Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Mooi dat het opgelost is. De levensduur van de originelen schommelt, afhankelijk van de versie tussen de 100dkm en de 150dkm. Daarboven doen ze nog wel wat, maar wat precies wordt minder duidelijk. ;)

hilko73

Ben 'm nu manieren aan het bijbrengen. Op benzine en dan een cyclus of wat, kijken of er weer iets van parameters opgebouwd kunnen worden.
Vermoedelijk heb ik nog een miniem vacuüm lekje ergens, hij loopt net iets te hoog stationair.

Verder doet ie het prima voor een oude bak met 5 ton :)

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Zo, Roffel heeft nog eens extra aandacht gekregen.
Na alle proefstarts enzo vertrouwde ik de olie niet helemaal meer, dus tja:

En verder ga je bij bijna een half miljoen natuurlijk wel even een hagelnieuwe radiateur plaatsen. Da's logisch.

Kijk 'm glimmen!

En ik niet minder, want: qua groot, groter, grootst onderhoud verklaar ik Roffel voor af, klaar en in orde.
Kleine dingetjes zullen er vast aan blijven zijn en komen, maar de auto rijdt gewoon goddelijk nu (ja, ik overdrijf wat. 't Is 1 april, niewaar?) en ik heb werkelijk niets wat ik nu nog kan bedenken dat vervangen moet worden. Nou ja, ik heb een dash met boardcomputer liggen, dat gaat er nog wel in. Maar da's meer voor de leuk, niet omdat het nou zo noodzakelijk is. Wat nieuw plaatwerk zou ook nog mooi zijn, want Roffel is bepaald niet ongeschonden door de 495xxx kilometers heen gekomen, maar echt heel belangrijk vind ik dat ook niet. Ik ben vooral benieuwd hoelang de auto op de weg te houden is zonder dat er nog enorme kosten bij gaan komen.

De lijst voor de "stage 0" is erg lang, voor de liefhebbers:

Bobine
Bougiekabels
Rotor
Verdeler
Bougies
Temp sensor
Thermostaat
Radiateur
Nokkenassensor
BDP sensor
Verdamper
Banden
Remmen voor
Remolie
Distributie compleet
Luchtfilter
Inlaatluchttemperatuursensor
ECU
Nokkenaskeerringen
Klepdekselpakking
Krukaskeerring distributiezijde
KVS vaatje
Gaskleppositiesensor
Carterventilatie
Inlaatspruitstukpakking
Gasklephuispakking
AMS computer
Relais 1315.0 (LPG)
Alle relais boven de radiateur
MAP sensor
Olie en filter
Koelvloeistof
Dynamo
Stappenmotor
Vacuümslangen en knietjes
Dashboardlampjes ;D (dat is een soort van afwijking van me... alle auto's die ik ooit heb gehad heb ik de dashlampjes van vervangen)
+ wat ik verder nog vergeet...

Dus, na bijna een jaar van ellende: rijden met dat hok! Aan de spullen zal het niet liggen ;)

UserID6342

Erg verstandig om een datum op het filter te zetten, doen wij hier ook altijd !  :eusa_clap: :eusa_clap:

hilko73

Dat was even 350 kilometer om 2 katjes op te halen:

Net binnen
En een filmpje van die twee!

Roffel heeft geen klap verkeerd gegeven en de LPG tank is ook nog niet leeg. Dat is dus positief ;)

macfocus

Altijd leuk verse katten...

Kan iemand uitleggen waarom vrouwen altijd verticaal filmen?
Je ogen zitten volgens mij naast elkaar... ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

katuut

Citaat van: hilko73 op 01-04-2016 17:50:16
Zo, Roffel heeft nog eens extra aandacht gekregen.
Na alle proefstarts enzo vertrouwde ik de olie niet helemaal meer, dus tja:

http://myalbum.com/photo/lmPLS5SXLAub/360.jpg

En verder ga je bij bijna een half miljoen natuurlijk wel even een hagelnieuwe radiateur plaatsen. Da's logisch.

http://myalbum.com/photo/aLJrIdraO8L3/360.jpg

Kijk 'm glimmen!

http://myalbum.com/photo/NrepgIZ8rq5O/360.jpg

En ik niet minder, want: qua groot, groter, grootst onderhoud verklaar ik Roffel voor af, klaar en in orde.
Kleine dingetjes zullen er vast aan blijven zijn en komen, maar de auto rijdt gewoon goddelijk nu (ja, ik overdrijf wat. 't Is 1 april, niewaar?) en ik heb werkelijk niets wat ik nu nog kan bedenken dat vervangen moet worden. Nou ja, ik heb een dash met boardcomputer liggen, dat gaat er nog wel in. Maar da's meer voor de leuk, niet omdat het nou zo noodzakelijk is. Wat nieuw plaatwerk zou ook nog mooi zijn, want Roffel is bepaald niet ongeschonden door de 495xxx kilometers heen gekomen, maar echt heel belangrijk vind ik dat ook niet. Ik ben vooral benieuwd hoelang de auto op de weg te houden is zonder dat er nog enorme kosten bij gaan komen.

De lijst voor de "stage 0" is erg lang, voor de liefhebbers:

Bobine
Bougiekabels
Rotor
Verdeler
Bougies
Temp sensor
Thermostaat
Radiateur
Nokkenassensor
BDP sensor
Verdamper
Banden
Remmen voor
Remolie
Distributie compleet
Luchtfilter
Inlaatluchttemperatuursensor
ECU
Nokkenaskeerringen
Klepdekselpakking
Krukaskeerring distributiezijde
KVS vaatje
Gaskleppositiesensor
Carterventilatie
Inlaatspruitstukpakking
Gasklephuispakking
AMS computer
Relais 1315.0 (LPG)
Alle relais boven de radiateur
MAP sensor
Olie en filter
Koelvloeistof
Dynamo
Stappenmotor
Vacuümslangen en knietjes
Dashboardlampjes ;D (dat is een soort van afwijking van me... alle auto's die ik ooit heb gehad heb ik de dashlampjes van vervangen)
+ wat ik verder nog vergeet...

Dus, na bijna een jaar van ellende: rijden met dat hok! Aan de spullen zal het niet liggen ;)

Koppeling? ;D
Chronisch last van detaildiarree

hilko73

Nee, die én de versnellingsbak waren al vervangen voordat ik de auto kocht ;)

katuut

Chronisch last van detaildiarree

hilko73

Precies!

Eerste verbruikcijfer nu alles weer in elkaar zit: 1 op 8,27 (LPG), met niet heel kalm aan doen op de snelweg. Best netjes.
Nieuwe lambda en de EVAP afdoppen, eens zien wat dat nog op levert.

Verder loopt de linkervoorband steeds leeg en is ie in de stalling ook niet beter geworden. Morgen nog even 2 bandjes regelen.

hilko73

Weer een eigenaardigheid gevonden.
Roffel heeft een AMS LPG installatie en zou automatisch op benzine moeten starten.
Dat doet ie niet, hij start op LPG als die stand ingeschakeld is.
De oplossing blijkt weer eens simpel: de constante plus is niet constant, maar geschakeld.
Vraag is alleen wel of dit expres gedaan is door iemand, of dat het een gevolg is van beunhazerij.
Gezien de werking van de installatie zoals die nu is, gok ik op het 2e en ga ik dus de plus weer constant maken.
Ben benieuwd.

hilko73

Oh ja, de bandjes konden nog wel even maar ze liepen leeg langs de velgranden door oxidatie.. Die dus maar even laten behandelen, is dat ook weer klaar voorlopig.

Hans Duiven

Citaat van: hilko73 op 04-04-2016 19:52:14
Oh ja, de bandjes konden nog wel even maar ze liepen leeg langs de velgranden door oxidatie.. Die dus maar even laten behandelen, is dat ook weer klaar voorlopig.

Siliconenpasta is your friend!

hilko73

*Proest*

Denk je: "he he, eindelijk geen zachte banden meer", staat 's ochtends je band plat.

Blijkt het nieuwe ventiel lek te wezen  :eusa_wall:

razorx

Heb jij in het verleden de god van de techniek ooit heel erg beledigd? ;)