ThoVolvo en zijn V70 --> Een jaar later... maar veel meegemaakt

Gestart door thovolvo, 07-02-2015 16:24:25

Vorige topic - Volgende topic

thovolvo

Citaat van: kulk op 12-02-2015 10:25:49
Ja joh, niet echt schokkende dingen aan je auto denk ik.

Vergeet niet de temperatuursensor te vervangen als je toch met de thermostaat bezig bent ;)

O ja, wat betreft trillende remmen, ik heb bij jou auto achter ( volgens mij links, weet ik niet zeker ) al een keer een klauw laten vervangen omdat
deze was vastgelopen. Misschien nieuwe remvloeistof ook wel een goed idee om de boel gangbaar te houden

Die sensor moet inderdaad ook even vervangen worden :D
Ik heb van jou nog een (lees voor jou  :eusa_wall:) pijnlijke rekening erbij inderdaad... Met een klauw voor en achter die vervangen is. Ik weet ook niet uit mijn hoofd of het links of rechts is... ga het even nakijken..

Het valt denk ik inderdaad wel mee... Maar bij een "grote beurt"  alleen zal het niet blijven want ik ben bang dat een setje schijven/blokken achter wel aan de beurt zijn... Dus een klauw erbij zou in totaal (voor mij) wel in de papieren gaan lopen...

Geen paniek   :eusa_wall:

Hierbij trouwens een foto van vanmorgen en op de winterwieltjes... Weer lekker schoon, helaas wat grauw weer en matige foto waardoor de "moondust silver" er niet echt uit komt :P
Heb er tevens nog steeds de balen van dat mijn spoiler en nu af is... Ik vind het persoonlijk met gewoon veel mooier... Maar wat ik eerder aangaf, investeren in de techniek heeft nu gewoon voorrang...

Tevens komt mijn achterbumper weer "los"... Hij gaat naar achteren en sluit (zie wielkast achter) niet meer mooi aan. Is al een keer opnieuw vastgezet door garage, maar ik las ergens iets over verroeste beugels?

Lunadust

Schitterende kleur, waarbij het niet opvalt als ie een bele poos niet gewassen is, maar je je erover verbaasd hoe mooi hij is als je dan eindelijk weer een schone auto hebt.

En het is naar het schijnt ;D een hele mooie en dankbare kleur om te poetsen.

Koesteren dit mooie exemplaar

Ik heb er ook zoeen, met spoiler maar zonder de schaatsen op het dak.
Techneut, geen dichter.

thovolvo

Citaat van: Lunadust op 12-02-2015 12:26:44
Schitterende kleur, waarbij het niet opvalt als ie een bele poos niet gewassen is, maar je je erover verbaasd hoe mooi hij is als je dan eindelijk weer een schone auto hebt.

En het is naar het schijnt ;D een hele mooie en dankbare kleur om te poetsen.

Koesteren dit mooie exemplaar

Ik heb er ook zoeen, met spoiler maar zonder de schaatsen op het dak.

Bedankt :D
Ik ben er zeker zuinig op... Met name door de emotionele waarde die eraan kleeft  :'(
Ik kan me er helemaal in vinden dat het een dankbare kleur is om te poetsen... Ook al was het de 2e keer in mijn leven dat ik door de wasstraat ging   :eusa_wall:  (ik heb nu geen goede plek om hem op mijn gemak te poetsen en ik kon het niet uitstaan dat hij ongeveer zwart was...  :eusa_doh:), maar het resultaat is alleraardigst...
Volgende keer even met het handje voor de perfecte finish  :eusa_dance:

Leuke benaming "schaatsen"  ;D

kulk

Voor wat betreft de schijven Thomas, ik zou het zelf niet snel doen, maar er zijn hier volgens mij mensen op het forum
die goede ervaringen met imitatie hebben, effe peilen misschien?

Edit:

Voor wat betreft wassen en poetsen; bij mij was deze auto ook meestal mat grijs  ;D
Keertje goed gepoetst voor de verkoop en toen zag hij er gelijk super uit, hele dankbare kleur inderdaad!

thovolvo

Citaat van: kulk op 12-02-2015 12:53:14
Voor wat betreft de schijven Thomas, ik zou het zelf niet snel doen, maar er zijn hier volgens mij mensen op het forum
die goede ervaringen met imitatie hebben, effe peilen misschien?

