Goede jump starter

Gestart door Silverarrow, 11-02-2015 19:45:29

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Sinds afgelopen week loopt mijn accu na een aantal (+/- 3 á 4) dagen leeg. De auto gaat hopelijk binnenkort naar de garage en dan wil ik dit meteen na laten kijken, maar tot die tijd wil ik wel gewoon m´n auto kunnen starten zonder iedere keer iemand om hulp te moeten vragen (de buren zijn niet altijd thuis).

Ik ben dus op zoek naar een redelijk goede jump starter. Geen professionele van 200+ euro, maar meer in de richting van maximaal 100 euro. Het liefst één die ik zonder problemen een half jaar op de plank kan laten liggen (goede kwaliteit accu) en hij moet een 2.3 turbo aan kunnen zwengelen. Is dit haalbaar en zo ja, wat raden jullie aan?

Een minimum piek ampèrage zou ook al mooi zijn. Ik heb het idee dat een 450A Black & Decker langer goed z'n werk doet dan een 900A van de Halfords, of zit ik er dan naast?

grijzev70tdi

Een gewone accu een optie? Kun je aantal keer auto mee starten, daarna weer aan lading. Gaan meestal langer mee dan die jump dingen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MVeldhuis

Mee eens, een goedkope jumpstarter heb je niks an, heb al vaak genoeg gestaan dat ie fris opgeladen een auto nieteens aan kreeg.
Een Suzuki Alto lukt nog net, maar 5+ cilinders of diesels is echt teveel gevraagd voor die dingen.

Ik zou of voor een dure gaan, of idd voor een oud accutje.

spijky

Ik zou het geld eerder in het probleem steken.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Silverarrow

Ok duidelijk, bedankt! De (internet) ervaringen/resultaten met jump boosters zijn wisselvallig. Dan is een (oude) accu idd misschien een betere quick fix tot de garage er naar kan kijken.

Citaat van: spijky op 11-02-2015 20:56:04

Dat staat er toch, of niet? Tot die tijd ben ik op zoek naar een tussenoplossing.

spijky

Citaat van: Silverarrow op 11-02-2015 21:14:31
Ok duidelijk, bedankt! De (internet) ervaringen/resultaten met jump boosters zijn wisselvallig. Dan is een (oude) accu idd misschien een betere quick fix tot de garage er naar kan kijken.

Citaat van: spijky op 11-02-2015 20:56:04

Dat staat er toch, of niet? Tot die tijd ben ik op zoek naar een tussenoplossing.

Ik bedoel dat je dan beter eerder naar het probleem kunt laten kijken, of vraag iemand hier op het forum. Als de garage geen tijd heeft.

Staat je auto dicht bij huis, dan ik een simpele acculader kopen.
Hang je hem 's nachts een keer aan de lader.

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

cornelis-b

Je haalt hier een goede vraag aan Maurice, ook ik zit aan zo'n ding te denken. Mijn accu loopt dan wel niet leeg maar op de vakanties staan we meestal in "The middle of nowhere" en aangezien ik radio zendamateur ben wil ik vooral in de avonduren nog wel eens wat verbindingen maken en dat vreet best wel van de accu dus voor nood gevallen zou een goede jumpstarter zeker in combi met de AT wel eens handig kunnen zijn. Ik volg dit draadje maar even ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rpakuypers

Mijn accu had hetzelfde probleem en na het plaatsen van een nieuwe was het weer starten als vanouds. Wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar ik zou eerder het probleem onderzoeken. Je zou niet de eerste die zijn ecu vernield met zo'n apparaat .............

Groet,
Roger

kulk

Of gewoon een goeie semi-tractie accu erbij kopen met een goede druppellader, das zeker voor jou wel wat Henk.

cornelis-b

Citaat van: kulk op 11-02-2015 21:26:46
Of gewoon een goeie semi-tractie accu erbij kopen met een goede druppellader, das zeker voor jou wel wat Henk.

Klopt Remco en in de camper had ik 2 maal 200 Amp/u als extra bron gekoppeld met een diodebrug maar in de 855 gaat dat wat lastig worden ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Accu tijdelijk afkoppelen als de auto stilstaat is geen optie?

kulk

Ja precies, hoe simpel!

Of elke dag een half uurtje crossen, ook geen straf in een T-5R ;)

Silverarrow

Citaat van: Vulk op 11-02-2015 21:43:49
Accu tijdelijk afkoppelen als de auto stilstaat is geen optie?

Is idd ook een goede tijdelijke optie.

De oude is een aziatisch b-merk, dus een nieuwe Volvo/varta is misschien sowieso geen slecht idee. Ook maar eens inlezen over de microswitches.

MVeldhuis

Citaat van: rpakuypers op 11-02-2015 21:24:51
Mijn accu had hetzelfde probleem en na het plaatsen van een nieuwe was het weer starten als vanouds. Wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar ik zou eerder het probleem onderzoeken. Je zou niet de eerste die zijn ecu vernield met zo'n apparaat .............

Groet,
Roger

Als je niet weet wat je doet wellicht.