Binnenverlichting LED

Gestart door Spin!, 19-12-2012 20:28:49

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

De binnenverlichting van de 850 vond ik met die waakvlammetjes maar iets té romantisch. Ik had besloten deze te vervangen voor LED verlichting.

Ik had op proef 2 lampjes besteld om te kijken of het was is. De binnenverlichting aan de voorzijde, het paneel midden boven met de leeslampjes heb ik vervangen voor LED. Prima licht, erg helder en je kan zowaar iets zien in het donker.

Nu heb ik ook de verlichting besteld voor de achterzijde en voor onder bij de voeten/instapverlichting. Instapverlichting voor is nu ook LED en werkt mooi.

De achterkant daarentegen...0,0 licht. En het zijn toch echt 1 op 1 dezelfde lampjes die origineel aan de voorzijde zitten.

LED lampjes zijn niet kapot, dat is getest (uitgewisseld met voorzijde). Wat is het dan wel? Ik heb zelfs de complete armaturen geheel gewisseld. Oude lampjes branden, LED's niet. Na de wissel exact hetzelfde. Wel gloeilampies, geen LED.

Brandt wel met LED:

Brandt niet met LED:

Wat is er verschillend met de binnenverlichting aan de voorzijde dan aan de achterzijde? Waar zit 'm dat?

www.vm-parts.nl

razorx

LED's hebben een + en - kant,
Ik zou daar even naar kijken.

C.punTeR

The Volvoboy

Ik heb er laatst nog wat over gelezen en een foto gezien, kan me alleen niet meer bedenken waar :eusa_wall:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

innocenti

Hoi Spin
zoeken naar deze
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-2923283/12v-LEDboard-interieur-6-SMD-(120-lumen).html
Deze zijn overigens wel te duur. Ik heb €3 per stuk betaald.

Je hebt BA9s nodig, ledprintje die je met een kabeltje aansluit. Zo kan je makkelijk + en - omdraaien. + en - in de auto omdraaien lukt niet, omdat je een dubbele aansturing hebt. - om het lampje met de hand aan te doen en - om via de deuropen schakelaar aan te gaan.

Resultaat kan je komen bekijken als je wil.

innocenti

Spin!

Dank voor de reacties, hier zit logica in.

@inno, ik kom zeker even kijken. Ik spring vd week wel even over de sloot ;D

www.vm-parts.nl

Marty__Mouse

Die link die Koen (Volvoboy) neerzet is inderdaad van mijn Volvo.. Ben even een uurtje aan het prutsen geweest en dan werkt het prima hoor.. Kosten, zo goed als niets, een klein stukje stroomkabel en een paar kabelschoentjes..

Ik had de (dure) LED's al in huis en wilde deze dus persé gebruiken.
Als je een beetje handig bent dan stelt het weinig voor hoor!

Maar als je nog LED's moet kopen is het wellicht net zo makkelijk om LEDjes te kopen met een universele aansluiting waarbij je + en - kan wisselen.

Succes!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

mikky

Linkjes werken niet meer vandaar nogmaals de vraag, hoe krijg ik ze achterin werkend dit ook met aan uit schakelaar en eventueel een linkje waar ik het kan bestellen?