Goede suggestie... Het trillen heeft inderdaad op de veiligheid en remmend vermogen waarschijnlijk niet veel invloed... Het is alleen gewoon irritant :P
Eerst maar kijken naar de remklauw en daarna even meten in hoeverre de schijven al op zijn... Als ze al redelijk aan hun einde zijn dan is het wel een goede keuze om te kijken voor immitatie...

V70R^2

We zullen er eens goed naar kijken :)

Thermostaat en koelvloeistof had ik liggen, temp. sensor kan ik nog even snel bestellen bij de delaer, halen we die morgen op voor we het eerste kleine klusje doen!

Een goeie poetsbeurt en met een spoiler in die kleur zou erg fraai zijn :D

kulk

portlock

Citaat van: thovolvo op 12-02-2015 10:28:50
Citaat van: portlock op 11-02-2015 18:42:03
Welkom, Mooie auto hoor :D

Zie dat je ook in uffelte woont? Ik woon in wapserveen, dat is pakweg 10 minuutjes van je vandaan. Wil ook ook gerust helpen met van alles en nog wat aan je roffel

Ik woon Den Haag... Maar mijn moeder woont in Uffelte. Ik heb daar zelf van mijn 8ste tot 21ste gewoond... Maar ik kom er natuurlijk nog steeds met enige regelmaat!

Bedankt voor het aanbieden van je hulp!
Ik ga in eerste instantie morgen met Adriaan kijken wat er gedaan moet worden. Aan de hand van wat daar uitkomt kijken we dan wel verder.
Ik was sowieso van plan om in de loop van volgend weekend (za 21/zo 22) naar Uffelte te gaan en daar dan een paar dagen te blijven...
Misschien ga ik daar dan wat klussen al doen, dus dan laat ik je het wel weten...

Is goed man, laat maar weten. vind het ook leuk om ermee bezig te zijn, en om mensen te helpen !

@Kulk,  ja dat is het zelfde. alfred teves is toch echt één van de betere remmerij merken
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

hilko73

Ik woon ook in Den Haag. Voor voorkomende dingetjes die je hier nog wél op straat aan je auto mag doen (...) wil ik je best behulpzaam zijn indien nodig.

Triest verhaal, edoch: mooie auto. Hou 'm rollend, zou ik zeggen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

thovolvo

Citaat van: hilko73 op 12-02-2015 21:03:18
Ik woon ook in Den Haag. Voor voorkomende dingetjes die je hier nog wél op straat aan je auto mag doen (...) wil ik je best behulpzaam zijn indien nodig.

Triest verhaal, edoch: mooie auto. Hou 'm rollend, zou ik zeggen.

:D Bedankt voor je bericht en aanbod :D

V70R^2

Gezellig met dit mooie weer een middagje buiten gesleuteld. Autotje AUTO! (170pk, ik zal hem nooit meer beledigen door hem 140pk te noemen :eusa_whistle:) weer gefixt, komt mooi op temperatuur en blijft daar. Tevens nog een aantal kleine dingen gedaan nu hij er toch stond.

Op papier gezet welke zaken nog gebeuren moeten voor een grote beurt/ stage 0. Succes, mocht je hulp nodig hebben dan zie ik je wel weer verschijnen!

:eusa_dance:

Lunadust

Bedankt he Adriaan...
De mijne is wel 140 PK...

En is net zo groot als alle andere V70 classics.

Techneut, geen dichter.

V70R^2

Citaat van: Lunadust op 13-02-2015 19:23:09
Bedankt he Adriaan...
De mijne is wel 140 PK...

En is net zo groot als alle andere V70 classics.

Kusje derop ? :eusa_whistle:

En jij hebt dikke T5 ernaast voor de actie  :evil:

Sfeerfoto:

thovolvo

Adriaan, mijn dank is groot :D

Het was erg gezellig, leerzaam en de boterhammen met gebakken ei die we van je moeder kregen waren heerlijk :D
Tevens heb ik Tierrie ontmoet bij de Volvo dealer toen we de sensor gingen ophalen en even zijn Stage 1 mogen aanschouwen  :eusa_clap: Wat een plaatje :D

Het leerzame deel...:

- Soms moet je geluk hebben... Soms vliegt de tijd voorbij en houd je dingen niet super goed in de gaten.. Zo was de olie voor de stuurbekrachtiging bijna op  :eusa_wall: en met op... echt bijna op... Dus direct wat bijgevuld!

