Einde vering?

Gestart door sappie, 10-03-2015 14:14:27

Vorige topic - Volgende topic

sappie

Ik weet even niet of dit het juiste forum onderdeel is maar ik zag dat mijn achterover bladert, zie onderstaande foto's. Is dit kwalijk en moet dit vervangen worden of kan dit nog wel even zo?

Mvh

Even opschuren en weer tectyleren. Moet geen probleem zijn. Coating laat nou eenmaal los af en toe.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

NinaPaul

Er zit een kunststof (plastic) coating overheen, die schuur je niet zomaar weg.

Tectyl scheurt door de beweging (ook de "felxibele" versie).

Ik zou ze gewoon laten zitten, vervangen als ze doorzakken of zijn gebroken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Mvh

Alleen het hoekje even. Loslatende coating eraf halen en even wat tectyl op spuiten. Klaar.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

sappie

Thanx, ik zal van het weekend hem even tectyleren.

Zal dit ook de oorzaak zijn dat mijn vering kraakt als ik ofwel de auto weer laat zakken (overigens ook bij omhoog "takelen") bij de bandenwissel en als ik de achterkant naar beneden duw, als schokbreker test zeg maar?

Died850

Weet niet aan welke kant/hoek je dat gekraak hoort en onder welke omstandigheden maar dat klinkt eerder als een kapot veerpoot lager. Maar als je het alleen hebt bij opkrikken en laten zakken zal het alleen het ''zetten'' van de veren zijn

sappie

Citaat van: Died850 op 10-03-2015 14:33:52
Weet niet aan welke kant/hoek je dat gekraak hoort en onder welke omstandigheden maar dat klinkt eerder als een kapot veerpoot lager.

Ik hoor dat als ik hard de achterkant naar beneden duw, dan kraakt het.
Ik heb ook hele lichte trillingen aan achterzijde dus daarom vroeg ik mij af of die veer daar wat mee te maken had

Died850

Citaat van: sappie op 10-03-2015 14:37:26
Weet niet aan welke kant/hoek je dat gekraak hoort en onder welke omstandigheden maar dat klinkt eerder als een kapot veerpoot lager.

Ik heb ook hele lichte trillingen aan achterzijde dus daarom vroeg ik mij af of die veer daar wat mee te maken had

Die loslatende coating zal het trillen en kraken niet veroorzaken lijkt me zo ;D

sappie

Citaat van: Died850 op 10-03-2015 14:38:42
..

Die loslatende coating zal het trillen en kraken niet veroorzaken lijkt me zo ;D

Nu ik dit alles lees lijkt het mij ook niet maar omdat ik wat kleine trillingen heb, gekraak hoor bij het opkrikken auto en weer neer laten en die veer zo zag....

V70geRwin

Zou eerder de rubbers daarvan verdenken. In de as of aan de bovenkant van de schokbrekers.

johan1989

Heb je je handrem dan toevallig ook aangetrokken?
Die wil ook nog behoorlijk kunnen kraken als je dan in / uitstapt.

kulk

Netjes maken en plastidip op de kale plekken misschien een idee?

cornelis-b

Staalborstel er over en dan een kwast Owatrol, na 2 dagen zoals Remco zegt met plastidip en hij / ze kunnen er weer tegen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

sappie

Citaat van: johan1989 op 10-03-2015 17:36:46

Heb je je handrem dan toevallig ook aangetrokken?
Die wil ook nog behoorlijk kunnen kraken als je dan in / uitstapt.

Dat zou ook nog kunnen. Handrem staat er bij mij altijd op met banden wisselen..

sappie

Zal van weekend ff kijken, owatrol heb ik nog liggen, plastidip zal ik moeten kopen, maar komt goed!