Koeng's 850 T-5: Das Apparat : Nieuwe wagen

Gestart door koeng, 08-02-2015 19:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Goed bezig geweest 8) 8) Kun je weer mooi kilometers maken :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Died850

Mooi werk!
Ook je carterventilatie al aangepakt?

koeng

Het is allemaal ***.

Turbo geploft, bougies vet, één groot drama.

Wagen staat nu al 2 weken stil op een industrieterrein.
In verband met tentamens kan ik er tot zeker volgend weekend nog niet aan werken, helaas pindakaas.

Al wel via via een turbotje tegen gekomen, dus kwestie van ophalen en verwisselen. Zal vast wel weer euvel opleveren maar dat zien we dan wel weer.

Vervolgens heb ik nog een vraag:

In mijn 850 zit cruise control gebouwd, te zien aan de hendel links van het stuur.
Alleen is dit motorisch nooit aangesloten. Ik zit er dus aan te denken om voor mijn vakantie een setje op te pakken en deze te installeren en ik vroeg me af of dit een beetje te doen is als je er niet al te veel verstand van hebt, hehe.

Fijn weekend heren,

Koen
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

Paulvdberg

Das balen... mooi dat je in iedergeval viavia wat heb kunnen regelen.

Cruisecontrol stelt helemaal niks voor,
Vacuum pomp onder accu, slang naar de pedalen. daar een balg voor gas pedaal. en 2 sensoren voor koppeling en rem.
Dat is alles allemaal voorbedraad.

koeng

Beste mannen,

Ik zit nu heerlijk met mijn 850 in Frankrijk, alleen heeft de wagen me niks dan problemen opgeleverd.
Hij rijdt 1 op 4-5 op LPG dus ik rijd sinds Luxembourg maar op benzine, plus de wagen stottert enorm onderin. Gisteren een nieuwe bougiekabels et van bougiecord erin gezet, dat ging 2 kilometer goed en nu stottert hij weer.

Ook zie je onverbrande uit de uitlaat roken als je erg zacht rijdt (oprijden van de camping), dus lekker veel scheve gezichten  haha.

Wat kan er aan de hand zijn? Bougies zijn 1000km geleden ook vervangen met het vervangen van de turbo.

Oplossing via PM of berichtje hier in de rij. Alle hulp wordt gewaardeerd.
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

Died850

LMM miss kapot? Al je bougies al bekeken? Misschien dat er een kapot is (desondanks dat ze vrij nieuw zijn kan het bijv. dat ze ooit in  de verpakking zijn gevallen).
Heb je dat de wagen ook inhoud bij meer toeren of alleen onderin?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

glenfiddich1983

Citaat van: volvobug op 16-07-2015 14:54:35
Benzinedrukregelaar defect?

Is ook mijn eerste gedachte.

De klachten die ik lees zijn exact hetzelfde als bij onze V70 een tijdje terug, en toen was de brandstofdrukregelaar inderdaad kaduuk (dwz hij is dan intern lek, waardoor er continu benzine via het vacuumsysteem de motor ingezogen wordt, waardoor hij veel te rijk loopt en gaat roken en pruttelen).

Snel iets aan doen, voordat je lambdasonde ook naar de vaantjes gaat. Bij ons was dat helaas al te laat.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

koeng

Bougies kan het bijna niet zijn, ik ga zo naar de autoshop om een verdelerkap en rotor te halen en dan kan ik evt de bougies eruit halen om ze te controleren. Hoogtoerig houdt de wagen wel wat in qua vermogen, maar stottert hij niet

Benzinedrukregelaar zou kunnen, maar op gas stottert hij ook dus dat lijkt me dan niet toch?

Iniedergeval beiden bedankt, reacties kunnen blijven komen. Ik probeer rotor verdelerkap eerst even.
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

koeng

Citaat van: glenfiddich1983 op 16-07-2015 15:03:00
Citaat van: volvobug op 16-07-2015 14:54:35
Benzinedrukregelaar defect?

Is ook mijn eerste gedachte.

De klachten die ik lees zijn exact hetzelfde als bij onze V70 een tijdje terug, en toen was de brandstofdrukregelaar inderdaad kaduuk (dwz hij is dan intern lek, waardoor er continu benzine via het vacuumsysteem de motor ingezogen wordt, waardoor hij veel te rijk loopt en gaat roken en pruttelen).

Snel iets aan doen, voordat je lambdasonde ook naar de vaantjes gaat. Bij ons was dat helaas al te laat.

Deze reactie net gemist, als het die drukregelaar zou zijn moet ik waarschijnlijk de anwb gaan bellen. We zullen zien.
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

glenfiddich1983

#70
Citaat van: koeng op 16-07-2015 15:06:24
Bougies kan het bijna niet zijn, ik ga zo naar de autoshop om een verdelerkap en rotor te halen en dan kan ik evt de bougies eruit halen om ze te controleren. Hoogtoerig houdt de wagen wel wat in qua vermogen, maar stottert hij niet

Benzinedrukregelaar zou kunnen, maar op gas stottert hij ook dus dat lijkt me dan niet toch?
Iniedergeval beiden bedankt, reacties kunnen blijven komen. Ik probeer rotor verdelerkap eerst even.

Zeker wel, want het vacuum zuigt dan continu benzine mee. Rij je op LPG, dan rij je in feite op twee brandstoffen.

edit:
Een ander lek in het vacuum/inlaatsysteem kan natuurlijk ook nog, dus dat hij ergens valse lucht aanzuigt en "over"-corrigeert met brandstof, waardoor hij ook veel te rijk loopt.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

leons850

Benzinedruk regelaar klinkt inderdaad aannemelijk.
Zit er niet een volvo dealer bij je in de buurt?
Er is hier vast wel iemand die aan de hand van jou kenteken het het nummer kan opzoeken in VIDA.
Ik weet niet of het een rondreis is of gewoon een vakantie op 1 plek.
Wanneer het dat laatste is gewoon de auto even laten staan tot je de spullen in huis hebt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

koeng

Waar vind ik de Benzinedrukregelaar, kan ik hem eventueel testen en hoe vervang ik hem? Ik heb een beetje standaard sleutelgerij mee, maar dat zal wel goedkomen.

En wat moet ik voor zo'n regelaar betalen?
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

volvobug

Citaat van: koeng op 16-07-2015 15:29:27
Waar vind ik de Benzinedrukregelaar, kan ik hem eventueel testen en hoe vervang ik hem? Ik heb een beetje standaard sleutelgerij mee, maar dat zal wel goedkomen.

En wat moet ik voor zo'n regelaar betalen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34229.0.html



Nieuw rond de 90 a 100 euro. nr 9146761 voor de regelaar die onder de injectorrail zit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

koeng

Je suis desolee, maar de depanneur komt hem zo ophalen. Het is mooi geweest.

Bedankt voor de info, maar het is iets te kort dag om het zelf te doen.

😢
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's