WhizzMan's hok

Gestart door WhizzMan, 04-01-2015 22:44:32

Vorige topic - Volgende topic

WhizzMan

Gisteren heb ik mijn inlaatspruitstuk los gehad om de gasinjectoren weer goed vast te zetten. Toen ik de boel los had bleken er twee los te zitten, eentje had ik gemerkt en de injector tijdelijk met tie wraps op z'n plek gekneld, maar de meest linkse zat ook los. Dat was me niet opgevallen omdat de handige inbouwers de injectoren zo bovenop het spruitstuk hadden gezet dat de injector tegen een radiatorslang kwam. Daar was weer een stuk rubber tussen gedaan om de slang te beschermen, met als resultaat dat de injector hard naar rechts werd gedrukt.

Goed, na 2.5 uur sleutelen zat alles weer in elkaar en kon ik zonder lekken naar huis roffelen. Het was opvallend te zien hoe veel m'n verbruik was gezakt en hoeveel motortrillingen afnemen bij zulke kleine lekjes. Nu nog een verbindingsprobleem bij m'n MAF oplossen en misschien dat ik dan van het lambdalampje verlost ga zijn...

WhizzMan

Ik heb vandaag uiteindelijk een andere MAF geplaatst. Dat hielp. De MAF die ik eerst had geplaatst kwam van een set die zo van een raceauto af gehaald was en waar ik vrij zeker van was dat ie goed werkte, maar klaarblijkelijk was er toch iets niet goed. Het begint zowaar op een auto te lijken nu, goed oppakken, veel betere response op het pedaal en het verbruik is nu nog lager.

Ook heb ik een 16T gereviseerd dus ik kan binnenkort hopelijk zonder olie in m'n inlaatbuizen gaan rondrijden.

Ik heb ook diverse dingen binnen gekregen die ik nog nodig had om naar de M4.4 Motronic over te kunnen en ik heb m'n wideband en Ostrich 2 weer uit de kast getrokken. Ik zal nog een paar dingen moeten doen, binnenkrijgen en afmaken voordat ie er in kan, maar ik zou al kunnen beginnen met een stock firmware flashen en alvast de M4.4 er in zetten zonder verdere tierlantijnen.

In m'n vorige post bedoel ik met de meest linkse injector officieel de meest rechtse. Je kijkt altijd vanaf de bestuurder gezien.

Flunk

We wachten met spanning af op je 4.4 ombouw verhaal Whizzman XD

Oh en schiet eens wat plaatjes van opgeblazen ECU's ofzo ;)
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

WhizzMan

Het gaat wel lekker met de Motronic 4.4. Ik heb de target load wat opgehoogd boven de 3000 RPM en dat maakt de roffel een stuk levendiger. Ik ben net terug van het ophalen van groene injectoren en er zat ook een S60R spruitstuk bij de post vandaag. Nu nog grotere LPIinjectoren en De wideband en logging inbouwen en dan gaan we weer een stapje verder met tjoenen.

WhizzMan

Afgelopen donderdag nacht is mijn hok gestolen. Ik stond op een parkeerplaats in Zweden en kwam zondagavond terug en mijn auto was weg. Hek omgereden en een sierstrip van het rechtervoorscherm als enige overblijfsel.

Na gedoe met politie bellen (In Zweden kan je als buitenlander geen aangifte doen van autodiefstal?) zijn we maandag met de auto van mijn schoonmoeder terug naar Nederland gereden. Dinsdagavond kwam het telefoontje dat mijn auto gevonden was.

Een vriend van mijn vriendin is toen gaan kijken, want de Zweedse politie sleept niet af.

Voorlopig is er het volgende bekend:

Auto rijdt.
Kontaktslot en onderpanelen links en rechts van het dashboard zijn gesloopt.
Linker voordeur mist
19" titans gestolen en vervangen door oude 15" wielen2
rollo gejat
Alpine met aparte processor en parrot kit gejat (zonder frontje, was niet in de auto)
Tomtom weg (lag wel in dashboardkastje)
nieuwe draagarmen, 10L olie, 30L benzine, distributieriemkit en blokkeergereedschap en kist met handgereedschap uit de kofferbak gestolen.

Het lijkt er op dat de sportschokdempers en de RVS uitlaat er nog onder zitten.

Hopelijk kan ik binnenkort terug met onderdelen om de auto weer zo ver te krijgen dat ik hem naar huis kan rijden en hier weer verder in orde kan maken.

joeryvaneck

Citaat van: WhizzMan op 06-07-2016 13:02:39
Afgelopen donderdag nacht is mijn hok gestolen. Ik stond op een parkeerplaats in Zweden en kwam zondagavond terug en mijn auto was weg. Hek omgereden en een sierstrip van het rechtervoorscherm als enige overblijfsel.

Na gedoe met politie bellen (In Zweden kan je als buitenlander geen aangifte doen van autodiefstal?) zijn we maandag met de auto van mijn schoonmoeder terug naar Nederland gereden. Dinsdagavond kwam het telefoontje dat mijn auto gevonden was.

Een vriend van mijn vriendin is toen gaan kijken, want de Zweedse politie sleept niet af.

Voorlopig is er het volgende bekend:

Auto rijdt.
Kontaktslot en onderpanelen links en rechts van het dashboard zijn gesloopt.
Linker voordeur mist
19" titans gestolen en vervangen door oude 15" wielen2
rollo gejat
Alpine met aparte processor en parrot kit gejat (zonder frontje, was niet in de auto)
Tomtom weg (lag wel in dashboardkastje)
nieuwe draagarmen, 10L olie, 30L benzine, distributieriemkit en blokkeergereedschap en kist met handgereedschap uit de kofferbak gestolen.

Het lijkt er op dat de sportschokdempers en de RVS uitlaat er nog onder zitten.

Hopelijk kan ik binnenkort terug met onderdelen om de auto weer zo ver te krijgen dat ik hem naar huis kan rijden en hier weer verder in orde kan maken.

Gelukkig is hij terecht. Wel een klote geintje. Helemaal op die afstand. Hopelijk krijg je hem goed naar Nederland en is hij goed op te lappen. Het blijft verwonderlijk hoeveel mensen bereid zijn om te slopen van een ander om er zelf iets aan over te houden. Bah

elianmars

Zo dan... dat is mooi k*t... Succes met het herstel!

leons850

Ben je mooi klaar mee.
Zoiets verzin je toch niet...
Zo zijn er wel meer van die verhalen.
Overigens zijn je 19" Titans niet 19" Pegasus?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Wat een klote streek zeg...

WhizzMan

Imitatie Titans, maar maakt nu niet veel meer uit.

daanium

pff balen man, hopelijk kan je verzekering iets betekenen voor je
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Woger

Man, ik dacht dat onze oude hokken niet zo interessant waren voor dieven, maar ik wist niet dat er tegenwoordig ook al gejat wordt voor onderdelen  :o

WhizzMan

Verzekering kan niets. Ik kon alleen WA krijgen want LPG dus geen old/youngtimerverzekering en ze wilden geen brand/diefstal doen want te oud...

Sbv

Is het dan nog wel lonend om het ding naar Nederland te halen etc

WhizzMan

Enige wat in de buurt komt (ziet er wel beter uit) in specs kost 3500 euro. Ik moet er sowieso heen om dingen te regelen als ie niet terug komt en ik kom er regelmatig. Dan kan ik er net zo goed een deur in hangen en hem terug rijden lijkt me.