- Olie... Ja hij verbruikt wat... (moet even goed in de gaten houden hoeveel het is) en ondanks dat ik het toch regelmatig controleerde, stond de olie toch om minimun.. Ook hier snel wat bijgevuld  :eusa_doh:

tot hier het.... THOMAS OPLETTEN! gedeelte....

- Vervolgens hebben we nadat we een testritje (Adriaan reed en het getril bij remmen viel hem meteen op, verder niets gelukkig)  gecombineerd hadden met het halen van de sensor, de koelvloeistof afgetapt (gekozen om het maar meteen geheel te vervangen). De behuizing van de thermostaat ging er wonderbaarlijk genoeg in een keer van af zonder de torx dol te draaien (ook al moest ik Adriaan wel adviseren om linksom de boel eraf te draaien... gezelligheid en concentratie, we blijven mannen..)
Daar kwam de boosdoener.. de thermostaat. Na wat priegelwerk ook de sensor eruit (die erg vies was) en de nieuwe erin  :eusa_whistle:

Vervolgens alles weer terug geplaatst, water erin... rondje gereden... meteen mooi op temperatuur :D :D onderweg nog wat bijvullen en "thuis" weer water eruit, koelvloeistof erin ff draaien... bijvullen en klaar :D Job done  :eusa_whistle:

- Daarna even gekeken voor de remmen... Klem rechtsachter en linksvoor door Kulk bij 280.000 vervangen (nu kmst 341.000)... Toch rechtsachter een randje roest. Adriaan heeft het met een staalborsteltje schoongemaakt. Meteen draaide het wiel weer soepel.
Linksvoor niks aan de hand, linksachter ook niet... Linksvoor....  :eusa_wall: Wiel had duidelijk weerstand... Liep niet soepel.

- Aangezien ik een vrij rustige chauffeur ben en niet vaak hard rem gingen we even een rondje over de dijk... paar keer van 100 naar 20... en al snel werd het gebonk/getril al minder. Het is niet over, maar nu zeker stukken beter! Voor nu dus even goed genoeg  :angel:

- Omdat Adriaan nog een luchtfilter en interieur filter had liggen en die er wel aan toe waren, maar meteen vervangen...

Vervolgens een stage 0 lijst gemaakt wat op korte en lange termijn gedaan moet worden:

Korte:
- Olie + filter vervangen
- Carterventalatie (is niet bekend wanneer dit voor het laatst geweest is, dus maar geen risico nemen)
- Bougies
- Benzinfilter
- Bakolie

Lange (3/6 maanden):
- Reinigen injectoren
- Remolie verversen
- Schijven/blokken rondom  :eusa_wall:
- Revisie/gangbaar maken remklauwen
- Rubberen slangen vervangen voor siliconen.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie hulp tot nu toe :D Erg gaaf dat er zoveel liefhebbers zijn en ook mensen die mij helpen bij het op de weg houden van mijn erg dierbare Volvo  :eusa_clap:

thovolvo

Gisteren een lang(er) stuk gereden. Erg groot verschil... Met name het getril van de remmen. Het is zo goed als weg...  :eusa_whistle:
Bij 110+ was er ook een trilling in de auto/stuur. Maar dat is nu ook zo goed als weg  :eusa_clap:
Dus af en toe de stoute schoenen even aan doen en wat lomper rijden/remmen om de boel goed gangbaar te houden.

Ook het sturen gaat veel directer.. Echt heel stom dat ik niet in de gaten had gehouden of de vloeistof nog op pijl was... Dus Adriaan heeft mij wel wat ellende bespaard  :o

Tevens is het verbruik met de nieuwe thermostaat en sensor weer zoals eerder...
Bij 120 rijdt hij nu weer zuiniger dan een paar dagen geleden met 100 :D

Nu even goed zoeken op het forum naar de benodigde onderdelen voor vervangen van de carterventilatie...  :angel:

Waarschijnlijk met Portlock volgende week(end) dit klusje aanpakken :D