Nieuw koplampproject

Gestart door innocenti, 01-02-2015 09:30:33

Vorige topic - Volgende topic

pcpg.janssen

Ik ben wederom erg benieuwd. Als je de mod doet op bestelling, ga je het vermoedelijk wel druk krijgen. Een goede how-to met flink wat (grote) foto's zou ik goed kunnen waarderen!

innocenti

Citaat van: pcpg.janssen op 21-05-2015 15:40:08
Ik ben wederom erg benieuwd. Als je de mod doet op bestelling, ga je het vermoedelijk wel druk krijgen. Een goede how-to met flink wat (grote) foto's zou ik goed kunnen waarderen!
Ik zal zo wat foto's uploaden. Maar het zijn er niet superveel. In bijgevoegde link een goede how-to. Uiteraard zijn koplampen van een 850, x70 en de V40classic heel makkelijk los te krijgen met de klips.
https://www.youtube.com/watch?v=FcNgv0q9rsg

innocenti

Zoals eerder gemeld ben ik voor mn zwager een 2de set aan het bouwen voor een V40 classic. Ik ben erg tevreden over het voorlopige resultaat. Mn zwager is super enthousiast.

Een 2de set koplampen aangeschaft met slechte reflectoren.

Koplamp uit elkaar halen zodat ik de losse reflector over heb en deze kan bewerken met een dremel. Hoge ribbels verwijderen omdat de lamp anders gaat wiebelen. Uiteraard het lampenkapje met een punttang eruit halen. Gat doorboren om de kabels voor grootlichtverstelling door te voeren (Bi-xenon). H7 lampengat heeft geen bewerking nodig.

Kabels doorvoeren, siliconen ring op maat maken en lensunit plaatsen.

Achterzijde van de reflector heeft geen bewerking nodig. H7 pasring plaatsen en met een moer alles vastdraaien.

En zo ziet de losse reflector eruit. Hoogteverstelling van de normale lamp blijft zo behouden.

Houder voor de xenon lamp plaatsen.

Bi-xenon aansturing koppelen aan de H7 grootlichtlamp. Ja grootlicht is H7 halogeen en xenon grootlicht.

Alles in elkaar klikken en schoonmaken met een DROGE, Zachte doek.

Glas erop en klaar.

Lichtbeeld van de oude halogeen lamp

Lichtbeeld van de xenon lamp.

Screenshot van een filmpje. Alle instellingen hetzelfde gehouden om echte vergelijking te maken.

Van de week alles definitief inbouwen. We moeten nog een goede stekkerconvertor maken omdat er nu H4 in de auto zit en wordt 2x H7.
Bouwtijd: 3uur eerste koplamp, 1,5 uur 2de koplamp.

grijzev70tdi

Lol, die doffe lampjes komen bij me kameraad vandaan volgens mij. Heb ze er laatst uigehaald ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

innocenti

Citaat van: hertogjan6 op 26-05-2015 15:33:27
wat kost zon lens ?
€200 voor een complete set.
Projectors, montagemateriaal, shrouds (+10 voor afwijkende keuze), xenon lampen en balasten. Alles 2
-€75 als je ze zonder balasten besteld.

grijzev70tdi

Citaat van: innocenti op 26-05-2015 19:16:52
Citaat van: grijzev70tdi op 26-05-2015 15:30:59
Lol, die doffe lampjes komen bij me kameraad vandaan volgens mij. Heb ze er laatst uigehaald ;D
Echt waar?
Als die kamaraad van je forumlid is zou hij van mij een slechte recentie krijgen. Beide lampen is de reflectorsteun afgebroken en hebben we een reparatiesetje bij Volvo moeten kopen. Hij heeft ze verkocht als zijnde heel en reageert niet op mails van de koper.

Vraag ff waar die ze vandaan heeft, hij heeft wel pas van die lampen verkocht aan iemand. Weet er verder het fijne niet van, heb ze er enkel uit gehaald.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

innocenti

Citaat van: grijzev70tdi op 26-05-2015 21:30:29
Citaat van: innocenti op 26-05-2015 19:16:52
Citaat van: grijzev70tdi op 26-05-2015 15:30:59
Echt waar?
Als die kamaraad van je forumlid is zou hij van mij een slechte recentie krijgen. Beide lampen is de reflectorsteun afgebroken en hebben we een reparatiesetje bij Volvo moeten kopen. Hij heeft ze verkocht als zijnde heel en reageert niet op mails van de koper.

