ECU C70 T5 1998 in 850 T-5R uit 95?

Gestart door v0lv0freak, 28-01-2015 20:53:55

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Oke, dat biedt (misschien) perspectief ;D
Mijn R'en zijn beide van begin 1998 met Motronic 4.4 ;)

v0lv0freak

De ECU die ik heb is van een 1998 T-5. Zou dus gewoon gewisseld moeten kunnen worden (tussen X70 classics T-5) :)

UserID6342

Om iedereen even uit een droom te halen, iedere ME4.4 heeft standaard een startonderbreking zitten..  Deze is afhankelijk van de combinatie transponder en ontvanger (die boven de stuurkolom zit).  Bij verkeerd signaal zal de auto niet starten.

Maarten-t5

Interessant. Ik heb nooit gelezen dat ze met het m44 project met startonderbrekers aan het stoeien zijn geweest.
Ik weet wel dat m43 in sommige landen immo in de ECU had ingebakken, maar niet in NL (behalve van my96 d8 ik), of de US.
Bij me7 zit het uiteraard sowieso in de ecu gebakken (maar de code is uit te lezen en over te zetten naar een andere ecu).

Uitwisselen tussen m44 auto's zal denk ik nooit echt problemen opleveren met standaard tunes (mits hij erop start natuurlijk). Ik had in het begin in mijn auto niet eens de moeite genomen mn injectoren af te stellen en de fueltrims pakken het verschil tussen witte en oranje injectoren prima op. Ideaal is dat niet trouwens, dus ik heb ze niet veel later gewoon goed afgesteld.
Bij gechipte ecu's zou ik wat meer oppassen. Verschil tussen oranje en groene injectoren is bijv. toch wel wat groot.

UserID6342

Idd, de ME4.3 uit '96 had praktisch dezelfde startonderbreker als de ME4.4

Ik ben niet electrotechnisch genoeg om het precies uit te leggen, maar waar het in kort op neer komt is dat de sleuteltransponder en ontvanger een bepaalde combi afgegeven naar de ECU, herkent de ECU deze zal de auto willen starten.  Prop je nu een andere ECU in die auto zal deze de combi van ontvanger en sleuteltransponder niet herkennen en niet willen starten.

)()()sT

Waarom lees ik dan dat het bij anderen wel lukt?

Maarten-t5

Ik kan me voorstellen dat bij gechipte ECU's de immo eruit is geschreven. Dat is niet echt heel erg moeilijk bij m43 en m44. Zelfs bij ME7 schijnt dit mogelijk te zijn.

razorx

scania164

Volgens mij is 300+ pk zeker mogelijk met een 16t en 3 inch icm goede software.
Geloof dat ludo toendertijd ook meer dan 300 had met 16t..  

Maarten-t5

mss op e85.
anders wordt t wat krap en ga je toch een 19t nodig hebben.

scania164

ow? En een 18t dan?
Ludo rijd net als ik met lpi.

mvg chris

Maarten-t5

Een 18t verschilt niet zo heel veel van een 19t.
Misschien dat je net de 300 pk haalt op een efficiënte setup, waarbij lpi zeker ook meehelpt.
Veel meer zit er domweg niet in, de compressor is gewoon niet efficiënt genoeg op hogere drukken en hogere toerentallen.

leons850

Dan ben ik heel erg benieuwd wat mijn S70 doet volgens jou met een 16T schuine flens 3 " downpipe alu ic lpi en een lekker chippie.
Het zal mij niets verbazen als hij de 300 wel red of in ieder geval bijna, als ik zie wat ik tegen sommige auto's doe.
Er zijn ook auto's met een 19T geweest die gemeten tegen de 370pk zaten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Maarten-t5

370 pk met n 19t zal ook wel met e85 geweest zijn oid. Het zal in ieder geval zeker geen standaard 19t zijn geweest. De 19t heeft dezelfde restrictieve hotside als een 16t. Bij dat soort vermogens horen drukken die de ebp en de egt de pan uit doen rijzen. De cijfers stijgen steeds verder de laatste tijd.. Nog even en n garrett of n 20g is nergens meer voor nodig. Gewoon de juiste dyno uitzoeken en je haalt de meest fantastische cijfers uit je piepkleine td04 turbotje Oo.

290 a 300 pk aan  de kruk is denk wel haalbaar trouwens met zo'n setup.

leons850

En wat zou mijn auto moeten doen dan volgens jou?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor, geen aanval.

Ik wil ook 19T gaan rijden ergens dit jaar met nog een paar leuke spullen, en een versterkt blok.
Ben dan toch wel benieuwd wat hij straks doet op de dyno in goes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein