Nieuw koplampproject

Gestart door innocenti, 01-02-2015 09:30:33

Vorige topic - Volgende topic

GringoV70

Lekker bezig geweest, ik vind het mooi staan.
Stadslampen in het grootlicht, heeft ook wel wat.
Denk dat ik het voorlopig nog niet aandurf om mijn units aan te passen,
Alhoewel ik het wel heel mooi zou vinden.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

innocenti

Stadslicht in groot licht plaatsen is niet superspannend. Gat boren en T10 fitting kopen en ff solderen. T10 fitting moet van rubber zijn, kosten €5 pst.

LQDI

Tof om dit te lezen. Zit al tijden weg te kwijlen bij die projectors. Weet iemand of er losse heldere glazen voor een 850 te bestellen zijn? :eusa_think:

innocenti

Citaat van: LQDI op 06-11-2015 16:07:42
Tof om dit te lezen. Zit al tijden weg te kwijlen bij die projectors. Weet iemand of er losse heldere glazen voor een 850 te bestellen zijn? :eusa_think:
Als het goed begrijp is kan je die bij European tuning bestellen. Zitten op de imi lampen maar passen op de orginele behuizing. Ik heb ook orginele Volvo behuizingen en imi heldere glazen.

haasje

Begin deze week aan een nieuw koplamp projectje begonnen.
Zowel dimlicht (wat ik al had) als ook in grootlicht reflector vervangen door een projector.
Beide branden zowel bij dimlicht als ook bij groot licht.

Het begin is er, de projectors zitten op zijn plek en zijn "uitgelijnd", koplampsteller vervangen door een andere maat steller (de steller van de originele (xenox) lampen is te kort, de stellers van een halogeen koplamp zijn te lang. Na wat zoeken bij verwijst een set 850 koplampstellers meegebracht. Deze passen gelukkig qua vorm en bevestiging direct in mijn koplamphuizen, dadelijk de aansturing (pinbezetting) even controleren, de stekker is in ieder geval hetzelfde.
edit: net even gekeken in de schema's, + en - zitten andersom.

Vanavond even vlug een koplamp in de auto ingebouwd en kan de hoogte mooi afregelen. Ik moet alleen nog even op zoek naar een mooie afwerking, het bestaande framepje past niet meer.

Morgen verder met de electra in de koplamp (aansturing van beide dimlichten en grootlicht omschakeling), tevens even kijken hoe de defecte lampdetectie reageert als ik beide lampen aansluit.

Als alles meezit kan het vrijdag dan ingebouwd worden en kan ik alles afstellen (koplamp stel apparaat).

san

Ben benieuwd hoe het staat..ik heb de lampen van David irl mogen zien,ziet er goed uit.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Altijd leuk om te zien hoe hier nieuwe projecten worden gestart. Er is denk ik wel een reden dat de OEM lampen vaak nog met halogeen 'hulplicht' komen. Ik kreeg de indruk uit een Noorse ANWB test dat xenon alleen als grootlicht vaak niet helemaal naar tevredenheid fungeert. Vandaar dat extra halogeen.
Ik heb zelf adaptief BiXenon, maar de halogeen lampen geven duidelijk het grootste effect op de langere afstand.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

innocenti

Ik ben van de week bij Haasje geweest en heb het projectie gezien. Is erg leuk en geeft een enorme bak licht. Kom maar op met foto's in de auto.

Leuk dat m initiatief opvolging krijgt.

haasje

Ik heb vanavond een paar foto's willen maken, echter zijn alle foto's die ik van de voorkant gemaakt heb overbelicht  :eusa_whistle:

Als vervanger dus maar een paar foto's vanuit de auto gemaakt terwijl ik op een donker weggetje stond:

De koplampen staan nog net iets te hoog.

Koplampstellers is nog niet gelukt, ik heb de aansluiting aangepast, echter werkt het nog niet.

haasje

Ik heb vanavond een paar foto's willen maken, echter zijn alle foto's die ik van de voorkant gemaakt heb overbelicht
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-12-2015 18:34:22
Altijd leuk om te zien hoe hier nieuwe projecten worden gestart. Er is denk ik wel een reden dat de OEM lampen vaak nog met halogeen 'hulplicht' komen. Ik kreeg de indruk uit een Noorse ANWB test dat xenon alleen als grootlicht vaak niet helemaal naar tevredenheid fungeert. Vandaar dat extra halogeen.
Ik heb zelf adaptief BiXenon, maar de halogeen lampen geven duidelijk het grootste effect op de langere afstand.

Ewout

Het probleem met xenon groot licht is dat de lampen eerst warm moeten worden. Dit duurt een aantal seconde waarin je nog steeds niet erg veel licht hebt. Vandaar de keuze om er halogeen lampen bij te plaatsen. Zoals je op mijn foto's kunt zien werkt het wel als je lampen hebt die al branden.

haasje

Ik heb nog een set flexibele dagrijlampen liggen. Ik ben aan het twijfelen of ik deze onderin de lampunits zal monteren.
Ik heb nu led stadslichtlampjes gemonteerd (zitten bij mij in de knipperlichten, zoals bij alle s80 met xenon). Nu zijn deze ook best fel, het lijkt nu van een afstandje dat ik 6 koplampen heb.
Dit zijn de drl die ik heb liggen:

Ewout Schalkwijk

Sow, dat valt niks tegen. Beste bak licht. Idd het grootlicht nog een stukje naar beneden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

Grootlicht kan niet naar beneden, is dezelfde unit als dimlicht.
Het dimlicht staat iets te hoog, niet alleen volgens mij, ook volgens een aantal tegenliggers.

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-12-2015 18:34:22

Ewout

Dat komt waarschijnlijk omdat bij halogeen de brandpuntsafstand in de lens ook wordt verplaatst. Bij bi-xenon haal je alleen de afscherming van de lamp weg.