WhizzMan's hok

Gestart door WhizzMan, 04-01-2015 22:44:32

Vorige topic - Volgende topic

WhizzMan

Vandaag heb ik behalve een paar V70 achterlichten van Timo, ook nog 5 liter KVS en een slangklem van de WegenWacht gekocht. Gelukkig zit m'n koppakking er nog in. Met knijpende billetjes de hele Velsertunnel nog door moeten als de onderste slang van je radiator af klapt en je temperatuurwijzer krom omhoog in het rood staat is niet fijn. Met verkrachte eenden samen met de WWer de bovenste slang van de intercooler en de luchtinlaat er af getrokken en toen was het eigenlijk zo gepiept.

Nadat de boel bijgevuld was naar huis gereden. Bij wegreden ging m'n "KVS niveau te laag" Lampje het ook ineens doen, terwijl dat bij de losse slang net deed alsof er niets aan de hand was. Morgen nog maar even bijvullen dus....

macfocus

Mmm, dat geintje heb ik een keer gehad met 130 op de A30. Capri V6 net 400 km daarvoor gereviseerd. Scheurt de radiateur.....
Niet grappig.

Blok weer uit elkaar, gelukkig geen schade.

Hopen dat die van jou het ook overleeft.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

WhizzMan

Vandaag de felbegeerde APK afkeur gekregen. Waarom begeerd? Omdat ik dan een lijstje heb met wat ik nog moet doen om hem wel door de keuring te krijgen. Zoals verwacht was de CO nu wel goed, dus dat kan afgevinkt worden. Wat moet nog wel?

- Handrem links achter
- Roest voorremschijven
- remslangen voor beide zijden
- plaatje onder uitlaat of vast, of er af
- stadslichtje links doorgefikt
- hoesje stuurkogel links gescheurd

Ik heb vrijdag een hele set achterremmenspullen binnengekregen, dus die gaan er morgen op. Dan nog even de andere neuzelpuntjes oplossen (slangen al gehaald, hoesje voor stuurkogel trek ik wel van iets op de plank af) en afmelden dat hok.

Verder heb ik vandaag nieuwe verzwaarde achterveren en Bilstein B6 besteld om de moegestreden nivomats te vervangen en nog een set rubbers  voor de achteras en draagarmen/stangetjes voor. Op de planning staat nog een andere LPItank/pomp, voorschokdempers en het opnieuw vastzetten van de LPI injectorhouders.

Oh, er zitten nu ook weer raamrubbers en dakdragers op.  :eusa_dance:

WhizzMan

Vandaag (en gisteren) de nodige dingen gedaan:

Remslang linksvoor vervangen. Rotklus, want de nippel wilde niet los, dus ik moest de hele remleiding bij de ABSpomp losmaken om de boel op de bankschroef los te kunnen halen.

Nieuwe remmen achter. Er bleek links geen remvoering meer in te zitten, dus daarom deed de handrem het daar niet. Na montage en wegrijden kwam ik er achter dat Volvo te schraal was om het mechaniek voor de handrem zelfstellend te maken. Morgen dus maar even de boel stellen.

Plaatje onder de uitlaat zo lang maar weggehakt. Ik wil er uiteindelijk wel weer een plaat op hebben, maar dan moet het wel stevig zitten. Omdat de brug met dit weer niet sterk genoeg is (lang verhaal) moest ik op de krik werken en dan is onder de auto rotzooien gewoon niet fijn.

Hoesje stuurkogel was in 3 minuten vervangen gisteren.

Remschijven even lichtjes geschuurd voor, net effe de roest er af. Nieuwe zijn besteld, maar die keuring moet er even op.

Stadslichtje nieuw peertje in gedaan.

Tijdelijk even een oude radio er in gehangen. Ik heb soms 2 van de 6 speakers werkend, meestal maar 1. Na de APK maar eens gaan kijken wat hier gaande is en welk maatje er in hoort te zitten. Zo geweldig klinken deze wappers en pieperts ook weer niet. Het idee is om een setje Alpine met "impress" te monteren en dan ergens een losse kist met subwoofer+amp in de koffer te zetten.

WhizzMan

APK behaald. Niet zonder 300m voor het keuringsstation staande gehouden te worden door de hermandad die vond dat er geen apk en verzekering op de auto zat. Verzekering zat er wel op en ik kon aantonen dat ik een afspraak had, dus als er ""volgende week" APK op de auto zou zitten zouden ze hem niet versturen. Verzekering heb ik een PV voor gekregen, dus ik mag bezwaar aantekenen tegen de boete die zometeen op de mat gaat vallen.

Speaker linksvoor bovenop mist een magneet. rechtsvoor lijkt goed, maar valt regelmatig uit, ik verdenk het ISO verloopding, of een ander rot kontaktje. in de deuren heb ik nog niet gekeken, maar het zal allicht niet betere kwaliteit zijn dan de tweetertjes bovenop, dus ik ga op zoek naar wat beters wat er in past.

WhizzMan

Na 2500 km met de roffel blijven er dingen stukgaan. Goh, vreemd, 3.3 ton en 3 1/2 jaar stilstaan zou toch niet uit mogen maken? :P

Vandaag bij Jac in Heeg een paar veerpoten opgehaald, daarna door mams. Op de terugweg bleek dat de dagteller en de kilometerteller het niet meer deden. Zonet maar een setje tandwieltjes besteld dus.

Morgen gaan we een andere gastank scoren, want de pomp in de huidige klinkt alsof er losse knikkers in de pomp zitten in plaats van nette lagers.

Zo'n hollandia zonnedak is ook vervelend, want ik heb beslagen raampjes en een klamme stoel en tapijt. Ik heb er geen zin in, maar ik zal de zooi los moeten halen en alles ontroesten, in de epoxy zetten en weer in elkaar moeten prakken. Bijkomend probleem is dat epoxy met de huidige buitentemperaturen niet echt wil harden en ik geen verwarmde plaats heb om de klus te doen. Ik zal dus een kacheltje in de auto moeten zetten en hopen dat dat genoeg gaat zijn en moeten kiezen voor snelhardende epoxy.

Edit: helemaal vergeten; gisteren heb ik ook nog een M4.4.1 gescored op eBay. Zodra die binnen is gaat er een Ostrich in zodat ik m'n LPI goed kan tunen. De Ostrich en wideband heb ik al, maar die zal er ook in moeten worden gezet.

V70geRwin

Lekker bezig met je hok en mooie plannen met de tune  :eusa_clap:

WhizzMan

Nieuwe verzwaarde achterveren en Bilstein B6 achterop gemonteerd. Nou moet ik m'n koplampen weer omhoog stellen... Gelukkig rijdt ie wel een stuk strakker dan eerst en ik kan zelfs weer rechtdoor sturen en dan ook nog rechtdoor gaan. Hopelijk ga ik deze week ook toekomen aan het monteren van de nieuwere voorpoten koppelstangen en indien nodig, de draagarmen.

WhizzMan

Vandaag gestoeid met een Husqvarna CR250 van 1972 van de buurman, vlotternaald vervangen omdat het ding z'n tankinhoud niet wou opstoken maar over de grond pissen. Hopelijk wordt het ding zaterdag verkocht, dan kan er weer wat leuks voor terugkomen.

Daarna heb ik snel de winterwielen onder de auto gehangen en wilde "eventjes" een krukassensor vervangen.

GRRRRR wat is dat een vervelend klusje zeg. Weten we zeker dat ze bij Volvo geen Franse ontwerper hebben voor dat stuk? Het lijkt verdorie wel een Renault zo onhandig als dat allemaal weggebouwd zit. Ik heb het  boutje van de sensor na het weghalen van de luchtfilterbak en de verdeelkap alsnog 1 keer zoek gemaakt (lang leve de magneet aan een flexarmpje) en 1 keer op de grond laten donderen voordat ik het weer teruggepield had achter al die kabelboom en slangen.

Na het starten had ik wel een WwwooooWWWwW erlebnis. Wat een verschil met het rauwe lopen wat ie eerst deed. Hij houdt nog steeds af en toe in (pomp gastank, nieuwe tank ligt klaar van volvobug, moet nog nieuwe olie in voor ik wissel) maar het stug kappen met inspuiten en vonken is niet meer en hij loopt zo mooi rond ineens...

Daarna ben ik naar de bandenboer geweest om op 2 van de winterwielen een paar licht gebruikte rubbers te laten leggen. Daar aangekomen stond er een v70 classic op de uitlijnbrug die niet uit te lijnen viel omdat de silentblocks achter gaar waren. Ik ben benieuwd of de eigenaar hier ook op het forum komt en of hij dit leest.

