geen probleem. De 4 bouten los van mijn Titan velg en dan nog de slotbout. En toen ging het mis. Hij gebruikte de luchtsleutel op de slotbout. Dit mag dus nooit schijnt. E.e.a. draait door en in ieder geval de sleutel stuk om hem los te krijgen. Thuis gelukkig nog 1, maar helaas deze was ook al vrij slecht en kreeg hem niet los. Bij de dealer geweest en daar hebben ze gelukkig een paar moedersleutels. Echter deze erop lukt niet meer goed genoeg. Hij draait inmiddels door op de slotbout. Schiet er gewoon overheen dus.
Nu heb ik dus 1 velg die ik er niet meer afkrijg. Wie weet er een gouden tip voor me? Ik word er helemaal gek van. Ben zowiezo al bang dat dit 1 velg gaat kosten.
Mocht de oplossing niet op het forum mogen, kun je me dan asb een pb sturen?
Bij voorbaat dank.

Peth©oni

of het is je lid nummer... 1313 of je wist niet datje bij kwik-fit terecht gekomen was.....

Je kan proberen de boel uit te boren.... meer blijft er eigenlijk niet over, en dan nieuw tappen of in dat ergste geval nieuwe naaf.....

tijzio

Ja dat lidnummer is natuurlijk al een slecht voorteken.  :)

Tsja, kwik-fit. In principe doen we alles zelf en zo netjes mogelijk. Uitlijnen heb je gewoon de apparatuur niet voor. Kwik-fit op zich niet zulke slechte ervaringen mee voor kleine dingen. Het uitlijnen heeft de jongen ook keurig gedaan. Hij had namelijk bij een Volvo garage gewerkt. Zijn collega echter heeft de slotbout verkloot. De andere jongen zag het toen en zei ook dat het bijzonder stom was om de luchtsleutel hiervoor te gebruiken.
Feit is dat het gebeurd is en ik nu een serieus probleem heb.
Uitboren zou ik wel willen doen, maar op 1 getest die er uit was. Het was wel bijzonder hard hoor.

Koot

Hoi Tijzio,

Heb je de bout al los? Ik zou teruggaan naar Kwik Fit en hun aansprakelijk stellen, kortom, ze lossen het maar op. Zijn ze voor verzekerd. Per slot van rekening zadelen ze jou op met een fout van hun.

Heb wel eens met een goed lasapparaat een andere bout erop gelast maar de spatters vindt je velg niet fijn als je er al bij komt.....

Kwik sjips dus......

Succes.

Peth©oni

Citaat van: bruidegom op 27-01-2005 22:27:45
Hoi Tijzio,

Heb je de bout al los? Ik zou teruggaan naar Kwik Fit en hun aansprakelijk stellen, kortom, ze lossen het maar op. Zijn ze voor verzekerd. Per slot van rekening zadelen ze jou op met een fout van hun.

Heb wel eens met een goed lasapparaat een andere bout erop gelast maar de spatters vindt je velg niet fijn als je er al bij komt.....

Kwik sjips dus......

Succes.

En ze nog meer laten slopen.... dan zou ik het met het hoofdkantoor opnemen als dat zin heeft.... en anders gelijk rechtsbijstand

855-Champagne

Er zijn linkse doppen in de handel die draaien zich zelf vast in de moer, ik weet niet of het wat is

tijzio

Nog niks los hoor. Zit met handen in het haar. Heb inderdaad een mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor van Kwik-Fit. Ik ben heel benieuwd of ik netjes geholpen word.
Ik vraag me of of je die linkse doppen goed erop krijgt. Uiteindelijk zit het allemaal best wel diep. Het zou een mooie oplossing kunnen zijn. Morgen maar eens op zoek naar iemand die daar ervaring mee heeft of 1 halen in de winkel.

Jeroentjuh

--edit--
"handige" tips voor verkeerde handen liever niet openbaar posten.... zijn al genoeg klachten over geweest.
--edit--

Anders ff die linkse doppen proberen, heeft de dealer ook meestal wel liggen ;) maar die werken helaas nie met alle velgen ( te kleine gaten)....

Emiel

Op de orginele 850 wielsloten staat toch en symbooltje met een luchtsleutel met een kruis erdoor? Ik hoop voor je dat dat op je dop staat heb je een goede poot om op te staan, kwikfit moet dit oplossen voor je en de kosten op zich nemen.
Op het werk hebben we het ook wel ns meegemaakt, met veel kunst en vliegwerk hebben we er toen een dop opgelast...

Succes ermee!

Emiel.... :P

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 27-01-2005 23:04:18
--edit--
"handige" tips voor verkeerde handen liever niet openbaar posten.... zijn al genoeg klachten over geweest.
--edit--

Anders ff die linkse doppen proberen, heeft de dealer ook meestal wel liggen ;) maar die werken helaas nie met alle velgen ( te kleine gaten)....

GRRRR, probeer je iemand te helpen, krijg je dit gezeur weer. Ik snap er soms nix meer van hiero. Iedereen wil alles zelf doen, geef je tips om ut zelf te doen, wordt ut weer verwijderd.

Maarja, dan zou ik maar zeggen, breng eens een bezoekje aan de dealer, die helpen je graag verder. Vraag anders eens een monteur, die geeft je graag tips ;)

tijzio

Heren, hij is eraf!! Ik ben zeer blij. Profile heeft me geholpen. Ging met heel wat moeite hoor, maar linkse dop was de oplossing. Ik kan gelukkig weer goed rijden. Bedankt voor de tips allemaal. Nu nog nieuw setje wielbouten als vergoeding vragen aan Kwik-Fit.

Rad

Emiel