Is dit toestel een aanrader? Of beter de vingers er af houden.

Gestart door smurf, 18-01-2015 22:26:05

Vorige topic - Volgende topic

smurf

Hallo allemaal,

Ik heb hier al met de zoek functie gezocht en veel geleerd over uitlezen van je auto.
Na wat ander internet zoekwerk ben ik er achter gekomen dat er 100de verschillende toestellen te koop zijn

Dit toestel lijkt me wel iets.

http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/gereedschap/diagnosetoestel-uitleestoestel-alle-merken-220174452.html

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Het toestel kent merkt of type? ooit al iets over gehoord of gelezen heeft?

Rob850turbo

Lijkt op imi Delphi , schijnt dat er een goede en slechte imi versie is, verder heb ik er geen verstand van.

Zelf heb ik imi goede versie op laptop , werkt goed

cornelis-b

Gaat volgens mij niet werken en wil je zekerheid, het rijden in een roffel is geen straf en spreek met de verkoper af dat hij je mag laten zien dat het werkt. Ik zou het zo nooit online kopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rob850turbo

smurf

Citaat van: Rob850turbo op 18-01-2015 22:32:51
Voor wat voor auto wil je deze gebruiken?
Wil het voor mijn smurf 850 bj 1995 gebruiken.

Afspreken is inderdaad het beste dat was ik al van plan maar toch bedankt voor de tip. hoop alleen voor ik ga al zo veel mogelijk info te krijgen.

UserID6342

Als het een '95-er is met OBD-I gaat het 'm niet worden met dat apparaat, is het een laat '95-er met OBD-II aansluiting, gaat het 'm ook niet worden met dat apparaat ;D.  Dus beter laten liggen en dan (als je een OBD-II aansluiting hebt) op zoek naar de goede software en kabel..

Volvo is pas rond '99 (vanaf canbus) een beetje begonnen met OBD-II codes, tussen pak 'm beet laat '95 en '99 is het zo'n beetje OBD-1,5 (zoals wij hier zeggen).  Met zo'n apparaatje kun je de meest generieke foutcodes na bj '99 wel uitlezen maar niet de Volvo specifieke foutcodes want daar heb je Vida voor nodig.  Dus als je een OBD-II stekker in je auto hebt, is de aansluiting wel OBD-II maar het protocol van de auto niet.

Kortom, aan dat hele ding heb je geen moer voor jouw auto en is zonde van je geld.

Nordschleife850R

Ik heb hier ook de chineese versie van Delphi en die werkt perfect op mn '96 R ;D

Mvg Emiel

smurf

Citaat van: Dirk342 op 19-01-2015 07:17:51
Als het een '95-er is met OBD-I gaat het 'm niet worden met dat apparaat, is het een laat '95-er met OBD-II aansluiting, gaat het 'm ook niet worden met dat apparaat ;D.  Dus beter laten liggen en dan (als je een OBD-II aansluiting hebt) op zoek naar de goede software en kabel..

Volvo is pas rond '99 (vanaf canbus) een beetje begonnen met OBD-II codes, tussen pak 'm beet laat '95 en '99 is het zo'n beetje OBD-1,5 (zoals wij hier zeggen).  Met zo'n apparaatje kun je de meest generieke foutcodes na bj '99 wel uitlezen maar niet de Volvo specifieke foutcodes want daar heb je Vida voor nodig.  Dus als je een OBD-II stekker in je auto hebt, is de aansluiting wel OBD-II maar het protocol van de auto niet.

Kortom, aan dat hele ding heb je geen moer voor jouw auto en is zonde van je geld.

Mijn smurf is inderdaad een late 1995 dec om juist te zijn. op de stekker staat ook duidelijk obd 2
Je spreekt hier van de juiste software en kabel. ook enig idee waar ik da vind?
welke toestellen gebruiken jullie?

smurf

Citaat van: Nordschleife850R op 19-01-2015 09:44:27
Ik heb hier ook de chineese versie van Delphi en die werkt perfect op mn '96 R ;D

Mvg Emiel
als ik het goed begrepen heb is dit ook een Delphi maar niet de chineese

cornelis-b

Laptop met Folfcr en brickdiag in combi met een VAGKKL kabel doet het prima en kost als je al een laptop hebt 9 euro voor de kabel, de software is via forumleden of het internet wel te krijgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

smurf

Citaat van: cornelis-b op 19-01-2015 18:20:44
Laptop met Folfcr en brickdiag in combi met een VAGKKL kabel doet het prima en kost als je al een laptop hebt 9 euro voor de kabel, de software is via forumleden of het internet wel te krijgen.
super interessant laptop is geen probleem. dus waar kan ik zo een kabel kopen? en wie o wie heeft die software of weet waar ik hem kan verkrijgen?

MEN-O

Kabel is volgens mij deze : http://link.marktplaats.nl/m886965459, Volfcr kan ik je niet mee helpen helaas.

Toch wel: beetje aan de prijs  :o http://www.ilexa.co.uk/acatalog/volfcr.html

groen V70

Citaat van: smurf op 19-01-2015 18:47:09
Citaat van: cornelis-b op 19-01-2015 18:20:44
super interessant laptop is geen probleem. dus waar kan ik zo een kabel kopen? en wie o wie heeft die software of weet waar ik hem kan verkrijgen?

je hebt mail
I have my Dream

smurf

Mannekes merci he. Ik moet zeggen, hier nog niet lang aan het meelezen maar tis echt een super forum. Merci voor de hulp!

cornelis-b

Wil je de kabel gebruiken met zowel Volfcr en Brickdiag dan moet je een schakelaartje inbouwen, staat ergens op het forum een tekening van maar kan het zo even niet vinden.

Zeg maar Henk tegen mij