7j comet voor 7,5j comet achter op v70

Gestart door timokoorn, 05-03-2015 00:11:19

Vorige topic - Volgende topic

timokoorn

Kan hier echt helemaal niets over vinden...heel het internet gehad, althans zo voelt het na 6 uur achter de pc zoeken.

Heeft er iemand ervaring foto's info enz over:

7j comet op de vooras en 7,5 j comet op de achteras

Zat me te bedenken om 5 of 10 mm spacers achter te zetten om de achterwielen wat mooier in de wielkasten te hebben maar bedacht me dat als ik een 7,5 wiel neem met dezelfde et waarde van 43 dat het wiel dan een goede 6 mm verder naar buiten komt....of zie ik dat verkeerd ?

Lees graag jullie ideeen

V70R^2

met 5 mm spacers komt die 5mm verder dan dat die al stond (en dat was 6mm). Ik ben geen voorstander van spacers voor de looks, overigens zal dat wel kunnen en loopt het niet aan.

cornelis-b

Wat heb je nu als banden maat achter?
Ik rij voor met 215-45-17 en achter met 225-45-17 en dat vult perfect op, wel met een 850 ipv V70
Paar plaatjes als voorbeed.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Met 225 achter zou ik ze niet meer naar buiten zetten, dan zit je al breder dan de originele maat.

Hengeveld

Volgens mij heb je gelijk. ET-waarde is afstand tussen middenlijn van de velg tot het naafvlak. Dus de helft van de extra breedte van de velg komt aan de binnenkant en andere helft aan de buitenkant. Niet exact de helft, want dat hangt van de ET-waarde af. Er zal iets meer aan de binnenkant bijkomen dan aan de buitenkant.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog Comets in 7 en 7,5J liggen. Stuur maar een pm bij interesse.

timokoorn

Bedankt hengeveld. Kom ik misschien bij op terug. Ik heb nu 7j met 215/45/17 rondom

henry classic v70

Met 7,5 J velg achter én spacers bestaat de kans dat de band je achterscherm raakt bij inveren.
Ik heb 7,5 J Comets rondom met 225/45R17 banden, gaat net..

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

timokoorn

Heb vandaag 5 mm spacers toch maar besteld. Velgen zijn net zo mooi met nwe zomerbanden en financieel ook beter... zal wel een blogje maken met foto's ervoor en erna en de ervaringen.

Thanks