Plafondmonitor

Gestart door widebody, 22-02-2015 18:26:53

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Ik zit er over te denken om een plafondmonitor te kopen voor in de N. Makkelijker dan twee van die losse schermpjes er elke keer inhangen en weer verwijderen en die kabelsalat word je ook niet vrolijk van.

Nu is mijn vraag: welke diameter zou het beste/mooiste zijn voor in een N?
En de prijzen variƫren ook van 80euro tot ver over de 600euro :o!

Dan kunnen we ook rustig langere afstanden rijden terwijl die 2spoken rustig een filmpje kijken ;D.

Wat zijn jullie gedachten hierover??

T5-4life

Mijn kinderen vonden de schermen op schoot veel fijner kijken dan op hoofdsteunhoogte. Misschien wel afhankelijk van de leeftijd
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Sbv

scherm aan plafond zit heerlijk in de weg voor je binnen spiegel.

Volvo heeft voor V70n ook mooie set RSE(rear seat entertainment) met schermen in de hoofdsteunen en alle bedrading weggewerkt etc

The Demon

Citaat van: Sbv op 22-02-2015 21:06:02
scherm aan plafond zit heerlijk in de weg voor je binnen spiegel.

Volvo heeft voor V70n ook mooie set RSE(rear seat entertainment) met schermen in de hoofdsteunen en alle bedrading weggewerkt etc
Een beetje beroepschauffeur gebruikt die zeer zelden.  ;)

Snellebaksteen

Ik heb daar ook over gedacht maar ik durfde het niet aan.
Het plafond is niet erg stevig en het ding zit altijd in de weg. Ik heb voor schermpjes aan de hoofdsteunen gekozen op een zelfgebouwd steuntje. Werkt perfect.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

widebody

Citaat van: Snellebaksteen op 22-02-2015 21:35:41
Ik heb daar ook over gedacht maar ik durfde het niet aan.
Het plafond is niet erg stevig en het ding zit altijd in de weg. Ik heb voor schermpjes aan de hoofdsteunen gekozen op een zelfgebouwd steuntje. Werkt perfect.

Laatst op youtroep een installatievideo van zo'n ding gezien in een zieniks. Werd bevestigd aan een rib van het dak, met popnagels. Lijkt me stevig genoeg ;D.

Heb jou steuntjes voorbij zien komen, goed bedacht maar ik wil juist af van het erin en eruithalen van die dingen. Als je zo'n plafonddinges hebt gebruik je 'm ook sneller denk ik.

elianmars

Onze hoofdsteun-dvdspelers zijn verwijderbaar, maar ik haal ze eigenlijk nooit uit de auto. Die dingen leveren toch geen drol op, dus worden niet gejat.

Toch?  :eusa_shifty:

In een van mijn vorige wagens heb ik wel een plafondmonitor gehad. Maar dat was een Opel Zafira en die is hoger, waardoor de monitor niet in de weg hing om achteruit te kunnen kijken in de spiegel.

Snellebaksteen

Als je hem aan een dwarsrib kunt bevestigen is dat natuurlijk sterk genoeg maar dan moet je een gat in je hemel gaan maken aangezien er achter het kunststof kapje in het midden geen rib zit.
Ik verwijder de schermpjes alleen als ik langere tijd in een parkeer garage sta of op een carpoolplaats. En idd wat Marcel zegt: ze leveren niks op, mijn setje kostte ook maar 90 euro bij het Kruidvat ofzoiets.

Ik ben trouwens alweer opzoek naar een volgend setje maar dan met bluetooth zodat ik draadloze koptelefoons kan gebruiken.
Niet hard op zoek maar als ik iets heel goedkoop tegenkom neem ik het direct mee. Over 2 weken zit ik weer in China en ik heb daar een dagje vrij dus dan kan ik daar eens lekker m'n ogen voor openhouden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

Citaat van: widebody op 23-02-2015 19:45:54
Werd bevestigd aan een rib van het dak, met popnagels. Lijkt me stevig genoeg ;D.

Vraag me af wat die gaten in die rib doen met de stevigheid van de auto, bv als iemand zich in jouw flank boort

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elmarconi

Citaat van: elianmars op 24-02-2015 01:00:07
Onze hoofdsteun-dvdspelers zijn verwijderbaar, maar ik haal ze eigenlijk nooit uit de auto. Die dingen leveren toch geen drol op, dus worden niet gejat.

Toch?  :eusa_shifty:

Idem.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 24-02-2015 10:27:01
Als je hem aan een dwarsrib kunt bevestigen is dat natuurlijk sterk genoeg maar dan moet je een gat in je hemel gaan maken aangezien er achter het kunststof kapje in het midden geen rib zit.
Ik verwijder de schermpjes alleen als ik langere tijd in een parkeer garage sta of op een carpoolplaats. En idd wat Marcel zegt: ze leveren niks op, mijn setje kostte ook maar 90 euro bij het Kruidvat ofzoiets.

Ik ben trouwens alweer opzoek naar een volgend setje maar dan met bluetooth zodat ik draadloze koptelefoons kan gebruiken.
Niet hard op zoek maar als ik iets heel goedkoop tegenkom neem ik het direct mee. Over 2 weken zit ik weer in China en ik heb daar een dagje vrij dus dan kan ik daar eens lekker m'n ogen voor openhouden.

Draadloos met dvd spelers gaat meestal infrarood. Hebben/hadden wij ook. Inmiddels twee setjes koptelefoons versleten en op dit moment gewoon goedkope bedrade koptelefoons erin :P