Reinigen tapijt

Gestart door Galactica, 30-01-2015 13:55:02

Vorige topic - Volgende topic

Galactica

Het interieur van de V70 is aan een opknapbeurt toe.

Nieuwe matten zijn zo gehaald, maar wat is jullie ervaring met het reinigen van het tapijt?
Beige kleur overigens.

WhizzMan

Als je het tapijt er uit trekt kan je met de hogedrukreiniger en dingen als oxy aan de gang. Dan krijg je echt de grootste (bloed)vlekken er nog uit. ;)

V70R^2

Ideaal zou zijn als je ergens een extractor (of een gewone natte stofzuiger) kon regelen. Dan spuit je het in met een reinigend schuim, ff borstelen en zuig je het vuil er zo uit.

Zo heb ik het eerder gedaan, een wereld van verschil!

Ik heb een doos van deze bussen daarvoor besteld:
http://www.nonpaints.com/nl/kent-all-purpose-foam-cleaner-750ml
insprayen, opzuigen en klaar :)

cornelis-b

Dan ben je duur uit met die spuitbussen. Bij de Action verkopen ze ook spuitbussen textiel cleaner en dat werkt echt super. Staat bij de auto spulletjes.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Galactica

Okay..spuitbussen dus.

We gaan eens kijken.  :)

EricL

Het beste is een stoomreiniger/extractor zoals V70R^2 al zegt. Door de stoom dood je de bacteriƫn en weekt het vuil los. Dan hoef je de bekleding daarna alleen nog maar af te nemen met een microvezeldoek indien je geen extractor tot je beschikking hebt. Indien wel, wordt dit direct opgezogen.

Ik zou zelf niet met chemische textielreinigers werken, zeker bij hardnekkige vlekken loop je het risico deze alleen maar verder uit te wrijven over de bekleding...zeker met een beige kleur

Thijs T5

Ik ga even dit topic her gebruiken,
Heb een olie vlek in de kofferbak bekleding die ik er graag weer uit wil hebben.

Heb een stoomreiniger van karcher maar wil even weten of er nog andere middelen zijn die goed werken voor vlek verwijdering. inclusief vloermatten enz..

Gaat best een project worden denk ik.

Advies meer dan welkom :)

Benny850

Met wat APC gaat dit meestal ook best goed. Wat opsprayen en schoonmaken. Extractor zoals hierboven gezegd is natuurlijk beter.