(helaas wel/niet) nieuw forum lid

Gestart door AdK, 23-02-2015 10:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID25761


AdK

Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2015 16:58:13
Wat heeft de wagen bij aanschaf gekost?
Ik moet eerlijk zijn: vraagprijs 950 euro maar was zonder keuring. Verkoper heeft hem laten keuren en 300 euro uit moeten geven voor goedkeuring. Uiteindelijk 1000 euro. En hij ziet er nog heel behoorlijk uit met lichtmetalen velgen. Dus ben reeel en weet dat ik wel wat moet uitgeven, maar wanneer je eenmaal begint, wanneer stop je uiteindelijk...

AdK

Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2015 19:00:18
Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2015 16:58:13
Wat heeft de wagen bij aanschaf gekost?

Is niet zomaar een vraag; wanneer de kosten meer worden dan de aanschafprijs zou je verschillende opties kunnen overwegen...
Investeren en er een langere tijd in rijden, of inderdaad je verlies nemen..

Ik heb het idee dat de wagen erg weinig heeft gekost (wat overigens helemaal niet erg is natuurlijk) en dat er nu (na stilstand) vanalles kapot dreigt te gaan, vandaar mijn vraag: Wat heeft de wagen bij aanschaf gekost?
Ik was bezig met beantwoorden van de vraag, zie forum-discussie. Uiteindelijk 1000 euro. Ben best bereid om aardig bedrag uit te geven om de wagen weer TOP te maken, want ik weet dat je lang plezier kan hebben van zo'n auto. Ik rij rond de 10.000 km per jaar (prive).

AdK


portlock

#19
donker groene kleur

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

AdK

Citaat van: portlock op 23-02-2015 19:14:02
donker groene kleur

Aha, zo ziet de mijne er inderdaad uit. Lijkt ook een beetje op het Engelse Racegroen uit de Jaren 60.
Ik heb ook een mountainbike met zelfde kleur, dus daarom gelijk al beetje gek op deze kar


henry classic v70

Persoonlijk vind ik dat best een flink bedrag > €1000,= maar ken natuurlijk verder de wagen niet.
Als deze er verder nog keurig uitziet (en de reparaties vallen qua kosten hopelijk mee) kun je jaren vooruit met zo'n wagen en is het de aanschafprijs wel waard geweest
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

heutink

 :)
ik weet niet of je het mag vergelijken, maar mijn vrouw heeft een 940, die de laatste maanden 4x helemaal zonder KVS heeft gestaan.......1 x  kachelklep stuk, daarna, de klem van de nieuwe kachelklep losgeschoten, daarna de koeler lek, en als laatste de waterpomp lek. Dat alles laten maken + nieuwe distributie en snaren, olie erop en nieuwe KVS, en hij heeft alweer 5000 km gereden.

dus er is nog hoop  :eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

AdK

Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2015 19:33:42
Persoonlijk vind ik dat best een flink bedrag > €1000,= maar ken natuurlijk verder de wagen niet.
Als deze er verder nog keurig uitziet (en de reparaties vallen qua kosten hopelijk mee) kun je jaren vooruit met zo'n wagen en is het de aanschafprijs wel waard geweest
1000 totaal en dat terwijl distributieriem vervangen is zo'n 20.000 k geleden en onderhoudshistorie bijna geheel bekend.

AdK

Citaat van: heutink op 23-02-2015 19:53:24
:)
ik weet niet of je het mag vergelijken, maar mijn vrouw heeft een 940, die de laatste maanden 4x helemaal zonder KVS heeft gestaan.......1 x  kachelklep stuk, daarna, de klem van de nieuwe kachelklep losgeschoten, daarna de koeler lek, en als laatste de waterpomp lek. Dat alles laten maken + nieuwe distributie en snaren, olie erop en nieuwe KVS, en hij heeft alweer 5000 km gereden.

dus er is nog hoop  :eusa_dance:
Wet van Murphy...

AdK

Even ter info: morgen/overmorgen wordt het koelsysteem gemaakt/vernieuwd...
Leuk dat er veel liefhebbers toch zijn en reageren!  :eusa_clap:
Als het motorisch in orde is, heb ik nog paar forum-vraagjes, o.a. potje lak, bestuurdersstoel-restauratie e.d.

jas

Succes er mee! en als je nog een foto plaatst van je auto dan weet ik naar welke auto ik kan zwaaien hier op het eiland

erik brouwers

Wat een pech heb je er gelijk mee..... Maar dat zal ongetwijfeld goed gaan komen!

Nu nog wat foto,s.......
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

erik brouwers

Sorry, welkom hier trouwens😉
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE