uitlijnen weinig resultaat

Gestart door Edj, 17-02-2015 10:47:07

Vorige topic - Volgende topic

Edj

ik heb nog niet de kans gehad te meten. Auto staat vaak op niet vlakke grond.
Verdenk iid ook de nivomats of iig vering. Heb het idee dat het euvel anders is als ik net wegrij (en ws de novimats nog niet op niveau) dan als de auto wat langer rijdt en warm is. Moet nl als ik mijn straat uitrij gelijk over een vluchtheuvel.
Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

Sbv

Ben je al wel terug geweest naar degene die de uitlijning gedaan heeft dat men de verkeerde auto genomen heeft ?

Edj

Citaat van: Mvh op 17-02-2015 12:49:35
Staat de wagen links en rechts even hoog? Ik had het ook met een doorgezakte veer.
Citaat van: Mvh op 17-02-2015 21:21:14
Meet even de hoogte links rechts in slappe en opgepompte stand ;). Op een vlakke vloer uiteraard

Ik heb gemeten, er zit 0,5 cm verschil tussen links en rechts. In ruststand en in rijstand.
Het verschil tussen rust en rij-stand in 1 cm

Ik heb nog iets ontdekt; Het gevoel is minder sterk op een gladde rijweg dan een op ruwe rijweg met stenen ipv asfalt.

Edj

Citaat van: Sbv op 21-02-2015 22:10:18
Ben je al wel terug geweest naar degene die de uitlijning gedaan heeft dat men de verkeerde auto genomen heeft ?

Nee nog niet aan toe gekomen

Sbv

Zou er niet te lang mee wachten om het kenbaar te maken

WhizzMan

1cm verschil tussen stilstand en rijden is niet veel als ie mooi op hoogte hangt. 5mm verschil tussen links en rechts is ook niet veel. Ik zou vergelijken met een roffel met zeker weten goede (nieuwe) dempers om te bepalen in hoeverre de dempers nog goed dempen en de hoogte niet te ver is ingezakt voordat ik nieuwe onderdelen ging bestellen.

Omdat een hoogtemeting afhankelijk is van de banden/wielmaat en bandendruk kan je proberen om je meetwaarden hier neer te zetten, maar houdt er rekening mee dat je dan ook je iemand moet vinden die alles exact hetzelfde heeft om over het forum te vergelijken. Ik zou proberen of je met wat medeforummers kan gaan vergelijken om te bepalen wat er nou niet lekker is bij jouw auto.

Edj

ik denk dat het in idd de vering zit. vandaag met 3 man in de volvo. Een stevige jongen op de achterbank achter de passagiersstoel. dus meeste gewicht op rechts en.... volledig kaarsrecht rijden!

WhizzMan

Citaat van: Edj op 01-03-2015 21:25:20
ik denk dat het in idd de vering zit. vandaag met 3 man in de volvo. Een stevige jongen op de achterbank achter de passagiersstoel. dus meeste gewicht op rechts en.... volledig kaarsrecht rijden!
Kijk dan gaat het toch wel erg lijken op het vervangen van je veren/dempers/nivomats achter om dit opgelost te krijgen. Ik ben benieuwd.

Edj

Ben teruggewenst naar de uitlijner en ze hebben nu met de juiste waardes uitgelijnd.
Omdat ik aangaf dat er ook iets anders mis moest zijn heen ze iets beter gegeken en bleek de binnenste spoorstootstang links speling te hebben..

Die maar s vervangen en kijken of t dan opgelost is

Sbv

en dan kan je weer uitlijnen