Vraag ff waar die ze vandaan heeft, hij heeft wel pas van die lampen verkocht aan iemand. Weet er verder het fijne niet van, heb ze er enkel uit gehaald.
ik heb het bericht verwijderd. Gaat niet over dezelfde persoon.
Mijn excuses voor mijn reactie!!!

Stefan.a.r

De licht opbrengst is super, zeker de moeite waard

innocenti

Mijn hobby projectje was nog niet helemaal voltooid. Ik vond de oude ringledverlichting in mn koplampen erg mooi. Dus heb de boel uit elkaar gehaald en LED COB ringen gemonteerd.

Ik ben er blij mee, al zal het niet ieders smaak zijn.

Daarnaast ben ik met het 3de projectje bezig. Ombouw van orginele V70 classic lampen. Project voor mn vader. Om de kosten binnen de perken te houden geen C70 orginele lampen dus, maar de lampen met ribbels in het glas. Ribbelglas vervangen door helder glas, wat kan door de installatie van projectoren ben je niet meer van het orginele lichtbeeld afhankelijk.

Hier de eerste unit welke ik als test heb omgebouwd. 2de zal de komende weken gebeuren en zal ik een howto plaatsen.

Ziet er niet zo uit als mn eigen koplampen, maar ik vind het er netjes uitzien.

innocenti

Inmiddels heb ik de set voor mn vader ook klaar en ingebouwd in de auto. Alleen zoek ik nog een setje heldere knippers. Nu heb ik voor de foto even mn eigen knippers in de auto geplaatst. Lichtbeeld is geweldig. Hier zitten ook LED ringen in omdat mn vader dat erg graag wilde hebben.

Voor mensen die dezelfde ombouw willen.
Helder glas V70 koplamp ET €43
links http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1723_1809&product_id=19027
Rechts http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1723_1809&product_id=19028
Bi xenon projectorkit van Retrofitlab https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-projector-kit
H1 past met weinig aanpassingen in een H7 fitting
H4 is gat boren en dremelen.

Oud naast nieuw

Ingebouwd in de auto

closeup

Closeup C70 heldere koplamp met lens van mn eigen auto.

diederickvolvo

haha wauw ziet er goed uit. alleen vraag ik me 2 dingen af
als je dat glas van et gewoon op de doffe zet, dan heb je toch ook gewoon helder glas?
En hoelang ben je er mee bezig geweest?

Hiker

Het heeft wel wat....!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jurijn R

Citaat van: diederickvolvo op 14-10-2015 21:06:42
haha wauw ziet er goed uit. alleen vraag ik me 2 dingen af
als je dat glas van et gewoon op de doffe zet, dan heb je toch ook gewoon helder glas?
En hoelang ben je er mee bezig geweest?

Hmm das een goeie..

innocenti

Citaat van: diederickvolvo op 14-10-2015 21:06:42
Het ribbelglas is geen ribbelglas, maar PRISMA glas. Prisma's worden in de optica gebruikt om licht te sturen. En dat is precies wat ze in de koplamp doen. Simpel gezegd corrigeert het glas de afwijkingen van de reflector in een oude koplamp. In de koplampen met helder glas zit dan ook een veel betere reflector die geen correctie nodig heeft. En dus kan je daarop helder glas monteren.

Simpel helder glas op een ouder type koplamp geeft APK afkeur omdat je geen goed lichtbeeld meer overhoudt. De reflector is er simpelweg niet toe in staat. Met lensen (projectors) neem je met een nieuwe unit de functie van de oude reflector over. De oude reflector gebruik je dus als montage basis en om de lichtbundel af te stellen, niet meer voor het lichtbeeld. Die wordt door de projector bepaald.

voor het 3de project ben ik 4 á 6 uur bezig geweest incl inbouw in de auto en afstellen.