A merk olie bij Action winkels

Gestart door volvo jan, 08-01-2015 10:40:04

Vorige topic - Volgende topic

UserID25761

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2015 22:14:42
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Techno olie van de Action en al iemand zegt dat zijn auto daardoor minder ging lopen dan heb ik het idee dat het tussen de oren zit. Mijn knip is heel blij met de prijs van deze "Kroon Olie"

Knap Henk, dan zit het bij meerdere mensen tussen de oren dus.
Techno is een Blend, dat betekent dat het word samengesteld uit overblijfselen van het normale raffinage traject.

Oh ja!  heb dit gevraagd aan een klant van mij welke al jaren in de olie handelt, die zal het toch wel weten lijkt mij.
www.trafigura.com  :angel:

leons850

Eigenlijk jammer dat ik dit nu pas lees.
Bij mijn oude werkgever hadden we een olie analyse apperaat.
deze gebruikte ik zelf ook regelmatig. Ik had daar vast wel wat testjes mogen doen met techno olie en kroon, en dan beide gebruikt/nieuw/gemengd. Ben wel benieuwd.
Helaas niet meer mogelijk.

Zelf ga ik er niet mee rijden maar goed.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

We geven bakken uit aan tuning en dergelijke. ...
Nu gaan we bezuinigen op olie...lijkt het...

leons850

Citaat van: scania164 op 07-04-2015 22:42:53
We geven bakken uit aan tuning en dergelijke. ...
Nu gaan we bezuinigen op olie...lijkt het...

Das wel erg kort door de bocht.
Maar deels heb je gelijk.
Nu verwacht ik zo dat de wat zwaarder getunede auto's  (meer dan een chip) hier niet zo snel op zullen rijden.

Ben het verder wel met je eens.
Ik rij zelf al zolang ik de auto heb op Shell olie.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Citaat van: leons850 op 07-04-2015 23:14:21

Ik rij zelf al zolang ik de auto heb op Shell olie.

En als je een beetje goed op het internet shopt heb je deze ook niet al te duur  ;D

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 07-04-2015 22:30:28
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Techno olie van de Action en al iemand zegt dat zijn auto daardoor minder ging lopen dan heb ik het idee dat het tussen de oren zit. Mijn knip is heel blij met de prijs van deze "Kroon Olie"

Techno is een Blend, dat betekent dat het word samengesteld uit overblijfselen van het normale raffinage traject.

Oh ja!  heb dit gevraagd aan een klant van mij welke al jaren in de olie handelt, die zal het toch wel weten lijkt mij.
www.trafigura.com  :angel:

Nick denk jij nu echt dat de merken als MB, Porsche en VW hun naam op een fles / kannetje olie dulden als het slecht zou zijn? Ik ga er van uit dat als deze olie een blend is en is samengesteld uit restproducten dat deze merken direct in de startblokken zouden staan om Techno aan de hoogste galg te hangen. Met andere woorden ze zouden het niet dulden dat hun auto merk op een kannetje Techno zou staan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elmarconi

Via autoweek.nl: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

CiteerDe goedkope olies vallen in de regel niet tegen, de dure wel.

--
Autogas Inside . . .

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 07-04-2015 23:26:27
Citaat van: cornelis-b op 07-04-2015 23:22:00
Citaat van: NickGR op 07-04-2015 22:30:28

Oh ja!  heb dit gevraagd aan een klant van mij welke al jaren in de olie handelt, die zal het toch wel weten lijkt mij.
www.trafigura.com  :angel:

Nick denk jij nu echt dat de merken als MB, Porsche en VW hun naam op een fles / kannetje olie dulden als het slecht zou zijn? Ik ga er van uit dat als deze olie een blend is en is samengesteld uit restproducten dat deze merken direct in de startblokken zouden staan om Techno aan de hoogste galg te hangen. Met andere woorden ze zouden het niet dulden dat hun auto merk op een kannetje Techno zou staan.

Nee Henk, dit keer loop jij onzin uit te kramen. dat die merken er op staan is puur reclame en niet meer.
denk ook niet dat deze merken er blij mee zijn dat ze genoemd worden. maar ja juridisch mag het.

Maar goed, dat jij graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten blijkt wel weer.
er komt een dag dat je echt de briefjes moet gaan zoeken voor die eerste rang  :eusa_shifty:

Nee Nick ik kraam geen onzin uit en waaruit blijkt WEER dat ik voor 10 eurocent op de eerste rang zou willen zitten? Vind dit trouwens een beetje verre gaande opmerking en snap niet waar dit op slaat maar goed.
Je zegt dat deze merken er opstaan puur als reclame, geloof je dat echt? Ik niet, deze merken zouden nooit toestaan dat hun merknaam gebruikt zou worden voor zoals jij het noemt "reclame" doeleinden. Het zijn geregistreerde merken en gebruik zonder toestemming daarvan vechten ze direct als een groep "pittbulls"aan.

Maar ik vind het allemaal wel prima en ik blijf heerlijk door rijden met Techno van de Action ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

volvobug

Citaat van: cornelis-b op 07-04-2015 23:57:13
.... en ik blijf heerlijk door rijden met Techno van de Action ;D

Ik doe mee  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID25761

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 07-04-2015 23:59:29
Ja Henk je hebt gelijk  :P

Raar dat ik wat van de berichten mis?

CiteerNee Henk, dit keer loop jij onzin uit te kramen.

Maar goed, dat jij graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten blijkt wel weer.

Leg dan eens uit Nick wat je bedoeld?

Zeg maar Henk tegen mij

NinaPaul

Die merken staan erop, omdat de olie conform de (minimale) specificaties is samengesteld.

In NL is de olie, ontzettend duur, blijkbaar willen we veel geld uitgeven (marktwerking).
Bestel de olie gewoon in DE, daar zijn de regels nog stricter dus vol syntheet is ook echt volsyntheet en geen hydrocrack, waarbij de prijzen beduidend lager liggen.

En over merken in verschillende busjes? Ja, ook total (waar mijn broertje werkte) verscheept zo zijn overproductie tegen een zeer lage prijs, soms tegen inkoopprijs!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

vincen tdi

het is niet zozeer dat de merknamen als reclame op de verpakking staan, maar dat de olie volgens de leverancier voldoet aan de eisen die door die fabrikanten worden gesteld.
Porsche stelt trouwens wel vrij hoge eisen aan de olie  :eusa_boohoo:

edit :  :eusa_doh:NinaPaul was me net voor
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

grijzev70tdi

Nog nog zijn die porsche motoren na 150k kapot.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Citaat van: grijzev70tdi op 08-04-2015 10:10:39
Nog nog zijn die porsche motoren na 150k kapot.
Wat een drogredenen weer,

Ontduiken van de bewijslast, Retrorsum causa et effectus, noodzakelijk verband, etc.

Over drogredenen gesproken, laatst hier op het forum ook nog:
Argumentum ad ignorantiam:
CiteerAls het slechte olie was had ik het niet gekocht

Alle Hollanders zijn gierig, dus rijden ze allemaal op olie van de action.
Omdat er porsche opstaat, zal mijn auto sneller zijn.
Die olie moet wel goed zijn, anders werd het niet verkocht.
De kleur is hetzelfde, dus moet het wel dezelfde olie zijn.
Het is goedkoop, daarom dus slecht.
Het is slechte olie, omdat ik het gewoon weet.
Het is goede olie, want bij de test in mijn auto ging er niets mis.
Etc. etc.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz