"Inbreken" raam in tikken of knipperlicht eruit slopen?

Gestart door NielZ3qp, 13-03-2015 13:39:04

Vorige topic - Volgende topic

NielZ3qp

Nee, zo inladen en die kant op. Poging 1 is op de ANWB manier, dat is me ooit bij een andere auto ook wel eens gelukt. Poging 2 is de ANWB bellen ;D Biedt dat geen soelaas dan sloop ik het knipperlicht er wel uit.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

NielZ3qp

Wat een dag, wat een dag.....ANWB erbij laten komen.

Met een draad naar binnen werkte niet, palletje omhoog....nope, hendel binnenkant bedienen....nope. Accu was meer dan schoon leeg, stroom via de trekhaak.....nope, auto omhoog aan de voorkant en stroom op de startmotor.....nope ???

Inmiddels was ik alweer wat uurtjes in de weer, die gast van de ANWB was ook al ff bezig en leek het er gewoon op dat er toch wel een aardig storingkje in het slot zat. Het moment voor de man met de hamer en zelfs het achterraam had 3 behoorlijke klappen nodig. Vervolgens over al het glas heen, door de auto heen om de kap te openen. Start accu erop, deuren gingen nog niet van het slot, motor starten, deuren gingen nog niet van het slot ???

Dus toen maar op pad met dichtgeknepen billen ;D Ik heb eerder onderweg eens kortsluiting gehad met een auto en dat is niet leuk kan ik je melden :( De ramen konden wel bediend dus instappen ging a la Dukes of Hazards..... Leuk ook dat ik onderweg moest tanken en daarvoor moet het klepje natuurlijk open :eusa_wall: Affein, gelukt iig.

Vervolgens 150km met open ramen gereden en naast het kabaal was het ook aardig frips. Stoelverwarming en kachel moesten aardig hun best doen om het enigszins dragelijk te maken. Eenmaal thuis was de accu nog steeds niet helemaal vol en de dynamo laadt ook maar 13.2V en dat is nogal krap. Ook onderweg liet het slot zich niet bedienen, en thuis na aankomst ineens wel ??? Wat op slot gaat met de AB moet ook weer open met de AB lijkt het, of misschien met de sleutel in bestuurdersdeur. Tevens bleek ik met mijn hoofd het lampje boven de achterdeur aan geklikt te hebben aangezien die bleek te branden toen de boel weer aangeslingerd was. Gelukkig een duidelijke oorzaak, ik! :eusa_doh:

Anyways, op de dynamo na gelukkig geen spannende zaken. Nu op zoek naar een raam, deurslot + contactslot met eenzelfde sleutel en een dynamo. Ik heb me nog niet verdiept in de dynamo, misschien dat een nieuwe spanningsregelaar en koolborstel set ook wel voldoende is en niet vreselijk moeilijk...

Waar een lampje al niet toe kan lei(j)den, de T5 mag van de vrouw iig al wel weer weg  :eusa_think: Maar ik moet em nog maar ff een kans geven denk.

dielie850

Maar begrijp ik het nou goed dat jij de auto niet kan openen met een sleutel?
Ik heb regelmatig storing in de frequentie op de ab waardoor ik de auto met de sleutel moet openen.
Vooral bij mij op het werk om dat de frequentie van de laadkranen van de vrachtwagens de zelfde zijn en dus storing geven :eusa_wall:
Dus als jij ook zoiets zou overkomen moet je dan ook een ruitje intikken :eusa_think:

cornelis-b

Zo zat ik ook te denken Jeroen, al is de accu helemaal leeg dan moet je toch op zijn minst de bestuurdersdeur met een sleutel kunnen openen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Zal moeilijk gaan.

Citaat van: NielZ3qp op 13-03-2015 13:39:04
Gelukkig zijn de sloten rondom "mooi" weg gewerkt zodat de Volvo alleen d.m.v de AB open gaat.

Mooi die weggewerkte sloten, maar niet functioneel.
Heb zo ook al 2x uren en uren staan freubelen....

3é x overkomt me dat niet meer.  ;D

cornelis-b

OK die had ik gemist, dan toch maar een slotje zichtbaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 14-03-2015 22:51:43
OK die had ik gemist, dan toch maar een slotje zichtbaar ;D
Kan je ook een dopje overheen doen. Scheelt een hoop ergernis.

NielZ3qp

D'r gaat ook een slot inkomen. Ik wil alleen geen meerdere sleutels....