achterveren

Gestart door PatrickS70T5280HP, 18-02-2015 20:31:10

Vorige topic - Volgende topic

PatrickS70T5280HP

Beste leden

ik ben op zoek naar veren die mijn achterkant met 20 tot 30 mm verhoogd,  volgens mij is achter te slap en komt mijn band tegen het binnen scherm aan als ik over drempels of een kuil ga.
wie weet waar ik een set kan kopen die dat probleem kan verhelpen. Ga wel nieuwe schokbreker plaatsen maar wil wel graag wat omhoog met de achterkant.

patrick ::)

Sbv

heb je geen nivomat veren icm normale dempers ?

PatrickS70T5280HP

Nee alles is standaard zover ik dat zie.

patrick

PatrickS70T5280HP

Als onder de auto kijk zijn mijn schockbrekers met van die ribbel hoezen, dat lijk mij novimat maar zeker weet ikhet niet.

clubman

dat zijn nivomats ;)

-D©©©L-

Of een peperdure Ohlins set.  ;D

PatrickS70T5280HP

Ben er achter dat er een set novimat onder zit, maar probleem blijft dat ik een 20 mm omhoog moet om genoeg  ruimte te hebben zodat de banden mijn binnen scherm niet raakt.

patrick

Sbv

wat voor banden heb je er dan op liggen ?

cornelis-b

Of de nivomats hebben hun beste tijd gehad, ik reed 40mm verlaagd met 225 / 45 / 17 achter en nergens last van met mijn ex S70
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

PatrickS70T5280HP

Op het moment 18" 225 40 maar volgens mij is de ET waarde 45  en komen ze 5mm te veel naar buiten, maar inderdaad het kan zijn dat de schockbrekers hun tijd gehad hebben. Nu op zoek naar schockbrekers die mij meer hoogte geeft.
weet iemand wat ik het beste kan gebruiken!!

cornelis-b

Als je geen nivomats meer wil een set standaard dempers Sachs en standaard veren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

PatrickS70T5280HP

Cor

ik ga morgen op onderzoek uit om dit voor elkaar tekrijgen sacks iseengoede vervanging plus een set zwaarderen veren moet ik een eind komen, jullie horen het van mij.

bedankt voor de reacties.

Sbv

225-40-18 liep ook aan op onze S70R en dat is wel met standaard R onderstel

V70 400K+

Citaat van: PatrickS70T5280HP op 18-02-2015 21:52:03
Cor

ik ga morgen op onderzoek uit om dit voor elkaar tekrijgen sacks iseengoede vervanging plus een set zwaarderen veren moet ik een eind komen, jullie horen het van mij.

bedankt voor de reacties.
Ik heb nog een nieuwe set schokkertjes Sachs en verzwaarde veren liggen. Het beviel mij niet onder de V70. Set heeft er denk ik een week of 6 onder gezeten. Als je interesse hebt dan laat maar even weten. Weet trouwens niet of die van een V ook onder de S passen/kunnen.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

UserID6342

Schokkers wel, veren officieel niet maar gaat goed (zeker icm een gastank / zware aanhanger oid)