X70 nummer twee, C70 2.3 T5 '98

Gestart door jwj1976, 14-02-2015 11:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jwj1976

Graag stel ik mijn vierde Volvo even voor en mezelf (Wim 38jr, Utrecht)

Na 2,5 jaar een S70 gereden te hebben, begonnen de onderhoudskosten toch wel uit de hand te lopen (>350.000km). Maar omdat ik wél 2,5 jaar als een vorst gereden heb en 80.000 km nooit langs de kant heb gestaan (knock on wood  :eusa_whistle:), ben ik op zoek gegaan naar een X70 met lage km stand.
Tijdens het zoeken kom je natuurlijk veel C`s tegen, omdat die relatief vaak minder km`s maken. Dus langzaam verschoof de focus richting een mooie coupé.
Na een stuk of 5 exemplaren gereden te hebben, liep ik tegen een mooi import exemplaar aan met slechts 90.000 op de teller. Het was een 2.3T5 AT in de juiste zilveren kleur met de halfleren donkere inrichting.

De auto reed als een zonnetje, en die 240 PK maken een objectief oordeel verschrikkelijk moeilijk.  ;D

Uiteindelijk kon ik een nette prijsafspraak maken, m`n S70 inruilen en was ik ineens eigenaar van een supermooie coupe.
Vervolgens heb ik een VIalle installatie laten inbouwen met vulling achter de tankdop, dus bij 35000 km per jaar is het ook nog redelijk betaalbaar.

Uiteraard een foto zonder pekel en vers gewassen :)





Nu 6 mnd later geniet ik nog steeds dagelijks van het mooie ontwerp en en het heerlijke zoeven over de snelweg. In Duitsland even de 200+ aangetikt en dat ik ging zonder problemen. Geen trillingen en mooi strak op de weg. Uiteraard wel het oorverdovende gefluit en gepiep van de wind langs alle kieren  :eusa_shhh:

En nu de verliefdheid langzaam overgaat in liefde, ontstaat ook een wat realistischer beeld van de auto  :P


  • De achterbank kan niet omlaag geklapt worden! Aaargh, speciaal de gastank laten plaatsen op de plek vh reservewiel voor extra laadruimte, maar nooit bedacht dat er auto`s bestaan zonder neerklapbare achterbank. Daar sta je dan bij de Gamma met je twee meter planken  :eusa_wall: Nou ja, leermomentje...
  • Enige punt wat me echt zorgen baart, is dat de automaat af en toe niet doorschakelt bij volledig plankgas, blijft dan hangen bij 120 in de derde versnelling. De AT is al geflusht, maar het komt nog steeds voor. De oplossing is uiteraard eenvoudig, zorg dat je de gaspedaal nooit de grond raakt  :eusa_whistle: ::) Andere mensen toevallig vergelijkbare klachten?
  • Binnenspiegel dimt niet (misschien een opbouwexemplaar incl dashcam plaatsen)
  • Linkerdeur moet eigenlijk aangepakt worden, valt niet altijd lekker in het slot en uiteraard dat matige raammechanisme. Bovendien liep er water in bij het wassen in de wasstraat.
  • Geen reservesleutel
  • Krakend geluid bij het volledig uitdraaien van de wielen (opgelost)
  • Verlies van koelvloeistof (kachelradiateur vervangen heeft het opgelost)
  • Airco wordt eerst warm, maar vervolgens worden de twee middelste weer koud (blijkbaar moeten de sensoren gereinigd worden)

Eigenlijk wil ik zelf graag dingen aan gaan pakken, maar mis toch de ervaring met sleutelen aan auto`s. Maar met een redelijk technische achtergrond, een behoorlijk gereedschapspark en een hekel aan hoge garagerekeningen, zou ik er toch graag aan beginnen.
Vandaar ook de vraag of er nog andere X70 liefhebbers in een straal van 50km rond Utrecht zijn die het leuk vinden om te helpen of het leuk vinden om samen problemen op te lossen. Ik zie elke dag zoveel X70`s rijden dat er vast andere mensen zijn die tegen dezelfde problemen aanlopen...

Groeten Wim en uiteraard schandalig dat ik geen foto`s heb. Nog even afwachten tot alle pekel weer is weggespoeld  ::)
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

daanium

Mooi om er weer een Coupe bij te hebben ;D
De ramen van de deuren zijn vaak een ramp, daar moet je echt even rustig de tijd voor nemen (lees een volle dag)
vaak gaan de wieltjes kapot waar de staalkabel over moet glijden.
het vernieuwen van die wieltjes is een tijdrovende klus, maar er is veel te vinden op internet en zelfs op dit forum :)
dat van je automaat zegt mij eigenlijk niks, ik heb twee C70's gehad, beide automaat, maar beide knalde lekker door bij vol gas
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70geRwin

Welkom met je mooie Coupe  :eusa_clap:

Heb je voor de automaat al eens de foutcodes uit laten lezen?
Kijken of er iets tussen zit.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

UserID6342

Welkom hier en veel plezier met de C !

jwj1976

Dank heren

@Daan
Ik had ook nog interesse in jouw vorige C70, zwart was mijn tweede keus qua kleur. Ben je hem nog kwijtgeraakt aan een liefhebber?
Inderdaad heb ik al genoeg gevonden over het vervangen van het raammechanisme. Een tijdje geleden reed ik nog in een oude AWD forrester van hetzelfde jaartal, maar daar liep het raam nog supersnel en strak heen en weer... Ontwerpfoutje van de volvo ingenieurs  :angel:

@Erwin
Bij het flushen vd AT is het servicelampje wel gereset, dus ik neem aan dat dan ook de foutcodes zichtbaar waren, maar de garage heeft niks gemeld. Ik laat het in ieder geval nog een keer checken bij de APK in april.
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

daanium

Die van mij is naar de vader van een forumgenoot gegaan
Maar staat inmiddels weer te koop (zie deze link prachtige auto met R-bumper én lip!)
Dus als je alsnog interesse hebt, is dit je kans ;D
Het zijn, en blijven, voor mij prachtige coupe's de C70, bij elke foto rapportage wat ik tegen kom zwijmel ik weer helemaal weg.
Ik ben benieuwd wat er met je AT aan de hand is. Binnenkort komt mijn AT te koop ;) ik ga om naar een handbak
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

jwj1976

Ja, met de pegs en het tweekleurig interieur is het wel een echte beauty!
Beetje een domme vraag, maar een 4-traps AT? Hebben ze niet altijd 5 versnellingen?
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

daanium

Inderdaad, my98 heeft een 4 bak.
Mijn huidige coupe gaat trouwens morgen naar een garage van een kennis van me, om van die 4 bak een handgeschakelde 5 bak te maken ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]