Met fatsoenlijk winterschoeisel onder de auto had ik dacht ik nog wel tijd over om weer terug te gaan naar de loods en heb toen een poging gedaan om m'n tellertandwieltje te vervangen.

Pfff, nog zo'n eeuwigdurend klusje, zeker als je het nog nooit eerder gedaan hebt. Ik heb er uiteindelijk 2 uur over gedaan en nou doet m'n infodisplay het niet meer en de dagteller kan ik niet resetten omdat ik het knopje er net scheef in gepield heb. Binnenkort dus de boel weer helemaal loshalen, maar eerst lampies bij de dealer halen want er waren er een aantal die niet helemaal helder meer waren, dus die wil ik gelijk ook even vervangen. Hopelijk ga ik m'n infodisplay weer aan de praat krijgen, want zonder zou wel vervelend zijn....

marc-850

Heb je de stekkertjes wel terug geplaatst?

WhizzMan

Ik dacht van wel, maar klaarblijkelijk niet goed genoeg he? Ik ga maandag lampjes bij de dealer kunnen ophalen. Ze hebben tegenwoordig "geen voorraad meer" want het is goedkoper om 3 keer per dag te laten bezorgen dan zelf ook maar een handje lampjes of zo op voorraad te houden kennelijk. Daarna gaat ie weer open om het te fiksen. Ik ga dan in ieder geval geen schroef terug draaien tot ik de tellerbak af heb, ik kwam er nu pas achter toen ik alles inclusief het bovendek al had vastgeschroefd.

De eigenaar heeft pas veel later gisteren die Husky uitgeprobeerd (ik had geen benzine en 2taktolie op de loods staan) en hij pist nog steeds. Lekker handig dat ie daar mee wacht tot ik al lang en breed weer naar huis ben. Morgenochtend dus mee aan de slag. Zitting van de vlotternaald even aaien met een watervast 400 papiertje op een stokje of zo.

WhizzMan

Oh, nog 2 updates gedaan vandaag. Grijze wintermatten en instapstrips (volvo, niet 850). Eerder deze week ook de gaten van de voordeurspeakers die er niet in zaten opgevuld met Alpines en tweeters van een of andere OEM in het dashboard gezet. We hebben weer audio. Nu nog een soepwaffel met booster linksachter in het gat waar de CDwisselaar zou kunnen zitten gaan knutselen en dan kunnen we ook de hangjeugd bij de McDrive weer wegblazen.

WhizzMan

De husky is verkocht en ik had wat tijd over, dus ik heb nog wat dingen op m'n hok nagelopen.

Het elleboogje van de PCV bleek niet meer aan het pijpje vast te zitten dus dat heb ik teruggeprutst. Verder heb ik onder de motorkap eea schoongemaakt en gepoetst en de ruitenwissers even los gehad om onder de paravane te kijken. Geen microfilter, dus de volgende keer op de sloop even een filterhouder meeplukken uit een x70 als die er nog staat en het ding er nog in zit. Ook heb ik m'n dash toch maar weer losgetrokken om de boel "goed" te monteren, die lampjes komen later wel. Er zat inderdaad een stekkertje van het infocenter naar de tellerbak los, dus dat weer vast gemaakt en we weten ook weer hoeveel verbruik we hebben. Ik moet op de sloop ook een een nieuw OBD-draadjestekkertje ding mee pakken want dat is natuurlijk weer geen standaard maat stekkertje en het draadje is op de rand van de stekker afgebroken. Ohja, ik heb ook een lampje in de schakelaardinges van m'n handschoenenvakje gedaan, dat leek me wel nuttig, licht in dat vakje.

Flunk

Lekker bezig met dat hok van je! Zie t nog wel wat worden met dat ding...
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

WhizzMan

Vandaag het injector-relaiskastje van de LPI opengemaakt en alles doorgesoldeerd. Bij het inspecteren van gebrats aan de kabelboom van de LPI brak er een stekker af bij de zekeringhouder(s). Die zo lang maar even een ander stekkertje op gezet. Nu hikt ie een stuk minder. Binnenkort maar even die hele kabelboom nalopen en het hele zekeringgebeuren van de LPI opfissen, want origineel is niet echt kwaliteit en wat er aan gedaan is al helemaal niet.