WhizzMan's hok

Gestart door WhizzMan, 04-01-2015 22:44:32

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: WhizzMan op 07-07-2016 16:01:00
Enige wat in de buurt komt (ziet er wel beter uit) in specs kost 3500 euro. Ik moet er sowieso heen om dingen te regelen als ie niet terug komt en ik kom er regelmatig. Dan kan ik er net zo goed een deur in hangen en hem terug rijden lijkt me.

Lijkt mij ook, en hij moet gewoon weer de weg op toch  :eusa_clap:

WhizzMan

Ik ben gisteren bij mijn auto geweest. De daders zijn nogal knullig bezig geweest en hebben onhandig de bestuurdersdeur er uit gehaald (scharnieren van de deur schroeven, lockring van de stekker zat nog aan de auto). Na het plaatsen van een andere deur in kleur bleek ook dat ze het voor elkaar hadden gekregen om de scharnieren zelf te verbuigen. Met behulp van een engelse sleutel en een stuk pijp hebben we die weer teruggezet en konden we met stelplaatjes de "nieuwe" deur goed pas krijgen.

Na inventariseren blijkt er het volgende gestolen of gesloopt te zijn:

- Bestuurdersdeur
- Alpine Parrot carkit
- Alpine audioprocessor (radio achtergelaten omdat ik het frontje mee had genomen)
- TomTom 950 (vergeten uit dashboardkastje te halen)
- zwart plastic om stuurkolom heen afgebroken
- Slot uit stuurkolom gebroken, met een dikke moordenaar waarschijnlijk
- onderplaat dashboard bijrijder (zaten de Alpine kastjes achter)
- middenarmsteun houder gesloopt (leren middenarmsteun is blijven zitten)
- Dikke diesel starkabels gejat
- Boodschappentas met "oud" gereedschap gejat
- metalen gereedschapkist met meer "oud" gereedschap gejat
- 3 * 5L motorolie
- 2 reservetanks met 30 liter benzine (voor speedboot) gejat
- rollo gejat
- Distributieriemset gejat
- rubbers en endlinks achterwielophanging gejat
- 19" imitatie type R met practisch nieuwe Hankook Ventus gejat, 15" met 13 jaar oude michelins er op teruggezet

Ze hebben opgegeven om het linker voorscherm te stelen. Nieuwe schade aan rechter voorscherm en rechter voordeur.

We hebben diverse dingen in de auto gevonden die mogelijk zelfs een goede kans opleveren om de daders te vinden. Iemand heeft z'n partydrugs verloren en een visitekaartje van een of andere consultant met een berichtje met een naam er op. Dikke kans dat die consultant precies weet voor wie dat kaartje bedoeld was. We gaan hier hopelijk maandag of dinsdag mee naar de politie.

Wat ook duidelijk is geworden dat de dieven het slot in de achterklep naar binnen hebben getikt om in te breken. Iets om rekening mee te houden. Je zou kunnen overwegen om dat slot alleen nog maar op de centrale vergrendeling te laten werken, zodat het net eventjes moeilijker wordt voor gespuis om je auto in te komen.

Omdat ik geen olie bij me had en het oliepeil zo laag is dat te meetstok het niet meer haalt, ga ik niet proefrijden tot ik nieuwe olie er in heb gegooid. De auto verbruikt olie omdat de turbo niet nieuw meer is, dus ik verwacht eigenlijk niet dat er schade aan de motor is. De auto is door een vriend opgepikt waar de politie hem gevonden heeft en een paar km naar huis gereden.

Hopelijk kan ik de spullen die ik nodig heb om de auto af te maken hier in Zweden op de sloop vinden, anders kan ik nu in ieder geval naar Nederland rijden en de boel op mijn gemakje thuis goed fiksen.

V70geRwin

Mooi aanknopingspunt, hoop dat ze gepakt worden  :eusa_clap:

classicT5

Echt professionele dieven zijn het niet geweest, klinkt allemaal als erg lomp sloopwerk.

Sterkte en succes met het in orde maken.